يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۳۱۳۲
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۱۹ تير ۱۳۹۹
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تمام مالیاتی که ماهانه در کشور به‌طور مستقیم و غیرمستقیم جذب می‌شود ۱۲ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان است.
به گزارش پایگاه 598، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: تمام مالیاتی که ماهانه در کشور به‌طور مستقیم و غیرمستقیم جذب می‌شود ۱۲ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان است.

 امیدعلی پارسا اظهار داشت: انتظاری که از مجموع ارکان نظام می‌رود این است که در بحث مالیات همکاری کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه هزینه‌های عمومی کشور و حقوق و مزایایی که دولت می‌دهد اعم از بازنشستگی، شاغل و مستمری ماهانه حدود 28 هزار میلیارد تومان است گفت: تمام مالیاتی که در کشور به‌طور مستقیم و غیرمستقیم جذب می‌شود 12 تا 13 هزار میلیارد تومان است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با عنوان اینکه حدود 8 درصد درآمد مردم در اختیار حاکمیت قرار می‌گیرد که صرف هزینه‌های کشور می‌شود بیان کرد: در دنیا این عدد حدود 30 درصد است.

وی با اشاره به اینکه درآمد نفت هم کاهش پیدا کرده است و راهی جز درآمدهای مالیاتی نیست گفت: مردم باید هزینه‌های جاری اداره خودشان را به‌نسبت درآمد، ثروت و مصرف خودشان پرداخت کنند.

پارسا با تأکید به اینکه "مردم ما عدالت‌جو هستند و اگر ببینند در اخذ مالیات عدالت برقرار است همکاری می‌کنند" افزود: جرم فرار مالیاتی از بدترین جرایمی در دنیا است که گذشت ندارد و خیلی سختگیری می‌کنند اما در کشور ما این‌گونه نیست.

وی با ابراز اینکه یکی از مشکلات نظام مالیاتی کشور هوشمند نبودن آن است گفت: تمام تراکنش‌های بانکی مردم در دنیا برای شفافیت‌سازی اقتصادی در اختیار حاکمیت است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با یادآوری اینکه "ما مجموع اطلاعات را در اختیار نداریم و این مسئله باعث فرار مالیاتی می‌شود" اضافه کرد: تمام فروشگاه‌های کشور از بزرگ و کوچک طی دو سال آینده باید به سازمان مالیاتی وصل شوند.

وی با اظهار اینکه "تمرکز ما بر 15 و 20 درصد افراد بالای جامعه بر اخذ مالیات است" ادامه داد: انتظار می‌رود استان‌ها نیز در وصول مالیات با ما همکاری کنند.

پارسا با اعلام اینکه "با سازمان برنامه و بودجه نیز هماهنگ کردیم و بودجه استان‌ها به وصولی مالیات آنها وصل می‌شود" گفت: اگر استان‌ها می‌خواهند اعتبارات عمرانی آنها افزایش پیدا کند باید در اخذ مالیات نیز وصولی داشته باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها