أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۳۲۱۸
زمان انتشار: ۲۰:۲۶     ۲۱ تير ۱۳۹۹
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان قم مطرح کرد:
بیمه‌شدگان، بازنشستگان و تمامی افرادی که دارای دفترچه درمانی تأمین اجتماعی هستند از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌ها برای تمدید اعتبار دفترچه‌ها خودداری کنند زیرا اعتبار دفترچه درمانی آنان از طریق استعلام برخط و فوری و درحین مراجعه به مراکز درمانی و مطب پزشکان از طرق مذکور مشخص است و می‌توانند تا آخرین برگ دفترچه درمانی خود را بدون نیاز به تمدید اعتبار حضوری، استفاده کنند.
به گزارش پایگاه 598، نشست خبری مدیران سازمان تامین اجتماعی استان قم، صبح روز شنبه با حضور خبرنگاران در سالن جلسات بیمارستان امام رضا(ع) برگزار شد.

در این نشست مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان قم با بیان این‎که 800 هزار نفر از شهروندان قمی قم تحت پوشش تامین اجتماعی استان هستند؛ اظهار داشت: به عبارتی یعنی حدود 61 درصد جمعیت استان قم تحت پوشش این سازمان قرار دارند.

علی اصغر دادخواه گفت: 50 هزار نفر از تحت پوشش‌های تامین اجتماعی از بازنشستگان بوده که از پایان خرداد ماه، حقوق آن‌ها از 21 درصد به 26 درصد افزایش یافته است که میانگین از 400 تا 800هزارتومان افزایش حقوق داشته ایم.

وی با با اشاره به دستورالعمل دولت در راستای همسان سازی حقوق بازنشستگان، تصریح کرد: پس از 12 سال تلاش و پیگیری، همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز نهایی شده و بازنشستگان حقوق مرداد ماه خود را در قالب همسان سازی دریافت خواهند کرد و این روند برای سال‌های آتی با افزایش همراه خواهد بود.

دادخواه در ادامه افزود: بازنشستگان ما تا پایان تیرماه هیچ گونه طلبی از تامین اجتماعی نخواهند داشت و بدهی های تامین اجتماعی تسویه خواهد شد.


مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان قم در ادامه اظهارات خود، با بیان این‌که با رشد بیمه اجباری شاهد کاهش بیمه بیکاری بوده ایم؛ ابراز داشت: بیش از 14 هزار و 600 کارگاه تولیدی و صنعتی در سطح قم فعال بوده و حدود 130 هزار نفر از کارگران مراکز صنعتی و کارگاه های صنفی کوچک و بزرگ قم، تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

وی تصریح کرد: به‌ رغم عدم وصول مطالبات، تاکنون کارگاه هیچ کارفرمایی به دلیل بدهی به بیمه تامین اجتماعی قم تعطیل نشده است و امکان تقسیط بدهی بیمه کارفرمایان تا 36 ماه وجود دارد و در صورت تایید کمیسیون تسهیل و رفع موانع تولید استانداری، امکان تقسیط بدهی بیمه کارفرمایان تا 45 قسط نیز امکان پذیر است.

دادخواه با بیان این‌که به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، تسهیلات متعددی از سوی این سازمان پیش‌بینی و اجرا شده است؛ افزود: برای تمدید دفترچه بیمه شدگان، ماهانه 30 هزار مراجعه انجام می‌شد که با تدابیر جدید اتخاذ شده، برای تمدید دفترچه درمانی نیازی به حضور نیست و از این پس بیمه پردازان می‌توانند با چند روش نسبت به تمدید دفترچه درمان خود اقدام کنند که با توسعه  این خدمات غیرحضوری، از مراجعه سالانه 600 هزار نفر به دفاتر تامین اجتماعی قم، کاسته می‌شود.

بیمه‌شدگان، بازنشستگان و تمامی افرادی که دارای دفترچه درمانی تأمین اجتماعی هستند از مراجعه حضوری به شعب و کارگزاری‌ها برای تمدید اعتبار دفترچه‌ها خودداری کنند زیرا اعتبار دفترچه درمانی آنان از طریق استعلام برخط و فوری و درحین مراجعه به مراکز درمانی و مطب پزشکان از طرق مذکور مشخص است و می‌توانند تا آخرین برگ دفترچه درمانی خود را بدون نیاز به تمدید اعتبار حضوری، استفاده کنند.

اعتبار دفترچه‌های درمانی که در اختیار بیمه شدگان این سازمان قرار دارد از طریق بارکدخوان با استفاده از دوربین موبایل، شماره‌گیری USSD کد دستوری #1*1420*4* یا #1420*4*، نرم‌افزار اپلیکیشن "تامین اجتماعی من" و سامانه ها اینترنتی medical.tamin.ir و pwa.tamin.ir و کد دستوری #1666* بیمه سلامت قابل استعلام است همچنین در مورد دفترچه‌های درمانی که در حال حاضر دارای اعتبار است، نیازی به استعلام مجدد اعتبار توسط مرکز خدمت دهنده نیست.

خود بیمه شدگان تأمین اجتماعی نیز می‌توانند اعتبار دفترچه‌های خود را از طریق روش‌های 6 گانه ذکر شده استعلام کنند.

سامانه استحقاق درمان (استعلام برخط اعتبار دفترچه‌های درمانی) سازمان تأمین اجتماعی تاکنون در اختیار داروخانه‌ها، مراکز پاراکلینیک و بیمارستان‌های طرف قرارداد با این سازمان قرار داشت که به منظور سهولت بیشتر، این سامانه با روش‌های جدید و متنوع در اختیار پزشکان و نیز کلیه بیمه شدگان قرار گرفته است.

در صورتی‌که بیمه شده و مستمری‌بگیر به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد می‎تواند از طریق تماس با سامانه "1420" سازمان‎ تامین‌اجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند. در صورتی‌که فرزندان ذکور بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران (19 سال تمام) به دلیل عدم ارائه گواهی تحصیلی معتبر دانشگاهی و همچنین فرزندان اناث آنان به دلیل عدم ارائه اصل شناسنامه، در سرویس استحقاق درمان "فاقد حمایت درمانی" باشند، تا زمان برقراری تعامل الکترونیکی با پایگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ارائه خدمات درمانی جهت این دسته از فرزندان مطابق ضوابط و روال جاری انجام خواهد شد.

* علی شعبانی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها