يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۲۷۰۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۱۰ تير ۱۳۹۹
آموزش بورس برای تازه‌کاران؛
سوال اینجاست چرا افراد سهمی که رشد 50 درصدی یا بیشتر داشته را خریداری می کنند؟ پس از این همه رشدی که داشته، چه کسی حاضر می‌شود چنین سهمی را خریداری کند؟ دلیلی که به نظر می آید درست باشد این است که معامله‌گر فکر می‌کند روند فعلی ادامه خواهد یافت، ولی اکثر اوقات اینگونه نیست.

به گزارش پایگاه 598، مواردی که خیلی به آن برخورد کرده‌ایم این بوده که افراد خیلی زیادی سهم را در محدوده واقعا نامناسبی خریداری می‌کنند و انتظار کسب سود را هم دارند.

افراد دیگری نیز هستند که سهم را در قیمت مناسبی خریده‌اند ولی سودشان را به زیان تبدیل می‌کنند.

سوال اینجاست چرا افراد سهمی که رشد 50 درصدی یا بیشتر داشته را خریداری می کنند؟ پس از این همه رشدی که داشته، چه کسی حاضر می‌شود چنین سهمی را خریداری کند؟  دلیلی که به نظر می آید درست باشد این است که معامله‌گر فکر می‌کند روند فعلی ادامه خواهد یافت، ولی اکثر اوقات اینگونه نیست.

اگر به این 8 نکته توجه کنید در زمان خرید و فروش سهام، تصمیم عاقلانه‌تری میگیرید:

1 – به طور کلی وقتی قیمت سهمی بالاتر می‌رود، همچنان که در حال رشد است، عرضه‌ها نیز بیشتر می‌شود (مخصوصا در محدوده های مقاومت)
2 – وقتی قیمت سهمی در حال کاهش شدید است، همینطور که قیمت کاهش می‌یابد تقاضا نیز کم کم بیشتر می‌شود (مخصوصا در محدوده حمایت)

3 – اگر یک سهم را داشتید که چندین روز پشت سرهم با صف خرید رشد کرده بود، مواظب حجم معاملات بالا باشید. وقتی صف فرو ریخت و قیمت آخرین معامله در حال منفی شدن بود فورا سهم را بفروشید.

4 – هیچوقت سهمی را که نزدیک مقاومت قرار دارد خریداری نکنید. وقتی مقاومت شکسته شد و قیمت در بالای سطح مقاومت تثبیت شد، یک استراتژی این است که وارد شوید و حدضرر را روی مقاومت شکسته شده که حالا تبدیل به حمایت شده قرار دهید.

5 – وقتی افت یک سهم شروع شده و به نظر می‌رسد ادامه‌دار است، منتظر نمانید که قیمت برگردد، محدوده حمایت سهم را در نظر بگیرید و اگر زیر محدوده حمایت مهم (یا مثلا 10 درصد پایین‌تر از قیمت خرید) رسید، فورا و بدون معطلی سهم را بفروشید.

متاسفانه خیلی ها هستند در چنین مواقعی به جای رفتار منطقی، به دنبال اخبار مثبت میگردند تا خودشان را دلگرم کنند.

امیدواری شما برای برگشت روند سهمی که در حال سقوط است هیچ تاثیری در روند سهم نخواهد گذاشت. پس واقع بین باشید.

6 – کم شدن سود شما نیز نوعی ضرر است. وقتی سهمی رشد کرد، حدضرر را بالاتر ببرید. مثلا اگر سهمی را با قیمت 550 تومان خریداری کرده اید و سهم به 650 تومان رسیده است، حال بهتر است حدضرر را که قبلا (بر فرض مثال) روی 500 تومان بوده به 600 تومان تغییر دهید.

7 – هیچکس نمی‌تواند کل سودهای بازار را بدست آورد. وقتی دیدید سهمی همچنان در حال رشد است و بیش از 100 درصد رشد کرده، به هیچ وجه به فکر ورود نباشید و حسرت نخورید که ای کاش این سهم را داشتم.

حتی چک کردن روزانه قیمت اینگونه سهم‌ها گاهی اوقات کننده وسوسه کننده است. به جای اینکار برای دارنده آن سهم خوشحال باشید که حالا قیمت سهامش رشد داشته است و سپس سایر سهام را برای خرید بررسی کنید.

دلیل اینکه گفته می‌شود وارد اینگونه سهم‌ها نشوید این نیست که حتما این سهام محکوم به سقوط است. هیچکس نمیتواند بفهمد قیمت سهم‌ها تا چند روز دیگه بالا می‌رود، مسئله این است که با این رشد نجومی، ورود به این سهم‌ها ریسک فوق‌العاده بالایی دارد.

8 – سهم‌هایی که با شدت سقوط می‌کنند، معمولا پس از سقوط رشد شارپی را نیز خواهد داشت. مانند رمپنا، خساپا و…

بنابراین همیشه زمانی که چند سهمی که در حال افت شدید زیر نظر بگیرید و موقعی که دیدید سهم از صف فروش در حال رسیدن به قیمت‌های مثبت است تصمیم به خرید را با لحاظ کردن سایر شرایط بگیرید.

البته که همیشه جای شک و شبهه وجود دارد که این مثبت شدن پایان سقوط است یا نه ولی خریدی که انجام می‌دهید به ریسک آن می‌ارزد.


منبع: بورسینس دات کام
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها