أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۳۶۹۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۹     ۲۹ تير ۱۳۹۹
سرخابی‌ها و تراکتور بیشترین بازیکن را دارند؛
بهترین بازیکنان این هفته در حالی انتخاب شدند که پرسپولیس بیشترین نماینده را در این جمع دارد.

به گزارش "598"؛ بازی‌های هفته بیست و پنجم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که پرسپولیس با برتری ارزشمند مقابل فولاد تقریبا قهرمانی خود را قطعی کرد تا با این نتیجه، سه نماینده در جمع برترین‌ها داشته باشد و بیشترین سهم را به دست بیاورد.


تراکتور با پیروزی در دیدار ۶ امتیازی مقابل سپاهان و استقلال با شکست صنعت نفت در آبادان، هر کدام دارای دو بازیکن در تیم منتخب هستند و ۴ بازیکن دیگر هم با نظر کارشناسان، از تیم‌های ماشین‌سازی، سایپا، ذوب‌آهن و گل‌گهر انتخاب شده‌اند که اسامی این ۱۱ نفر را در زیر می‌خوانید:


* دروازه‌بان


سید حسین حسینی (استقلال)


دروازه‌بان استقلال مثل هم‌تیمی‌هایش، روز خوبی را برابر صنعت نفت پشت سر گذاشت. سید حسین حسینی که امسال از زیر سایه‌ی رقیب همیشگی‌اش یعنی مهدی رحمتی خارج شده، فصل خوبی را پشت سر نگذاشته است. او که در ۲۲ بازی لیگ برتر تنها موفق به ثبت ۴ کلین‌شیت شده بود، زیر انتقادات زیادی قرار داشت ولی در دیدار با تراکتور توانست پس از مدت‌ها دروازه‌ی آبی پوشان پایتخت را بسته نگه دارد و در دیدار با صنعت نفت، برای دومین بازی متوالی موفق به انجام این کار شود، اما ثبت ششمین کلین‌شیت فصل حسینی به آسانی به دست نیامد. سنگربان استقلالی‌ها در دیدار با صنعت نفت ۳ بار موفق به نجات دروازه تیمش شد و روی شوت‌های راه دور بازیکنان آبادانی، عکس العمل‌های خوبی را از خود به نمایش گذاشت. حسینی‌ای که در آبادان ظاهر شد، همان گلری است که استقلالی‌ها انتظارش را دارند.

 

 

* مدافعان


رضا اسدی (تراکتور)


هافبک بلند قامت تراکتور باز هم به‌خاطر کمبود بازیکن و البته عملکرد درخشانی که در خط دفاعی به نمایش گذاشته بود، به جای هافبک دفاعی که پست تخصصی او است، این هفته هم مقابل سپاهان و برای دومین بازی متوالی به‌عنوان مدافع میانی به کار گرفته شد. اسدی در بیشتر نبردهای زمینی در مقابل هافبک‌ها و مهاجمان تکنیکی سپاهان برتری داشت و در برابر بازیکنان سرزن حریف سرزن‌تر بود، ما اوج کار او که موجب شد بازی درخشان‌اش تکمیل شود، ضربه سر فوق‌العاده‌اش روی ارسال حاج‌صفی بود؛ سری که برای نیازمند مهارنشدنی بود و سه امتیاز مهم را برای سرخ‌پوشان آذربایجان به همراه آورد تا با این عملکرد در جمع برترین‌های هفته جایی داشته باشد.

 

 

خالد شفیعی (سایپا)


هر چند دوئل خودروسازان فوتبال ایران برنده نداشت و در نهایت هم بدون گل به اتمام رسید، اما خط دفاعی سایپا و به ویژه خالد شفیعی در این بازی خوب کار کرد؛ هر چند که مصدومیت اجازه نداد او تا آخرین لحظه در زمین تیمش را همراهی کند، اما تا دقیقه ۸۲، خالد شفیعی یکی از ستاره‌های ترکیب سایپا بود. پیکانی‌ها که در ترکیب خود شهریار مغانلو آقای گل را داشتند، حساب ویژه‌ای روی توپ‌های بلند باز کرده بودند، اما شفیعی و در کنار او سهرابیان بیشتر توپ‌های هوایی را دفع کردند. خالد روی زمین هم نگذاشت نفوذهای سرعتی شاگردان ویسی راه به جایی ببرد. او که یکی از برترین‌های سایپا در شروع دوباره لیگ نوزدهم است، این هفته هم به خوبی در ترکیب تیمش درخشید تا با شایستگی به تیم منتخب هفته برسد.

 

 

مسیح زاهدی (ماشین‌سازی)


ستاره غیر منتظره دیدار ذوب‌آهن و ماشین‌سازی کسی جز مسیح زاهدی نبود؛ بازیکنی که با وجود بازی‌های خوب در پست مدافع میانی، به سمت راست خط دفاعی منتقل شده و در این بخش هم توانسته کم‌نقص ظاهر شود. زاهدی که برای دومین دیدار پیاپی در پست دفاع راست به کار گرفته می‌شد، با حضور به موقع‌اش در محوطه جریمه ذوب‌آهن دو بار از ایوان مارکوویچ پنالتی گرفت و علاوه بر آن یک مرتبه هم نجات دروازه داشت تا همین عملکرد برای حضورش در تیم منتخب کافی باشد؛ البته که زاهدی بارها مانع از نفوذ وینگر و مدافع چپ ذوب شد تا تیم اصفهانی روی به ارسال‌های بلند و حمله از  جناح مخالف زمین بیاورد.

 

 

شجاع خلیل‌زاده (پرسپولیس)


در نیمه اول فولادی‌ها خیلی امید داشتند تا بتوانند قفل دروازه پرسپولیس را بشکنند و از حریف خود پیش بیفتند، اما حملات پرشمار شاگردان نکونام در خط دفاعی قدرتمند پرسپولیس به خوبی دفع می‌شد و راهی به دروازه رادو پیدا نمی‌کرد. هر چند که گلر کروات آن‌ها معدود شلیک‌های فولادی‌ها را هم مهار کرد ولی جلوتر از رادوشوویچ، ستاره ترکیب پرسپولیس و دوئل با فولاد، شجاع خلیل‌زاده بود. مدافعی که نه روی زمین و نه روی هوا، حملات فولادی‌ها را خنثی کرد و در نبردهای تن به تن به خوبی توانست برتر شود تا نشان دهد در اوج آمادگی به سر می‌برد و نمایش عالی‌اش در دیدار برابر فولاد موجب شد تا در جمع منتخبان هفته باشد.

 

 

* هافبک‌ها


علی کریمی (استقلال)


کریمی که پس از اخراج در دیدار جنجالی مقابل فولاد، بازی با سایپا را از دست داده بود، در مسابقه با تراکتور به ترکیب استقلال بازگشت و در آبادان تبدیل شد به همان علی کریمی نیم‌فصل اول. ۹۰ درصد پاس‌های کریمی در این دیدار سخت و طاقت‌فرسا که در گرمای ۴۲ درجه آبادان برگزار می‌شد، به درستی به مقصد رسید. کریمی ۳ تکل موفق در میانه میدان داشت و در ۲ نبرد هوایی نیز مقابل حریف خود موفق عمل کرد. هافبک استقلال شب خوبی را در آبادان سپری کرد که منجر به کسب سه امتیاز حساس این دیدار برای آبی پوشان پایتخت شد. در بازی‌های سخت استقلال در هفته‌های آینده، مجیدی روی کریمی حساب ویژه‌ای باز کرده است تا تیمش را به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا برساند.

 

 

قاسم حدادی‌فر (ذوب‌آهن)


شاید باید به کاپیتان سبزپوشان اصفهانی لقب بدشانس‌ترین بازیکن هفته را داد؛ چراکه پاس گل و تاثیرگذاری او روی یک گل دیگر، هر دو بار مردود اعلام شد و در ادامه هم بخاطر اعتراض به تصمیمات داور که به اشتباه علیه ذوبی‌ها سوت زده بود، از کوره در رفت و اخراج شد اما باید گفت که او ستاره میدان بود و پیش از اخراجش نمایش درخشانی را داشت. هافبک با تجربه ذوب‌آهن به خوبی میانه میدان تیم را جمع کرد و هم در ساخت موقعیت برای تیمش، موثر بود. هر چند که اشتباهات داوری موجب شد تا شاگردان لوکا بازنده بازی شوند و البته حدادی‌فر از میدان اخراج شود، اما او در کمال شایستگی و درایت راهی جمع برترین‌های هفتگی شد و در تیم منتخب هفته قرار گرفت.

 

 

بشار رسن (پرسپولیس)


مغز متفکر صبورِ ترکیب یحیی گل‌محمدی، دیشب هم در میانه میدان پرسپولیس نمایش ایده‌آل و کم‌نقصی را به اجرا درآورد؛ ستاره عراقی مدت‌هاست بخاطر مشکلات مالی‌اش گله‌مند است، اما در میدان هر چه در توانش دارد را برای سرخ‌پوشان خرج می‌کند. او مقابل فولاد خوزستان دو دریبل موفق داشت و ۸۳ درصد پاس‌های خود را هم توانست به مقصد برساند، یک شلیک هم به سوی دروازه مرادیان داشت که البته راه به جایی نبرد، اما تاثیرگذاری درخشان‌اش در ترکیب پرسپولیس موجب شد تا نامش در جمع برترین‌ها باشد.

 

 

احسان حاج‌صفی (تراکتور)


آماده‌ترین بازیکن پس از کرونا برای تراکتور و حتی فوتبال ایران بدون تردید احسان حاج‌صفی بوده است. کاپیتان تیم تبریزی که به‌خاطر عدم آمادگی مسعود شجاعی و اشکان دژاگه همچنان بازوبند کاپیتانی را به تنهایی بر بازو می‌بندد و رهبر میانه میدان تیمش است، درست در مواقعی که بازی گره می‌خورد برای تراکتور کارساز است. حاج‌صفی بعد از عملکرد خوبی که مقابل صنعت نفت و استقلال داشت، این هفته هم برابر سپاهان استثنایی کار کرد و نه تنها با شوت‌ها و ارسال‌های خود دروازه تیم سابق خود را به خطر انداخت، بلکه یک گل تماشایی به ثمر و یک پاس گل عالی دهد تا تراکتور صاحب سه امتیاز طلایی شود و به رده دوم صعود کند که بدون تردید ادامه این روند می‌تواند تیمش را هم به موفقیت در این فصل برساند.

 

 

سیامک نعمتی (پرسپولیس)


در شب بدشانسی مهدی ترابی که همراه با مصدومیت این بازیکن شد و او را از ترکیب پرسپولیس خارج کرد، سیامک نعمتی جور شماره ۹ سرخ‌ها را کشید و در قامت یک گلزن سه امتیازی حاضر شد و سرخ‌ها را به پوکر در قهرمانی لیگ نزدیک‌تر کرد؛ البته او یک شوت خوب دیگر هم داشت که مرادیان در شب پرکار خود، توانست توپ را به آغوش بکشد. یک قطع توپ و یک دریبل موفق در کارنامه نعمتی در دیدار با فولاد دیده می‌شود. او در همه نقاط زمین فعال بود و با دوندگی بالای خود، نقش پُررنگی در ششمین برد متوالی شاگردان گل‌محمدی داشت تا در کنار رسن و خلیل‌زاده، سومین پرسپولیسی تیم منتخب هفته باشد.

 

 

* مهاجم


یونس شاکری (گل گهر سیرجان)


مهاجم نیشابوری گل‌گهر یک شب رویایی را برابر شاهین بوشهر گذراند؛ او خیلی زود توانست از مدافع شاهین پنالتی بگیرد، اما خودش پشت توپ قرار نگرفت و به زنده‌روح هدیه کرد تا این‌چنین بخت گلزنی را از دست بدهد. یونس شاکری دقایقی بعد برخلاف همیشه این‌بار آرام و روی زمین توپ را به درون دروازه کویلیتایا فرستاد تا درخشش خود را تکمیل کند. در نیمه دوم بار دیگر شاکری در محوطه جریمه شاهین سرنگون شد و پنالتی گرفت، اما بازهم از زدن پنالتی امتناع کرد و این بار توپ را به منشا توپ هدیه داد تا فرصت استثنایی هت‌تریک را از دست بدهد و به هشت گله شدن قانع باشد. او در ۱۲ نبرد که با بازیکنان شاهین روی زمین و هوا داشت، موفق حاضر شد تا کارنامه‌ای زرین در شب توفانی گل‌گهر به نام یونس شاکری به ثبت برسد.

 


منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها