أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۲۸۸۳
زمان انتشار: ۱۰:۲۲     ۱۵ تير ۱۳۹۹
براساس بخشنامه جدید وزارت بهداشت، از این پس تست کرونا تنها برای افراد بالای 60 سال دارای علامت‌ بیماری، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و افراد دارای موقعیت و یا مشاغل پرخطر انجام می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، براساس بخشنامه جدید وزارت بهداشت، از این پس تست کرونا تنها برای افراد بالای 60 سال دارای علامت‌ بیماری، افراد دارای بیماری زمینه‌ای و افراد دارای موقعیت و یا مشاغل پرخطر انجام می‌شود.

این در حالی است که سازمان بهداشت جهانی، شناسایی افراد ناقل و جداسازی آنان در کنار اصول پیشگیری از ابتلای به بیماری کرونا را، راهکار اصلی مقابله با این ویروس دانسته است.

در این ابلاغیه آمده است: تست کرونا برای افراد سرپایی علامت‌دار با سن بالای ۶۰ سال و با وجود بیماری زمینه‌ای (گروه‌های پرخطر از نظر عوارض کووید ۱۹) و زنان باردار، افراد در تماس با فرد مبتلابه‌شرط با سن بالای ۶۰ سال و با وجود بیماری زمینه‌ای (گروه‌های پرخطر از نظر عوارض کووید۱۹) و زنان باردار و زندانیان علامت‌دار (در قرنطینه ورودی توصیه می‌شود در صورت دسترسی به تست، برای همه افراد تست انجام شود، در غیر این صورت در صورت تشخیص یک فرد مبتلا برای همه افراد در تماس با وی تست انجام شود) انجام می‌شود.

همچنین کارکنان زندان در تماس مستقیم با زندانی مبتلا، معتادین متجاهر علامت‌دار در مراکز ماده ۱۶، کارکنان مراکز ماده ۱۶ در تماس مستقیم با معتادین متجاهر، مددجویان سامانسراها، مراکز نگهداری معلولین و سالمندان علامت‌دار و سایر مراکز تجمعی، کارکنان سامانسراها، مراکز نگهداری معلولین و سالمندان و سایر مراکز تجمعی در تماس مستقیم با مددجویان مبتلا، اتباع خارجی علامت‌دار ساکن در مهمان شهرها، اتباع داخلی علامت‌دار وارد شده از کشورهایی باشیوع بالا و پرسنل شاغل در بخش‌های ویژه کووید ۱۹ و کارکنان ارائه خدمات برای کووید ۱۹ در واحدهای PHC از دیگر گروه‌هایی هستند که برای آن‌ها تست کرونا انجام می‌شود.

ظاهرا این تصمیم در پی محدودیت دسترسی به تجهیزات نمونه‌گیری و کیت‌های تشخیصی، دشواری روش نمونه‌برداری و خطر انتقال بیماری در حین نمونه‌برداری اتخاذ شده است.

پیش از این نیز «سعید نمکی» وزیر بهداشت، گفته بود: در مواردی که ما تشخیص بدهیم لازم است یک نفر تست کرونا بدهد این آزمایش رایگان خواهد بود اما کسانی که خودشان علاقه دارند آزمایش کرونا بدهند طبق تعرفه باید هزینه آن را بپردازند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها