أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۳۱۱۷
زمان انتشار: ۱۴:۲۸     ۱۹ تير ۱۳۹۹
حجت الاسلام فلاحتی در گفت‌وگو با رسا:
پژوهشگر حوزوی با بیان اینکه امروز گرفتار پوپولیسم هنری، عوام محوری، توده گرایی غلط، عوام فریبی و وادادگی فرهنگی هستیم، گفت: برخی به اسم انقلاب علیه انقلاب کار می کنند.

به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام مجتبی فلاحتی استاد و پژوهشگر حوزه علمیه و نویسنده کتاب فقه، موسیقی و انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن اشاره به قضایای اخیر در باب موسیقی، گفت: بر اساس روایتی از پیامبر اکرم(ص) عوام امت تنها از طریق اصلاح چهار گروه امرا و مسؤولان فرهنگی جامعه، علما، دانشمندان و نخبگان جامعه، چهره های مذهبی تأثیرگذار در فرهنگ جامعه و صاحبان سرمایه اصلاح می شوند.

وی با اشاره به اینکه امروز در باب موسیقی با معضلات فرهنگی بسیاری مواجه هستیم که متأسفانه در فضای مجازی شدت پیدا کرده است، اظهار داشت: آسیب های موجود در زمینه فرهنگی ناشی از وادادگی و یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب ولنگاری فرهنگی است.

حجت الاسلام فلاحتی خاطرنشان کرد: اگر مسؤولان فرهنگی و چهره های تأثیرگذار در فرهنگ جامعه رویه فعلی خود را تغییر ندهند و چاره ای برای اعمال خود نیندیشند اوضاع فرهنگی مملکت بسیار بدتر از حال حاضر خواهد شد.

جنگ با روحیه معنوی اداره شد، نه با رقص و پای کوبی!

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه با انتقاد از ترویج رقص و پای کوبی در میان کادر درمانی کشور ابراز داشت: با همه احترامی که برای کادر درمان قائل هستیم، باید گفت ما یک جریان خزنده ای را در باب ترویج رقص و پای کوبی و موسیقی و جمع های مختلط پرستاران و پزشکان مشاهده می کنیم؛ سؤال اساسی ما این است که آیا کادر پزشکی در شرایط جنگی دهه 60 هم با رقص و پای کوبی جنگ را پیش بردند؟ یا روحیه معنوی بود که پیشران شرایط آن روزگار می شد؟ امروز نباید روحیه دینی و معنوی مان با گذشتن روزگار دچار تغییر شود.

وی تصریح کرد: گمان نکنم هر چه رقص و پای کوبی و جمع های مختلط بیشتر شود، خدمات بیشتر و خالص تری ارائه خواهد شد و جامعه به سوی معنویت و آرامش های حقیقی پیش می رود؛ با همه احترام باید به پرسنل درمانی کشور عرض کنیم که ما جنگ به آن عظمت را در مقابل حداقل 60 کشور معاند، با روحیات معنوی پیش بردیم، نه با جمع های مختلط و رقص و پای کوبی و امثالهم.

حجت الاسلام فلاحتی با اشاره به وادادگی برخی مسؤولان فرهنگی عنوان کرد: متأسفانه گاهی مشاهده می کنیم رییس حوزه هنری یک استان که در لباس روحانیت و سادات هم هست، از خواننده های لس آنجلسی طرفداری می کند، در حالی که وظیفه اش ایجاب می کند زیرکانه جلوی معضلات فرهنگی را بگیرد؛ البته شنیدم که ایشان عزل شده است، اما باید پرسید که در میان بدنه کارگزاران انقلابی ما در چهره و لباس دین چه می گذرد که مسؤول حوزه هنری یک استان از خواننده های لس آنجلسی تعریف و حمایت کند و بگوید اگر من جای رییس جمهور بودم آقای فلانی را برمی گرداندم!

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه با انتقاد از پخش موسیقی و رقص و پای کوبی در برخی مدارس کشور گفت: بر بدنه فرهنگی نظام و مسؤولان ما چه می گذرد که ما باید در مدارس کشور مروج خواننده ای باشیم که رسماً اعلام می کند «اول اینستاگرام، بعد کتاب»!

وی اظهار داشت: امروز برخی از شادی تعاریف ناقص روانشناختی ارائه داده و شادی را در یک سری حرکات ظاهری خاص خلاصه کرده اند که هیچ روانشناس اصیلی آن را شادی اصیل فرض نمی کند.

آقای کویتی پور، نیازی نبود مسأله را رسانه ای کنید!

حجت الاسلام فلاحتی به عقب گرایی برخی چهره های مذهبی اشاره و تأکید کرد: کسی که چهل سال مردم او را به عنوان یک مداح اصیل مذهبی و رزمنده می شناسند، با یک خواننده نامحرم در کنار هم همخوانی می کنند و اصرار دارد که ما نباید به عقب برگردیم! بنده سؤال می کنم که آقای کویتی پور عزیز که این همه سال مردم با صدای شما به یاد جبهه و رزمندگان می افتادند، شما حتی اگر می خواهید به عقب هم برنگردید، مسأله را به صورت شخصی ادامه دهید، چرا مسأله را رسانه ای می کنید و از برخی آقایان معروف در حیطه موسیقی درخواست لایو اینستاگرامی می کنید که به نوعی همه در جریان تغییر چهره شما باشند؟

وی ادامه داد: بزرگوار شما عمری را اینگونه زندگی کرده اید و عزت و احترامی داشته اید، حال یک راه دیگر را انتخاب کرده اید و این هم اختیار خودتان است، چرا اصرار دارید مسأله رسانه ای شود؟

حجت الاسلام فلاحتی با بیان اینکه آقای کویتی پور در جایی گفته بود من عمری را با داریوش همخوانی داشته ام و عاشق صدای وی هستم، خطاب به کویتی پور گفت: چطور نمی توانید تشخیص دهید که همین آقای داریوش عمری را علیه امام خمینی(ره)، علیه جنگ و علیه جمهوری اسلامی و انقلاب ترانه خوانده و موضع گیری کرده و امام(ره) و نظام اسلامی را قاتل دانسته است؟ چطور از جنگی می خواندید که همین آقای داریوش آن را قتلگاه جوانان توصیف می کرد؟

استاد و پژوهشگر عرصه فقه موسیقی در انتقاد از بی سروسامانی ها در صدا و سیما ابراز کرد: یکی از مطالبات رهبر انقلاب این است که صدا و سیما مروج موسیقی نباشد، اما مسؤولان هیچ توجهی به این مقوله ندارند و حتی در برخی موارد بر شدت پخش آن نیز می افزایند؛ امروز نقد سینما و فیلم در صدا و سیما صورت می گیرد، اما برنامه ای برای نقد موسیقی سراغ نداریم، چون مسؤولان صدا و سیما می دانند نقد موسیقی به کم کردن فعالیت های موسیقایی خودشان می انجامد.

خلأ جدی سندی در صدا و سیما راجع به موسیقی داریم

وی با تأکید بر اینکه امروز خلأ جدی سندی در صدا و سیما راجع به موسیقی داریم، مطرح کرد: از این بدتر احساس استغنای آقایان است، زیرا می پندارند ما هیچگونه نیازی در این زمینه نداریم؛ وقتی مسؤولان به اصطلاح حزب اللهی ما در صدا و سیما در رابطه با وجود سند موسیقایی بر اساس فقه احساس استغنا می کنند به چه کسی پناه ببریم؟

حجت الاسلام فلاحتی علت ولنگاری های فرهنگی در کشور را تغییر ذائقه برخی چهره های مذهبی دانست و ابراز کرد: یکی دیگر از مثال های تغییر روحیه چهره های مذهبی آن آقای روحانی خلع لباس شده مدعیِ تحریف گرِ زبان بازی است که با شخصیت های بادکنکی مذکر و مؤنث در اینستاگرام لایو می گذارد و به خیال خودش اسلام معتدل را با لایو رفتن و مصاحبه های زنده با زن ها و مردهای کذایی ترویج می کند و معتقد است اسلامی که مروج آن هست درست بوده و اسلامی که رهبران نظام مطرح کرده اند قرائت های افراطی از دین است.

استاد و پژوهشگر حوزوی با بیان اینکه اگر مسؤولان فرهنگی نظام از ولنگاری فرهنگی که دچارش هستند خارج شوند و به آرای مترقی رهبر انقلاب تن دهند، بدون شک معضلات فرهنگی حل خواهد شد، گفت: امروز گرفتار مسؤولان فرهنگی هستیم که اوج دغدغه شان این است که فلان خواننده لس آنجلسی بعد از 50 سال ریش خود را تراشیده است! در حالی که همین خواننده در یکی از آلبوم هایی که اخیراً منتشر کرده، صراحتاً جمهوری اسلامی را به قاتل بودن متهم کرده و خط شهادت را تحریف می کند، آنوقت مسؤول فرهنگی و هنری نظام ما در چهره دین دغدغه هایی به اندازه ریش تراشیدن وی دارد!

وی خطاب به مسؤولان ولنگار فرهنگی تصریح کرد: آیا از نهادهای انقلابی حقوق می گیرید که از خواننده ای طرفداری کنید که سال ها است علیه نظام کار می کند؟ مشکل ما مسؤولان ولنگار مملکت و تهیه کنندگان منحرف عرصه هنر و موسیقی هستند که نمی گذارند گیشه های مبتذل پایین آمده و گیشه های مفید بالا برود.

امروز گرفتار پوپولیسم هنری، عوام فریبی و وادادگی فرهنگی شده ایم

حجت الاسلام فلاحتی با بیان اینکه امروز گرفتار پوپولیسم هنری، عوام محوری، توده گرایی غلط، عوام فریبی و وادادگی فرهنگی هستیم، مقصر اصلی مشکلات فرهنگی کشور را سردمداران فرهنگی و موسیقایی کشور دانست و بیان کرد: امروز متأسفانه سند موسیقی مدونی نداریم و مسؤولی هم ندیده ام که این دغدغه را داشته باشد که یک سند موسیقایی مبتنی بر آرای دو سویه سلبی و ایجابی رهبر انقلاب نگاشته شود و ملتزم باشد آن را در همه جا اجرا کند.

وی با بیان اینکه برخی مسؤولان به اسم انقلاب علیه انقلاب کار می کنند، یادآور شد: مشکل اصلی ما مسؤولان ولنگار، بی اطلاع، مغرور و یا معاندی هستند که در عرصه فرهنگ و هنر قرار دارند و از جیب مردم تغذیه می شوند و علیه ارزش ها و هنر صحیح انقلابی کار می کنند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها