يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۳۶۰۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۲۸ تير ۱۳۹۹
اسماعیلی فر: با ذوب آهن باید به توافق برسیم؛
دانیال اسماعیلی فر که این روزها نفر اول شایعات نقل و انتقالات تابستانی به حساب می‌آید، درباره گمانه زنی رسانه ها اظهار نظر کرده است.
به گزارش پایگاه 598، در شب درخشش دانیال اسماعیلی و نمایش درخشان ذوب آهن، تیم سبزپوش اصفهانی شکست تلخی را برابر ماشین سازی تجربه کرد. این اشتباه در حالی رقم خورد که ذوبی ها اعتقاد دارند دو گل صحیح آن ها به اشتباه مردود اعلام شده و یک پنالتی نیز برایشان گرفته نشده و اخراج حدادی فر هم غلط بوده است. در گفتگوی نسبتا طولانی با دانیال اسماعیلی فر در این موارد نظر او را پرسیدیم اما صحبت به وضعیت او نیز کشیده شد؛ جایی که دانیال درباره شایعات مذاکره اش با پرسپولیس، سپاهان، تراکتور و... پاسخ داد:

 

از اسماعیلی فر در سوال نخست پرسیدیم که داوری بازی دیشب را چگونه ارزیابی می‌کند که او گفت: «داور خیلی عصبی بود و نسبت به ما گارد داشت و در صحنه ای که به من کارت داد من رفتم به او گفتم که آقای داور همش به بازیکنان می‌گویی آرام آرام، خودت هم یکم آرامش داشته باش. استادیوم خالی است، راحت داوری کن کسی کاری با تو ندارد. سریع به من کارت زرد داد و گفت حرف بزنی اخراجت می‌کنم. من هم عذرخواهی کردم و گفتم که چیزی نگفتم و سریع آمدم عقب. صحنه قبل از آن، یک خطای هند قائم اسلامی خواه پشت محوطه جریمه بود که داور گفت توپ خورده به دستش و به توپ دست نزده. پنج دقیقه بعد همین اتفاق در محوطه جریمه ما رخ داد و پنالتی گرفت. معمولا داورها پشت 18 حساس نیستند اما داخل محوطه حساس اند. بیرون محوطه را هند نگرفته اما داخلش را پنالتی گرفت! دوباره یک پنالتی برایشان گرفت و آن را گل کردند و نیمه مساوی شد. نیمه اول یک پاس دادند به حدادی فر که نه او در آفساید بود و نه پهلوان و او هم پاس داد به من که من هم در آفساید نبودم!»

 

 

* در رختکن متوجه شدیم گل آفساید نبوده


وی در مورد اتفاقات بین دو نیمه هم عنوان کرد: «بعد آمدیم در رختکن. به خاطر همین کارت ایوان را بیرون کشید و گفت الان اخراجش می‌کند و کلا سیستم ما را به هم ریخت. بعد آمدیم فیلم صحنه گل اول را که آفساید گرفت را دیدیم که متوجه شدیم اصلا آفساید نبوده، بیشتر عصبانی شدیم. لوکا گفت بروید بازی کنید اما رفتیم بازی کردیم ولی مگر می‌شود دو گل سالم مردود شود؟ شما در یک بازی مگر چند موقعیت دارید که دو سه گل به ناحق گرفته نشود، آن هم در زمین خودی! ما جلوی تیمی که از ما سطح پایین تری دارد، سرمان را می‌برد، جلوی استقلال و پرسپولیس چه توقعی داریم؟ دو گل و یک پنالتی ما را نگرفت، اینطور می‌شود بازی کرد؟»

 

* شهادت می‌دهم داور ندیده پنالتی گرفت


ستاره خوش تکنیک ذوب آهن درباره اخراج حدادی فر هم تصریح کرد: «خودش عقب عقب آمد و خورد به قاسم اما به او کارت قرمز داد و گفت هلم داده! چقدر یک تیم می‌تواند تاکتیکی کار کند و یک تیم بازیکن فنی داشته باشد که کار را برایش در بیاورد؟ بازی که شروع شد از لحظه ای که گل خوردیم بازیکن و گلرشان روی زمین می‌افتاد و با کولینگ بریک و تمام این اتفاقات تنها 9 دقیقه وقت اضافی گرفته! 9 دقیقه فقط به خاطر جریانات قاسم بود تا از زمین بیرون برود. 8 تعویض کردند که هر کدام 30 ثانیه می‌شود چهار دقیقه. بعد آمد خیلی راحت و ریلکس سوت را در 8:50 هم زد!من شهادت می‌دهم که داور پنالتی اول را اصلا ندید و فقط یک چیزی شنید و گذاشت روی نقطه. بعد چطور کمک داوری که می‌آید این طرف پنالتی می‌گیرد، آمده آن صحنه هند را دیده؟! داوری که دو دقیقه قبل به خیال خودش پنالتی درست ماشین را گرفته، می‌آید گل سالم ما را مردود می‌کند. بعد کمکش می‌آید آفساید اشتباه می‌گیرد، مگر می‌شود؟»

 

 

 

 


* رد دو گل اشتباه، گم شدن یک پنالتی، اخراج عجیب؛ مگر می‌شود؟


او که از تصمیم های محمدحسین ترابیان ناراحت بود، توضیح داد: «داور کلا تمرکز نداشت، انگار مثلا با فشار روانی در بازی آمده. در نیمه اول که نه فشار هواداران بود و نه کادرفنی، به 4-5 بازیکن ما کارت زرد داد و سه پنالتی گرفت و دو اخراج هم در نیمه دوم گرفت. ما همه با بازیکنان ماشین سازی دوست صمیمی هستیم اما آمد خیلی راحت بازی را به هم ریخت. من نمی‌‌خواهم به داور توهین کنم و بگویم داور باعث شد اینطوری بازی کنیم اما هفته قبل آقای اشکان خورشیدی داور بازی ما با شاهین بود و 5 گل به حریف زدیم، مگر کسی آمد از داور گله کرد؟ ما به پیکان در زمین خودمان باختیم مگر گفتیم که داور عامل باخت ما بوده؟! اما خب این بازی یک پنالتی نمی‌گیرد و دو گل سالم را قبول نمی‌کند و کاپیتان را اخراج می‌کند... ما هفته بعد کاپیتانمان و دو بازیکنمان را نداریم، نمی‌دانم چه اتفاقی قرار است بیفتد اما برای شرایط ما، یک امتیاز خیلی ارزش دارد. ما مطمئن بودیم این بازی را می‌بریم اما نمی‌دانستیم باید علاوه بر ماشین با داور هم بازی کنیم! الان 3-4 هفته به آخر لیگ مانده و تکلیف لیگ مشخص شده اما ما مانده ایم با اشتباهات داوری که باعث باخت تیم ما شد. امیدوارم داور بنده خدا هم اشتباه کرده باشد، درست هم نیست داور را سیبل کنیم چون خودمان تخصصی در داوری نداریم و فقط چیزی که دیده ایم را می‌گوییم.»

 

 

* خدا آخر عاقبت ذوب آهن را خیر کند


اسماعیلی فر درباره اشتباهات داوری در بازی ذوب آهن گفت: «وقتی بازیکن بد بازی می‌کند مربی می‌آید خودش را خالی می‌کند و عصبانی می‌شود اما وقتی داور اشتباه می‌کند مربی چه چیزی می‌تواند بگوید؟ما چه چیزی می‌توانیم به بازیکن بغلی بگوییم؟ بگوییم داور اشتباه کرده اشکال ندارد؟ از بازی با استقلال که گل سالم ما آنطور شد و بازی با سپاهان که پنالتی ما را نگرفتند! امیدوار خدا آخر عاقبت امسال ما را تمام کند تا آبرومند لیگ را تمام کنیم.»

 

 

* حدادی فر اسطوره اخلاق است!


وی در مورد اعتراض بازیکنان ذوب آهن به داور هم اظهار داشت: «تیم ما خیلی با حیا است و بازیکنان اعتراضی نمی‌کند، خود آقای داور هم شاهد است که به جز داخل بازی که از اخراج قاسم ناراحت بودیم، هیچ اعتراضی نکردیم. شما قاسم را می‌شناسید، بازیکنی نیست که لایق اخراج باشد. او اسطوره اخلاق فوتبال ایران است اما ما بعد از بازی یک کلمه هم با داور صحبت نکردیم و گفتیم تمام شده و رفته. بعد از بازی آمدیم فیلم را دیدیم، اشتباه یکی دو تا؛ مگر می‌شود؟»

 

 

* هیچ وقت قصد توهین به داور نداشتم


ستاره ذوبی ها همچنین درباره گل دوم گفت: «ما خودمان ماندیم، وقتی دارکو گل را زد رفتیم گل سوم را بزنیم و ببریم اما هر گلی که می‌زدیم یا آفساید می‌گرفت یا خطا. امیدوارم دیگر این اتفاقات نیفتد یا فکری به حال قضیه کنند؛ ای کاش داوران خوب بگذارند، نمی‌خواهم خدایی نکرده توهین کنم اما همانطور که بالای جدول برای سهمیه می‌جنگند پایین جدول هم شرایط خیلی خطرناک است. پایین جدول فاصله خیلی کم است و بازی ما هم بازی ای بود که اگر می‌بردیم بالای ماشین بودیم اما حالا برعکس شده است.»

 

 

* یک کلمه هم با تیمی مذاکره نکردم


از دانیال درباره فصل آینده پرسیدیم و شایعاتی که در فضای مجازی وجود دارد؛ مقصد آینده ات تهران، تبریز یا تیم دیگر اصفهان است؟ او پاسخ داد: «ما باید با ذوب آهن توافق کنیم، در درجه اول من الان بازیکن ذوب آهن هستم و باید فصل را به خوبی تمام کنم و باید تمرکزم روی ذوب آهن باشد و واقعا هم همینطور است. داستان هایی به وجود آمده که می‌گویند سپاهان و پرسپولیس و تراکتور پیشنهاد داده اند اما من الان مستقیم می‌گویم یک کلمه با هیچ کدام مذاکره و حرف و بحثی نکردم و هیچ صحبت رسمی با من نشده. من فعلا بازیکن ذوب آهنم و باید صبر کنیم فصل تمام شود. اولویت اول با ذوب آهن است و باید اول با این تیم توافق شود و ببینیم که اصلا با این تیم به توافق می‌رسیم؟ بعد درباره آینده تصمیم میگیریم. آینده من برایم مهم است اما تا فصل تمام نشده نمی‌توان صحبتی کرد، بعد باید ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.»

 

 

 

 


* 100 روز در پادگان بودیم و بعد در لیگ قهرمانان آسیا!


دفاع راست ذوبی ها درباره وضعیت خودش در فصل جاری و درخشش در بازی های اخیر هم عنوان کرد: «از حق نباید گذشت و آدم نباید گذشته اش را فراموش کند. من فوتبالم را مدیون مدیران ذوب آهن هستم، من هیچ اسم و رسمی نداشتم اما من را آوردند در لیگ برتر و بازی دادند و رویم ریسک کردند. خوشحالم که در ذوب آهن رشد کردم. اما باید فصل تمام شود، ما نمی‌توانیم به آینده فکر کنیم. ما سال سخت و عجیب غریبی را در ذوب آهن داشتیم، اول فصل من و مهدی پور و پهلوان در پادگان بودیم و بدنسازی نکردیم، اولین بازی را در یک تورنمنت سنگین بود. ما اول فصل حتی خواب درست حسابی نداشتیم و بدون بدنسازی وارد مسابقات شدیم اما انتظار داشتند همان بازیکنی باشیم که سال قبل بودیم. 100 روز حضور در آموزشی برای کسی که عادت به این شرایط ندارد و همیشه فوتبالیست حرفه ای بوده بسیار سخت است. بازیکن حرفه ای اول باید خواب خوب داشته باشد تا تمرین خوب کند. ما 100 روز رنگ توپ ندیدیم اما آمدند ما را مقابل الاتحاد بازی دادند. تا آمدیم رو به راه شویم، مربی عوض شد. بعد که آقای رادولوویچ آمد کرونا باعث تعطیلی لیگ شد. سپس آقای استکی مربی شد و حالا هم آقای بوناچیچ آمده. کار کردن با 4 سرمربی کار بسیار سختی است و فکر کنم در حق ما کم لطفی شده و کسی ما را درک نکرد که در چه شرایطی هستیم. خداراشکر می‌کنم در تیم باشخصیتی هستم و دوستان بسیار خوبی دارم و بزرگترین سرمایه ذوب آهن رفاقت بچه هاست.»

 

* اگر صلاح بدانند به تیم دیگری می‌روم


در پایان اسماعیلی فر با اشاره به آینده اش و تصمیمی که قرار است بگیرد، گفت: «خوشحالم در تیمی هستم که برای پیشرفتم تلاش کرد و من هم بدون فکر به چیز دیگری، برای پیشرفتش تلاش می‌کنم. آینده چه زود و چه دیر می‌رسد و آدم باید آینده نگری داشته باشد. اما شرایط طوری نیست که آدم بگوید بروم تیمم را انتخاب کنم، چون تعصب خاصی هم به ذوب آهن داریم و باید سروسامانی به شرایط ذوب آهن بدیم، شرایط و شخصیت ذوب آهن متفاوت است. 10-11 ماه پیش این روزها ذوب آهن تنها نماینده ایران در آسیا بود و امیدوارم برنامه ریزی انجام دهند تا ذوب آهن به شرایط خوب باشد. اگر صلاح من این باشد که می‌توانم به ذوب آهن کمک کنم، می‌مانم و اگر صلاح این باشد که به درد ذوب آهن نمی‌خورم و باید جدا شوم، امیدوارم چیزی که به صلاح من و ذوب آهن است اتفاق بیفتد.»


منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها