يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۲۹۸۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۱۶ تير ۱۳۹۹
عضو اتاق بازرگاني ايران گفت: در شرايطي كه صنعت خودرو با تحريم روبرو است و واردات برخي از قطعات با دشواري صورت مي گيرد، مي توان با همكاري مجموعه هاي دانش بنيان نسبت به توليد قطعات خاص اقدام كرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از سايپانيوز: عضو اتاق بازرگاني ايران گفت: در شرايطي كه صنعت خودرو با تحريم روبرو است و واردات برخي از قطعات با دشواري صورت مي گيرد، مي توان با همكاري مجموعه هاي دانش بنيان نسبت به توليد قطعات خاص اقدام كرد.

بهنام نيكفر درباره استفاده از توان مجموعه هاي دانش بنيان در صنعت خودرو، تصريح كرد: مجموعه هاي دانش بنيان در بخش هاي مختلف پيشرفت خوبي داشتند و به واسطه حضور آنها در اقتصاد، برخي از مشكلات حوزه توليد برطرف شده است.

وي افزود: از آنجا كه كشور با تحريم روبرو است و امكان واردات برخي از قطعات خودرو وجود ندارد، بهترين راهكار اين است كه از توان مجموعه هاي دانش بنيان فعال در حوزه خودرو استفاده كرد.

صنعت خودرو با دانش بنیان‌ها تقویت می‌شود

عضو اتاق بازرگاني ايران خاطرنشان كرد: شركت هاي خودروسازي با اعلام اينكه در توليد كدام قطعات مي خواهند از توان مجموعه هاي دانش بنيان استفاده كنند، مي توانند به سمت حل مشكلات توليد حركت كنند.

وي با بيان اينكه بخشي از مشكلات بازار خودرو و گراني رخ داده به جهت كاهش توليد خودرو و عدم تجاري سازي خودروها (به علت نقص قطعه) است، گفت: با حضور مجموعه هاي دانش بنيان، صنعت خودرو تقويت مي شود و اين امكان براي شركت هاي خودروسازي فراهم خواهد شد تا تيراژ خود را بالا ببرند و ديگر خودرويی به علت تحريم و نقص قطعه در پاركينگ شركت هاي خودروساز باقي نماند.

اثرگذاري مطلوب دانش بنيان ها

اين فعال اقتصادي تصريح كرد: توليد قطعات "هاي تك" خودرو با تكيه بر توان دانش بنيان ها محقق خواهد شد؛ البته شركت هاي قطعه سازي هم در اين حوزه فعاليت هاي بزرگي انجام دادند ولي دانش بنيان ها به جهت ماهيتي كه دارند مي توانند در اين زمينه اثرگذاري خوبي داشته باشند.

وي افزود: پيشنهاد مي كنم كه براي توسعه همكاري ها، دفاتر مشتركي بين شركت هاي خودروسازي و مجموعه هاي دانش بنيان ايجاد شود تا در پي آن بتوان به تولیدی دست يافت كه نخست، مورد نياز صنعت خودرو باشد و دوم، هم افزايي بين مجموعه ها صورت گيرد.

عضو اتاق بازرگاني ايران گفت: همكاري دانش بنيان ها با قطعه سازان هم از ديگر موضوعاتي است كه مي

توان دنبال كرد؛ در حال حاضر قطعه سازان زيادي در كشور فعاليت مي كنند اما به نظر مي رسد براي رشد صنعت قطعه سازي و در ادامه خودروسازي بايد از مجموعه هاي دانش بنيان بيش از گذشته استفاده كرد.

شروع همكاري هاي سه جانبه

وي خاطرنشان كرد: استفاده از توان دانش بنيان ها در صنايع مختلف ضروري است اما اگر مي خواهيم در صنعت خودرو پيشرفت هاي مناسبي حاصل شود بهتر است كه مشاركت با برخي از شركت هاي خارجي را دنبال كنيم؛ درست است كه در شرايط تحريمي به سر مي بريم اما شركت هاي خودروسازي با مذاكره مي توانند از توان مهندسي خودروسازان و قطعه سازان خارجي استفاده كنند.

نيكفر گفت: خودروسازان بايد به سمتي حركت كنند كه خودروها به جهت كيفيت ارتقاء پيدا كنند، از اين رو تاكيد مي كنم كه حركت به سمت دانش بنيان ها تقويت شود و فضاي همكاري دو جانبه و حتي سه جانبه ( قطعه سازان- خودروسازان- دانش بنيان ها) فراهم شود تا شاهد رونق و رشد صنعت خودرو باشيم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها