أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۳۰۷۸
زمان انتشار: ۲۳:۰۲     ۱۸ تير ۱۳۹۹
هنرمند گوهر تراش مطرح کرد؛
ایشان یکی از اهداف خود را ترکیب هنر ایرانی با هنر سنگ تراشی معرفی می کند و این نوید را می‌دهد که در آینده نزدیک هنر قلم زنی اصفهان را با فرم های انگشتر جدید ترکیب می‌کنیم و در طرح اولیه کارهای زیبایی شده است.

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، هنر سنگ تراشی، هنر تبدیل سنگ‌های معدنی به سنگ‌های قیمتی و زیورآلاتی زیبا است. هنری که علاوه بر این که سود زیادی به همراه دارد به دلیل داشتن جذابیت خاص خود علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کرده است.

آقای باطومی از کسانی است که به دلیل داشتن علاقه به سنگ‌های زینتی به این صنعت روی آورده است.

وی درباره چگونگی شروع کردن به ساخت و طراحی سنگ‌های زینتی و گوهر تراشی گفت: حدود هشت سال است که تخصصی وارد حوزه صنعت جواهرات و تراش سنگ‌های زینتی شدم و از کشورهای هند، ترکیه، تایلند و چین واردات سنگ زینتی انجام میدهیم و صادرات صنایع دستی نقره، قلم کاری و غیره به ترکیه داریم.

باطومی از علاقه خود به سنگ های زینتی میگوید و تاکید میکند که در حال حاضر کماکان به دنبال به روزرسانی اطلاعات خود در این زمینه است و کار با دستگاههای رفرکتومتر(برای تعیین ضریب شکست گوهرها می توان از دستگاه ضریب شکست سنج رفرکتومتر گوهر استفاده کرد) و پلاریسکوپ (از ابزار پلاریسکوپ گوهر شناسی برای شناخت شیشه ها، گوهرهای مصنوعی، گوهر های ایزوتوپ (مانند اسپینل) و گوهرهای انیزوتروپ استفاده میشود) را آموختم و در آینده کار با دستگاه میکروسکوپ جواهر شناسی را تکمیل میکنم.

ایشان یکی از اهداف خود را ترکیب هنر ایرانی با هنر سنگ تراشی معرفی می کند و این نوید را می‌دهد که در آینده نزدیک هنر قلم زنی اصفهان را با فرم های انگشتر جدید ترکیب می‌کنیم و در طرح اولیه کارهای زیبایی شده است.

در پیج اینستاگرام میثم باطومی میتوانید نمونه ای از کارهای ایشان را ببینید:

https://www.instagram.com/Meysamcollection/

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها