يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۲۹۳۸
زمان انتشار: ۱۰:۰۵     ۱۶ تير ۱۳۹۹
سخنران حرم بانوی کرامت عنوان کرد:
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: یکی از آثار استغفار نزول برکات خداوند بر اهل زمین است و موجب گشایش روزی و رفع بلا و گرفتاری‌ها خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالجواد ابراهیمی‌فر طی سخنانی که در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها  از صحن‌های حرم بانوی کرامت پخش شد، اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن انسان‌های با ایمان دارای صفات و ویژگی‌هایی هستند که بر اساس این اوصافی که دارند راه کمال را طی می‌کنند و به رضوان الهی می‌رسند.

وی افزود: اولین صفت افراد با ایمان این است که به سمت خداوند بازگشت دارند و توبه کننده هستند و حتما نباید شخص توبه کننده معصیتی مرتکب شده باشد بلکه اصل توبه به جهت این است که شخص به واسطه توبه راه‌های معصیت را بر خود ببندد.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: اهل‌بیت(ع) و انبیاء الهی از اولین توبه کنندگان به درگاه الهی هستند چرا که توبه یعنی حرکت در مسیر کمال و سعادت که می‌تواند الطاف الهی را جذب نماید.

وی تاکید کرد: انبیاء الهی و حضرات معصومین اهل استغفار بوده و دیگران را نیز به این عمل مهم توصیه کرده‌اند هر چند دارای مقام عصمت بوده‌اند اما می‌دانستند با عمل استغفار حرکت انسان به سوی خداوند بیمه می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی‌فر یادآور شد: استغفار و توبه یکی از راه‌های نجات انسان از گرفتاری‌ها و بلایاست و عوامل معنوی، تاثیرگذاری بیشتری برای برون رفت از مشکلات دارند.

وی افزود: یکی از آثار استغفار نزول برکات خداوند بر اهل زمین است و موجب گشایش روزی و رفع بلا و گرفتاری‌ها خواهد شد.

سخنران حرم بانوی کرامت اضافه کرد: افرادی که اهل توبه و استغفار نباشند دچار انحراف اعتقادی خواهند شد و سرنوشت ضلالت باری را پیدا خواهند کرد.

وی تاکید کرد: از دیگر اوصاف اهل ایمان عبودیت، ستایش خداوند، سیاحت بر روی زمین و مشاهده آثار و عظمت خداوند، رکوع و سجود، آمران به معروف و ناهیان از منکر، حافظان حدود الهی و صبور بودن است که سرنوشت و فرجام نیک در انتظار افراد صابر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی‌فر خاطرنشان کرد: فضا سازی معنوی در جامعه اسلامی برای برون رفت جامعه و امت اسلامی از مشکلات و بلاهایی مثل شیوع ویروس کرونا امری لازم است و در کنار توصیه‌ها و ایجاد فضاهای بهداشتی باید فضاهای معنوی نیز فراهم شود که نقش بسیار مهمی دارد.

* حوزه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها