يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۲۸۶۵
زمان انتشار: ۱۵:۳۸     ۱۴ تير ۱۳۹۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله گفت: بر اساس بررسی‌ها، بهبودیافتگان کرونا تا شش ماه به این بیماری مبتلا نمی‌شوند.
به گزارش پایگاه 598، حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با اشاره به مصونیت بهبود یافتگان کرونایی در برابر ویروس کووید ۱۹، اظهار کرد: بر اساس آخرین مطالعات انجام گرفته افرادی که مبتلا به بیماری کرونا شده‌ و بهبود یافته‌اند به علت تولید آنتی بادی در خون آنها حداقل به مدت ۶ ماه در برابر ویروس کرونا محافظت می شوند.

او ادامه داد: در حال حاضر پس از گذشت ۴ ماه از شیوع بیماری کرونا در کشورمان هنوز نمی دانیم که طول مدت ایمنی آنتی بادی ایجاد شده در خون افراد مبتلا به بیماری کرونا و میزان ایمنی آنها در برابر ویروس کووید۱۹ چقدر است، اما به این مسئله پی برده‌ایم که حداقل شش ماه بیماران بهبود یافته در برابر ویروس کرونا واکسینه هستند.البته مدت حفاظت افراد در برابر بیماری کرونا در تحقیقات بعدی شاید تغییر پیدا کند.

پلاسمادرمانی مرگ و میر بیماران کرونایی را کاهش داده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله با اشاره به اجرای طرح پلاسمادرمانی در کشور، بیان کرد: اجرای طرح پلاسمادرمانی در کشور سبب شده تا میزان درصد بهبودیافتگان بیماران کرونایی افزایش پیدا کند. همچنین میزان مرگ و میر بیمارانی که پلاسما را دریافت کرده نیز کاهش پیدا کرده است.

ابوالقاسمی گفت: طول مدت زمان بستری بیماران که پلاسمای بهبود یافتگان کرونایی را دریافت کرده اند در مراکز درمانی و بیمارستان ها کاهش پیدا کرده است که این موضوع سبب می شود تا هزینه های نظام سلامت کاهش پیدا کند.

ابوالقاسمی افزود: به دلیل آنکه سیاست خاصی در زمینه طرح پلاسمادرمانی وجود ندارد این کار در سازمان انتقال خون کشور متمرکز شده است و این سازمان تمام تلاش خود را در خصوص افزایش میزان اهداکنندگان پلاسما جهت رفع نیاز بیماران و کمک به آنها انجام می دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها