أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۳۹۸۶
زمان انتشار: ۱۱:۵۰     ۰۱ مرداد ۱۳۹۹
این خبرگزاری در خبر دیگری با اشاره به دیدار الکاظمی با رهبر معظم انقلاب نوشت: رهبر عالی ایران در دیدار با نخست‌وزیر عراق گفت که ایران به خاطر ترور فرمانده ارشد سپاه پاسداران سردار قاسم سلیمانی، ضربه‌ای متقابل به آمریکا خواهد زد.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، خبرگزاری رویترز در دو خبر جداگانه به پوشش سفر «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق به تهران و دیدار با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب و حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

رویترز در خبری با این سرخط که نخست‌وزیر عراق قول داد هرگز اجازه استفاده از خاک این کشور برای حمله به ایران را نمی‌دهد، به نقل از الکاظمی نوشت: مردم عراق خواهان روابطی دوستانه با جمهوری اسلامی ایران براساس اصل عدم مداخله در امور داخلی دو کشور هستند.

این خبرگزاری در خبر دیگری با اشاره به دیدار الکاظمی با رهبر معظم انقلاب نوشت: رهبر عالی ایران در دیدار با نخست‌وزیر عراق گفت که ایران به خاطر ترور فرمانده ارشد سپاه پاسداران سردار قاسم سلیمانی، ضربه‌ای متقابل به آمریکا خواهد زد.

آسوشیتدپرس با یادآوری اینکه سفر الکاظمی به تهران اولین سفر رسمی او به عنوان نخست‌وزیر عراق به یک کشور خارجی است، افزود که نخست‌وزیر عراق در این سفر تاکید کرد که این کشور هرگز اجازه نخواهد داد خاکش برای اقدام علیه ایران مورد استفاده قرار گیرد.

این خبرگزاری به دیدار الکاظمی با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود که آیت الله خامنه‌ای با وعده ضربه متقابل به آمریکا به خاطر ترور سردار سلیمانی، تاکید کرد که ایران قصد دخالت در امور عراق را نداشته و چنین کاری نخواهد کرد.

آسوشیتدپرس همچنین در گزارش خود گفت که آیت الله خامنه‌ای از نخست‌وزیر عراق خواست که مصوبه پارلمان این کشور را مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی را که از نظر او عامل ناامنی در عراق هستند، اجرا کند.

خبرگزاری اسپوتنیک به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره دشمنی آمریکا پرداخت و نوشت: آیت الله خامنه‌ای رهبر عالی ایران به مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق گفت که ایالات متحده دشمن است و عراق مستقل را نمی‌خواهد.

اسپوتنیک همچنین به نقل از آیت الله خامنه‌ای افزود که ایران نمی‌خواهد در روابط عراق و آمریکا دخالت کند و به خاطر ترور سردار سلیمانی فرمانده ارشد سپاه پاسداران ضربه متقابل به آمریکا خواهد زد.


قبل از سفر ظریف و احمد العباد، تحلیلگر امنیتی عراق به الجزیره گفت که این سفر به منظور برقراری ارتباط و رساندن "دو پیام" بوده است.

در این باب چندین هشدار به الکاظمی داده شد، که یکی از این هشدارهای تند و سریع به الکاظمی این است که تلاشی برای برقراری پیوندهای اقتصادی با کشورهای حوزه خلیج فارس نکند و همینطور به سمت واسطه‌گری برای رقیب منطقه‌ای عربستان سعودی پیش نرود.

در همین حال، ایران عراق را به عنوان یک مسیر ممکن برای دور زدن تحریم های ایالات متحده که رئیس جمهور دونالد ترامپ دوباره در سال 2018 تمدید کرد میبیند.

ترجمه از: نیما رحیمی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها