يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۳۲۵۹
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۲۲ تير ۱۳۹۹
فرمانده یگان‌های ویژه نیروی انتظامی گفت: بر اساس افق چشم انداز ۱۴۰۴، یگان ویژه با تغییرات ویژه ای روبه رو خواهد شد، در این چشم انداز این واحد به عنوان یک یگان مقتدر و حرفه‌ای نام برده شده است، بنابراین باید بیش از پیش بر توان این پلیس در مباحث آمادگی جسمانی و تجهیزاتی افزوده شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار حسن کرمی در جمع کارکنان تیپ یکم حضرت امیرالمومنین علی (ع) و فرماندهان تیپ‌های مرکز با تاکید بر ارتقا توان عملیاتی کارکنان افزود: برای تحقق رویکرد جامعه محوری یگان‌های ویژه، از ظرفیت مردمی، تشکل‌ها و دیگر دستگاه‌های مربوطه بهره خواهیم برد.

وی ادامه داد: یگان ویژه با روحیه انقلابی و جهادی در همه مواقع هوشیار و پای کار بوده، قابلیت عکس‌العمل به موقع در برابر خطرها و تهدیدات از ویژگی‌های بارز پلیس ویژه است، بنابراین باید بر اصل روحیه انقلابی و جهادی در بین کارکنان یگان ویژه تکیه و تقویت آن مدنظر فرماندهان باشد.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا ادامه داد: پلیس در جامعه از جایگاه خوبی برخوردار است، تلاش بی وقفه فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی به خصوص یگان‌های ویژه بر این است تا به اهداف والای انقلاب و نظام رسیده تا بتوان پلیس در تراز انقلاب اسلامی را در جامعه و در بین مردم معرفی کرد، پس باید برای رسیدن به این اهداف تلاش خود را دوچندان کرده تا در رسیدن به چشم‌انداز تعیین شده موفق باشیم.

سردار کرمی تصریح کرد: چابکی و به روز بودن در مواقع لزوم و حساس، یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که در افق ۱۴۰۴ برای یگان‌های ویژه ناجا در نظر گرفته شده، این مهم با برنامه‌ریزی در خصوص آموزش‌های مدون و مدرن و انجام رزمایش‌های مختلف به ثمر خواهد نشست.

رئیس پلیس ویژه کشور یکی دیگر از چشم‌انداز مشخص شده برای یگان‌های ویژه ناجا را جامعه محوری بودن پلیس ویژه عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های مردمی به عنوان سرمایه‌های اجتماعی پلیس، تشکل‌ها و دیگر دستگاه‌های مختلف کشور برای تقویت و توسعه این پلیس تخصصی استفاده کنیم، بحمدالله این مهم نیز در سال‌های اخیر با تلاش و جدیت در قالب رویکرد اجتماعی دنبال شده است.

وی با اشاره به اینکه یگان ویژه یک واحد آموزش محور است خاطرنشان کرد: رویکرد فرماندهان و مدیران باید با مدیریت جهادی همراه باشد، تا در سخت‌ترین شرایط و نبود امکانات، بهترین مدیریت را داشته و با بهره‌گیری از منابع انسانی، به اهداف مورد نیاز دست یابند، محقق شدن این اهداف نیاز به آموزش دارد؛ با توجه به اینکه یگان‌های ویژه، یگانی آموزش محور است در کنار ارتقا توان عملیاتی، آموزش مدیریت جهادی فرماندهان را مدنظر قرار داده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اهمیت آمادگی عملیاتی کارکنان ابراز کرد: آمادگی عملیاتی، یعنی اینکه یک فرد نظامی بتواند با بهره‌گیری از آموزش‌های ارائه شده، تاکتیک و فنون مختلف را کسب و تجهیزات خود را بشناسد و در زمان لازم، متناسب با نوع مأموریت و وضعیت موجود از آنها بهره برداری کند، تحقق این رویکرد در یگان‌های ویژه ناجا با توجه به وظیفه خطیر این نیرو که مقابله با ناآرامی‌هاست، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی بر آمادگی عملیاتی، علمی و بصیرتی فرماندهان و کارکنان تأکید کرد و گفت: کارکنان باید با دشمن شناسی و اشراف اطلاعاتی از محیط پیرامونی خود، آمادگی هرگونه مأموریت را داشته باشند تا در صورت نیاز با اقتدار همیشگی از عهده انجام مأموریت‌ها برآیند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها