يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۳۹۲۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۳۱ تير ۱۳۹۹
تبریک اصلاحاتی ها؛
ماجرا وقتی جالب تر می شود که می فهمیم دولت روحانی بدون تصویب جلسه شورای سران، قانون تمرکز را لغو کرده و به صورت غیرقانونی شرکت بازرگانی دولتی و اختیارات تنظیم بازار محصولات کشاورزی را به وزارت صمت منتقل کرده! یعنی سپردن امنیت غذایی کشور به دست وزارت خانه ای که تبدیل به خانه امن مافیای واردات شده.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598-محمد_عبدالهی؛ راهبرد جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب خودکفایی درتولید محصولات استراتژیک بوده و هست. این راهبرد برای حفظ امنیت غذایی کشور در شرایطی بود که از همان ابتدای انقلاب دولت آمریکا با قطع صادرات مواد غذایی تصمیم داشت از غذا به عنوان حربه ای علیه انقلاب اسلامی بهره ببرد. با تلاش بسیار در برخی دوره ها توانستیم به خودکفایی برسیم یا نیازمان به واردات را به شدت کاهش دهیم.


اما در سال های اخیر با وجود تولید بالای گندم، مقادیر زیادی گندم وارد کشور شد. خیلی اتفاقی با وجود دو برابر شدن تولید گندم در سال 98 نسبت به سال قبل، حجتی وزیر سابق کشاورزی اعلام کرد 137 هزار تن گندم وارد شده و دلیلش هم این بود که برخی کشاورزان گندمشان را به قاچاقچیان فروختند. خیلی اتفاقی اعلام بی نظم و بسیار پایین نرخ خرید تضمینی انگیزه این اقدام کشاورزان شد و خیلی هم اتفاقی همان سال کلانتری مدیر سازمان محیط زیست از اشتباه بودن سیاست خودکفایی گندم سخن گفت!

ماجرا وقتی جالب تر می شود که می فهمیم دولت روحانی بدون تصویب جلسه شورای سران، قانون تمرکز را لغو کرده و به صورت غیرقانونی شرکت بازرگانی دولتی و اختیارات تنظیم بازار محصولات کشاورزی را به وزارت صمت منتقل کرده! یعنی سپردن امنیت غذایی کشور به دست وزارت خانه ای که تبدیل به خانه امن مافیای واردات شده.

این وقایع به ظاهر اتفاقی با افشاگری علی خضریان نماینده مجلس به یک پازل شرم آور تبدیل می شود. وی افشا کرد یکی از سران پرنفوذ سیاسی کشور اقدام به واردات محموله های گندم کرده و شرکت ثبت شده توسط این چهره سیاسی چند ماه پس از آغاز به کار دولت روحانی ثبت شده. این چهره سیاسی کسی نیست جز صاحب تئوری شورش گرسنگان! ایدئولوگ پیر اصلاحات، سعید حجاریان به همراه پسرش محسن حجاریان شرکت «راشا تندیس پارسیان» را ثبت کرده و به راحتی مجوز واردات کالاهای استراتژیکی چون گندم را دریافت می کند.

دولت روحانی هم همه جوره مقدمات و شرایط از یارانه ارزی تا لغو قوانین دست و پاگیر واردات را برای معاملات پرسود این اصلاحاتچی وارداتچی فراهم می کند تا امروز که در شرایط تحریم و کرونا حتی دیده بان حقوق بشر گزارش می دهد تحریم و وابستگی به واردات غذا و دارو مردم ایران را دچار مشکل کرده، گندم با قیمت گران تر به دست صنایع غذایی برسد و فشار بیشتری بر گرده ی مردم بیاید؛ همان گرسنگانی که ایشان از قریب الوقوع بودن شورش های مدنیشان به خاطر فشارهای معیشتی سخن می راند؛ همان طبقه متوسط تهیدست شده که  مدعی بود خشم فروخورده آنان ضد رانت خواران و مفسدان اقتصادی، مستعد بودن به خیابان ریختنشان و جاری شدن خون ها می گردد!

باید به اصلاحاتی ها تبریک گفت که الحق خوب توانسته اند آش را با جایش بخورند و علیه نظام تئوری براندازانه بیرون دهند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها