يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۳۴۴۶
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۲۵ تير ۱۳۹۹
«ابوالقاسم سرحدی زاده» وزیر پیشین کار و امور اجتماعی و از نمایندگان ادوار مجلس شب گذشته بر اثر ایست قلبی در ۷۵ سالگی درگذشت.
به گزارش پایگاه 598، «ابوالقاسم سرحدی زاده» وزیر پیشین کار و امور اجتماعی و از نمایندگان ادوار مجلس شب گذشته بر اثر ایست قلبی در ۷۵ سالگی درگذشت.

صابر سرحدی زاده با تایید خبر درگذشت پدرش به خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: پدرم بر اثر ایست قلبی در بیمارستان لواسانی تهران دارفانی را وداع گفت.

وزیر سابق کار درگذشت

شادروان سرحدی‌زاده دبیرکل و بنیانگذار حزب اسلامی کار از مبارزان علیه دستگاه ستمشاهی بود که در نیمه اول دهه ۱۳۴۰ خورشیدی به دلیل فعالیت در حزب ملل اسلامی بازداشت و روانه زندان شد.

این فعال سیاسی پس از انقلاب، سه دوره نمایندگی مردم را برعهده داشت و در دولت نخست‌وزیر دوران جنگ، وزیر کار و امور اجتماعی بود.

سرحدی زاده همچنین سمت‌هایی چون عضویت در شورای سرپرستی، قائم‌مقام بنیاد مستضعفان و ریاست شورای سرپرستی زندان‌ها را برعهده داشت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها