أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۲۸۱۱
زمان انتشار: ۲۱:۳۵     ۱۱ تير ۱۳۹۹
همزمان با شیوع کرونا؛
قطعنامه توقف درگیری ها و برقراری آتش بس در سراسر جهان همزمان با بحران جهانی شیوع کرونا در شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد.
به گزارش پایگاه 598، مهر به نقل از رویترز، شورای امنیت سازمان ملل متحد، قطعنامه توقف درگیری‌ها و برقراری آتش بس در سراسر جهان را همزمان با بحران جهانی شیوع کرونا تصویب کرد.

این قطعنامه پس از سه ماه مذاکره به تصویب رسیده و خواستار توقف درگیری‌ها در راستای تسهیل شرایط مقابله با شیوع کروناست.

اعضای دائم و غیردائم شورای امنیت هفته‌ها است به دنبال تهیه پیش‌نویس یک قطعنامه برای ایجاد آتش‌بس فوری در نقاط مختلف جهان هستند تا در میانه همه‌گیری کرونا، کشورها و نهادهای بین‌المللی بتوانند راحت‌تر با این بیماری مقابله کنند.

در دور قبلی تلاش‌ها برای تصویب قطعنامه آتش بس جهانی، آمریکا مخالفت خود را با این قطعنامه اعلام کرد تا جامعه جهانی یک بار دیگر در درخواست برای توقف درگیری‌های نظامی ناکام بماند و حال تصویب این قطعنامه پس از رایزنی‌های متعدد صورت گرفته است.

گفته شده هدف از ارائه این قطعنامه توقف کلیه درگیری‌های نظامی در سرتاسر دنیا به دلیل شرایط خاص ناشی از همه گیری مرگبار ویروس کرونا است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها