يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۳۷۱۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۲۹ تير ۱۳۹۹
شنبه شب در آخرین دیدار هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، پرسپولیس صدرنشین مطلق این مسابقات در ورزشگاه‌آزادی به مصاف فولادخوزستان رفت و به برتری یک بر صفر دست یافت.
به گزارش پایگاه 598، شنبه شب در آخرین دیدار هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، پرسپولیس صدرنشین مطلق این مسابقات در ورزشگاه‌آزادی به مصاف فولادخوزستان رفت و به برتری یک بر صفر دست یافت.

پرسپولیس با این پیروزی ۵۹ امتیازی شد و فاصله‌اش با تیم رده دومی تراکتور را به ۱۵ امتیاز رساند.

با این اوصاف پرسپولیس در پنج دیدار باقی مانده در صورتی‌که نزدیک‌ترین تعقیب کننده‌اش در تمامی بازی‌ها به برتری دست یابد، تنها نیاز به یک امتیاز برای پوکر قهرمانی (چهارمین قهرمانی متوالی) دارد. بر این اساس بنظر می‌رسد باید شاگردان «یحیی گل‌محمدی» را از هم اکنون قهرمان لیگ برتر دانست، مگر اینکه اتفاق عجیبی رخ دهد.

«بیژن حیدری» با کمک‌های «سعید علی‌نژادیان» و «مهدی الوندی» قضاوت این بازی را عهده‌دار بود.

این دیدار قرار بود پنجشنبه شب برگزار شود که به دلیل کامل نشدن دوره قرنطینه تعدادی از اعضای تیم فولاد که به کرونا مبتلا شده بودند، به امشب موکول شد.

«پاتوسی» هافبک آفریقایی فولاد که اخیرا به ایران بازگشته و از شرایط آرمانی دور است، با تشخیص «جواد نکونام» در فهرست تیمش قرار نگرفت و سکونشین بود.

بازی با حملات میهمان شروع شد و شاگردان «جواد نکونام» که برای رسیدن به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا تلاش می‌کنند، در پی رسیدن به گل زودهنگام بودند.

با گذشت دقایقی، بازی تعادل پیدا کرد و پرسپولیس نیز با حرکات «مهدی ترابی» و «علی علیپور» خطرناک نشان می‌داد.

بهترین فرصت نیمه نخست در دقیقه ۴۵ برای فولاد ایجاد شد که «رادوشوویچ» و «خلیل‌زاده» دروازه پرسپولیس را نجات دادند و مانع گلزنی «عباس بوعذار» شدند.

در نهایت نیمه نخست این دیدار که هیجان لازم را نداشت با تساوی صفر بر صفر همراه شد.

سرمربی فولاد در آغاز نیمه دوم، سه تغییر همزمان انجام داد تا ریتم بازی تیمش تغییر کند، اما این تغییرات سودی نداشت.

پرسپولیس نیمه دوم را بهتر آغاز کرد تا بازیکنان حریف مجبور به عقب‌نشینی شوند.

در دقیقه ۵۵ «احمد نوراللهی» با پاس خوب خود «علی علیپور» ‌ را در موقعیت گلزنی قرار داد که ضربه او را «احسان مرادیان» مهار کرد.

در ادامه نیز حملات شاگردان «یحیی گل‌محمدی» ‌ ادامه یافت و پرسپولیس برای کسب برتری، بی‌تابی می‌کرد.

بازی خوب پرسپولیس در نیمه دوم جواب داد و در دقیقه ۶۷ «سیامک نعمتی» با حرکتی مناسب به محوطه جریمه میهمان رسید که شوت او پس از برخورد به «فرزاد جعفری» درون دروازه فولاد جای گرفت.

در دقیقه ۸۵ پرسپولیس در آستانه گل دوم قرار گرفت که «وحید امیری» قدر این موقعیت مناسب را ندانست.

در دقیقه ۸۸ «احسان مرادیان» دروازه‌بان جوان فولاد با واکنشی خیره‌کننده، اجازه نداد تا تیمش گل دیگری دریافت کند.

ترکیب پرسپولیس

بوژیدار رادوشوویچ، سید جلال حسینی، محمد حسین کنعانی‌زادگان، مهدی شیری، شجاع خلیل‌زاده، کمال کامیابی‌نیا، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی، بشار رسن(امیر روستایی)، مهدی ترابی (وحید امیری) و علی علیپور (مهدی عبدی)

ترکیب فولاد

احسان مرادیان، موسی کولیبالی، محمد قاسمی‌نژاد، احمد عبدالله‌زاده، محمد آبشک(سینا زامهران)، وحید نامداری (لوسیانو پریرا)، عارف آغاسی، وحید حیدریه، عباس بوعذار (صابر حردانی)، ‌ فرشاد احمدزاده و صالح حردانی (فرزاد جعفری، مجتبی نجاریان)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها