يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۳۵۳۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۰     ۲۶ تير ۱۳۹۹
دلار ۲۴ هزار تومانی تازه‌ترین دستاورد برجام است؛
این اظهارات رئیس‌جمهور درحالی است که وی پاسخ نمی‌دهد آمریکا کجا از لحاظ حقوقی شکست خورده، در حالی که تعهدات برجامی را اجرا نمی‌کند، اما دولت تدبیر و امید بدون هیچ عایدی مجبور به اجرای تعهدات است؟ به لحاظ اخلاقی هم مگر کسی درباره ماهیت آمریکا در دنیا ‌تردید داشت؟
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، رئیس‌جمهور روز گذشته در حالی از محفوظ بودن دستاوردهای اصلی برجام سخن می‌گفت که قیمت دلار با رکوردشکنی 24 هزار تومانی به‌عنوان آخرین دستاورد برجام در اقتصاد کشور و معیشت مردم به ثبت رسید.

حجّت‌الاسلام روحانی، رئیس‌جمهور، دیروز (چهارشنبه 25 تیرماه) در جلسه هیئت دولت با‌ اشاره به پنجمین سالگرد توافق برجام، گفت: اساس برجام این بود که به جهان ثابت کنیم که ایران صلح‌طلب است و پروژه‌ای که سال‌ها به دنبال این بود که ایران را برای امنیت جهان، خطرناک جلوه دهد، بی‌اعتبار کند. 

روحانی ادامه داد: آنچه ایران به‌عنوان دستاورد برجام داشت، خوشبختانه همچنان آن دستاورد اصلی محفوظ مانده است. همه تبلیغاتی که در طول سالیان دراز علیه ما انجام می‌شد که ایران مخفیانه دارد همه تعهدات را زیر پا می‌گذارد، بی‌اعتبار کردیم و مشخص شد که فعالیت هسته‌ای ایران همواره در چارچوب مقررات بین‌المللی بوده است. این موضوع، امروز هست، فردا خواهد بود و تا پایان تاریخ باقی می‌ماند.

وی درباره دومین دستاورد برجام گفت: آنها سکویی درست کرده بودند که با آن همواره امنیت ملی ایران را به خطر بیندازند. آن سکو، فصل هفت منشور و قطعنامه‌هایی بود که در سازمان ملل و در شورای امنیت علیه ایران تصویب کرده بودند. ما این سکو را تخریب کردیم و سکویی که دشمنان ایران آماده کرده بودند تا از آن علیه امنیت ملی ایران استفاده کنند آن سکو با این توافق از بین رفت و البته هیچ‌کس در حوادث بعدی و مسائل امروز و فردا، ایران را نمی‌تواند سرزنش کند.

مگر کسی درباره ماهیت آمریکا در دنیا ‌تردید داشت؟
روحانی ادامه داد: آمریکا به دنبال این بود تا اقدامی بکند و ایران کل برجام را کنار بگذارد و از این توافق خارج شود و بگویند این ایران بوده که خارج شده و توافق را کنار گذاشته است. هنرمندی ایران از سال ۹۷ که آمریکا این تعهد سیاسی و اخلاقی و حقوقی را زیر پا گذاشته، این بوده که نگذاشته این توطئه محقق شود و تا امروز به دنیا ثابت کرده که مقصر اصلی، قانون‌شکنان آمریکا هستند.

این اظهارات رئیس‌جمهور درحالی است که وی پاسخ نمی‌دهد آمریکا کجا از لحاظ حقوقی شکست خورده، در حالی که تعهدات برجامی را اجرا نمی‌کند، اما دولت تدبیر و امید بدون هیچ عایدی مجبور به اجرای تعهدات است؟ به لحاظ اخلاقی هم  مگر کسی درباره ماهیت آمریکا در دنیا ‌تردید داشت؟  وعده روحانی به مردم، گرفتن کاپ اخلاق بود با لغو تحریم‌ها؟

پس وعده برداشتن همه تحریم‌ها چه می‌شود؟
آقای روحانی همچنین درحالی از اثبات صلح‌طلبی ایران به‌عنوان یکی از دستاوردهای اصلی برجام یاد می‌کند، که قبل از امضای این توافق از رفع تحریم‌ها گرفته تا ورود سرمایه  خارجی، حل مشکلات محیط زیست،‌ اشتغال جوانان، حل مشکلات صنعت، افزایش منابع آبی، احیای بانک‌ها و حتی آب خوردن مردم را هم به این توافق گره زده بود. نکته تأسف‌آورتر اینکه روزگذشته درست در زمانی که رئیس‌جمهور از حفظ دستاوردهای اصلی برجام سخن می‌گفت قیمت دلار با رکوردشکنی 24 هزار تومانی به‌عنوان آخرین دستاورد برجام در اقتصاد کشور و معیشت مردم به ثبت رسید.

رئیس‌ جمهور با بیان اینکه دولت فعلی آمریکا نمی‌تواند معیار هیچ چیزی باشد،‌ اظهار داشت: بر مبنای عملکرد کاخ سفید، امروز نمی‌توانیم میزان و معیاری را قرار بدهیم تا توافقی را بررسی و مورد سنجش قرار دهیم، چون از همه توافقات مهم بین‌المللی از آب و هوا تا بهداشت تا بسیاری از توافقاتی که داشته‌اند بدون دلیل خارج شده‌اند. بنابراین این‌ها معیاری نیستند و امروز هم همه دوستان آمریکا و بخش بزرگی از ملت آمریکا قبول دارند که این حرکت‌ها به ضرر آمریکا و دوستان آن است.

دولت تدبیر و ادامه نظریه «اوبامای خوب- ‌ترامپ بد»
متأسفانه این اظهارات رئیس‌جمهور نشان می‌دهد در نگاه وی آمریکا همچنان اوبامای خوب- ‌ترامپ بد است. آقای روحانی شاید یادشان نیست هنگامی ‌که دولت، ابوطالبی را به‌عنوان نماینده کشورمان در سازمان ملل معرفی کرد، دولت اوباما با وقاحت تمام، نماینده ایران را «‌تروریست» خواند و برای وی ویزا صادر نکرد.

همان اوباما بود که ۲ میلیارد دلار از اموال مردم ایران را غارت کرد، قانون تحریمی ‌آیسا را دوباره اعمال و وضعیت اضطراری علیه مردم ایران را تمدید کرد. در دولت قبلی آمریکا بود که  اولین دور بازگشت تحریم‌ها پس از اجرای برجام صورت گرفت و وزارت خزانه‌داری آمریکا نام چندین شرکت‌ و فرد جدید را به فهرست تحریم‌های ایران اضافه کرد و بعد از آن هم این ماجرا ادامه و تکرار شد؛ در دولت قبلی آمریکا بود که قانون ممنوعیت ویزایی برای شهروندان برخی کشورهای دنیا در صورت سفر به ایران را به اجرا گذاشت.

کل افتخار دولت یازدهم و دوازدهم برجام بود که جناب عراقچی امضای کری را تضمین دانست و گفت: «برجام امضای وزیر خارجه آمریکا را دارد و او اجرای موفق را تضمین کرده است!» اما همان دولت قبلی آمریکا بود که برجام را نقض کرد و زیر تمام تعهداتش زد. سؤال از آقای روحانی این است که چه کسی سنگ بنای تحریم‌های فلج‌کننده علیه جمهوری اسلامی را گذاشت؟‌ دولت آقای اوباما.

دستور ‌ترور دانشمندان هسته‌ای و اقدامات علیه کشورمان در چه دوره‌ای صادر شد و امضای چه کسی پای خون فرزندان این مرز و بوم نوشته شد؟ جواب همه این‌ها غیر از باراک اوباما است؟ که صدالبته اوباما فقط یک شخص است که سیاست‌ها را اجرا می‌کند و همه دولتمردان آمریکا در همه دوران در حال توطئه علیه ایران بوده‌اند. ‌ای‌کاش آقای روحانی به یاد داشته باشند شخص اوباما بود که گفت: «به ایران اعتماد نداریم» و با خوشحالی اعلام کرد: «تحریم‌ها اثرات عظیمی‌بر ایران داشته‌اند.» آنچه که واضح و روشن می‌باشد این است که فرقی بین کارتر، ریگان، بوش پدر، کلینتون، بوش پسر، اوباما و ‌ترامپ و بعدی‌ها نبوده و نخواهد بود، زیرا آنها نیت و رفتارشان یکی و مشخص بوده. سردمدار آمریکا چه اوباما یا ‌ترامپ باشد، سیاست‌ها یکی است و هدف پایان نظام جمهوری اسلامی.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها