يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۳۵۲۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۲۶ تير ۱۳۹۹
براساس پیگیری‌ها شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، در مجموع یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر درخواست فروش سهام عدالت ثبت کرده‌اند که از این تعداد سهام یک میلیون و ۷۰ هزار نفر به فروش رفته و مبلغی بیش از ۲۷۰۰ میلیارد تومان به حساب سهامداران عدالت واریز شده است.
به گزارش پایگاه 598، در میانه تیر ماه سخنگوی ستاد راهبری سهام عدالت، اعلام کرد: افرادی که از روز ۱۵تا ۲۹ خرداد نسبت به انتخاب روش مستقیم مدیریت سهام عدالت خود اقدام کرده‌اند، از امروز می‌توانند وارد فرآیند فروش سهم خواهند شد. 

تا پیش از آن سهامدارانی که در نیمه دوم خرداد ماه روش مستقیم را انتخاب کرده‌ بودند نمی‌توانستند سهام خود را ببینند یا نسبت به فروش سهام خود اقدام کنند.پس از این اظهارات فهیمی، به نظر می‌رسید این مشکل حل شده باشد اما هنوز سهامداران اعلام می‌کنند که نمی‌توانند از وارد سامانه معاملات کارگزاری‌ها شوند.در ادامه پیگیری‌ها از شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، به منظور پاسخ دادن به برخی از ابهامات و سوالات سهامداران آمده است.

برخی از سهامدارانی که بعد از تاریخ ۲۹ خرداد اطلاعات خود را اصلاح کرده‌اند نمی‌توانند سهام خود را ببینند یا اقدام به فروش کنند، اطلاعات سهامداران در سامانه معاملات کارگزاری‌ها چه زمانی به‌روزرسانی می‌شود؟

اطلاعات سهام عدالت کارگزاران به صورت هفتگی به روز می‌شود، شرکت سپرده‌گذاری اطلاعات به‌روز شده را هر هفته به شرکت‌های oms ارسال می‌کند، اما بیشتر شرکت‌های کارگزاری زیرساخت لازم را برای دریافت اطلاعات ندارند.

در مصاحبه با مدیرعامل کارگزاری‌ها علت عدم واریز سهام برای برخی از سهامداران نقص اطلاعات عنوان شده است، این افراد چگونه باید مطلع شوند که آیا اطلاعاتشان نقص دارد و این نقص در کجاست؟کارگزار باید با ارسال پیامک به سهامدار اطلاع بدهد که مدارکش نقص دارد.

از آغاز قابل فروش شدن سهام عدالت، سهام چه تعداد از سهامداران فروخته شده و چه میزانی از آن واریز شده است؟

در مجموع یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر درخواست فروش سهام عدالت ثبت کرده‌اند که از این تعداد سهام یک میلیون و ۷۰ هزار نفر به فروش رفته و مبلغی بیش از ۲۷۰۰ میلیارد تومان به حساب سهامداران عدالت واریز شده است.

 هنوز زمان تعیین تکلیف وراث برای سهام عدالت فوت‌شدگان مشخص نشده است. قرار بود پس از این که پرونده فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت بسته شد برای سهام دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سهامداری که فوت شده‌اند تصمیم‌گیری شود، ولی با توجه به این که رئیس‌جمهور گفته است که در ماه آینده ۳۰ درصد دیگر سهام عدالت آزاد می‌شود این فرصت برای وراث به تعویق افتاد.اولویت برای کسانی است که قصد فروش سهام عدالت دارند، تمرکز شرکت سپرده‌گذاری بر روی این موضوع است.

چه بانک‌هایی کارگزاری ندارند؟

برخی از سهامداران اظهار کرده‌اند که بانک‌ها درخواست‌های فروش سهام عدالت را به کارگزاری‌های غیربانکی داده‌اند و این افراد باید از طریق کارگزاری طرف قرارداد و واسطه‌ای بانک نیز برای فروش سهام اقدام کنند.از ۲۳ بانک و موسسه فعالی که در کشور وجود دارد، ۲۱ بانک خودشان کارگزاری دارند و دو بانک پست بانک و سینا کارگزاری ندارند و با یک کارگزاری قرار بسته‌اند که کارهای بورسی را از این طریق انجام دهند.

سهامدارانی که از طریق بانک‌ها برای فروش اقدام کرده‌اند نیاز نیست که درخواست خود را از طریق کارگزاری واسطه‌ای نیز ثبت کنند، بانک درخواست‌ها را می‌گیرند، تجمیع می‌کنند و برای کارگزاری طرف قرارداد ارسال می‌کنند، پس از فروش پول سهام از طریق بانک به حساب سهامدار واریز می‌شود.

گسترش نیوز

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها