يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۲۹۸۵
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۱۶ تير ۱۳۹۹
نماینده دائمی روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: بکارگیری مکانیسم ماشه برای حل اختلافات در برجام ایده خوبی نیست.
به گزارش پایگاه 598، «میخاییل اولیانوف» روز دوشنبه در توییتی نوشت: اتحادیه اروپا تلاش می کند از نقطه نظرهای متفاوت مکانیسم حل اختلافات در برجام را بکار اندازند؛ این ایده چندان خوبی نیست.

وی افزود: همه شرکت کنندگان در برجام باید بجای این گونه مشاجرات بیفایده و احتمالا مخرب به اتفاق یکدیگر به فکر حفظ معامله هسته ای باشند که در وضعیت بسیار بدی قرار دارد.

دیپلمات ارشد روس روز شنبه نیز در توییتی به ارجاع عدم پایبندی به برجام از سوی کشورهای اروپایی به کمیسیون مشترک توسط ایران اشاره کرد و گفت که سازوکار حل اختلاف فاقد روند روشن و مورد توافق است.

اولیانوف خاطرنشان کرد: ایران از کمیسیون مشترک برجام خواست که از طریق سازوکار حل اختلاف به نگرانی‌های تهران درباره اجرای توافق توسط فرانسه، آلمان و انگلیس بپردازد.

وی افزود: این سومین بار است که مشارکت‌کنندگان برجام از مکانیسم حل اختلاف استفاده می‌کنند. این مکانیسم فاقد روند روشن و مورد توافق است.

«جوسپ بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جمعه‌شب در بیانیه‌ای، گفت: امروز نامه‌ای از وزیر خارجه ایران دریافت کردم که نگرانی‌های ایران درباره مسایل مربوط به اجرای برنامه جامع اقدام مشترک توسط فرانسه، آلمان و انگلیس را از طریق مکانیسم حل اختلاف به کمیسیون مشترک آنگونه که در بند ۳۶ توافق آمده، ارجاع داده است.

بورل افزود: همانگونه که پیشتر گفته‌ام، مکانیسم حل اختلاف نیازمند تلاش شدید همه [طرف‌ها] با حسن نیت است. به عنوان هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک، از همه مشارکت‌کنندگان برجام انتظار دارم که به این روند با این روحیه و در چارچوب برجام نزدیک شوند.

وی در این بیانیه همچنین گفت: کمیسیون مشترک که مسوول نظارت بر اجرای توافق تحت مفاد برجام است، از سال ۲۰۱۶ تاکنون برای بحث پیرامون اجرای برجام و رسیدگی به مسایل مرتبط که توسط هر یک از مشارکت‌کنندگان به استحضار هماهنگ‌کننده رسیده، تشکیل شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها