يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۴۰۶۰
زمان انتشار: ۱۰:۳۶     ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
یک نماینده مجلس سنای آمریکا از دولت این کشور خواسته به سیاست پنهان‌کاری درباره ترور فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایان دهد.
به گزارش پایگاه 598، یک نماینده مجلس سنای آمریکا دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا را برای پایان دادن به پنهان‌کاری درباره ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحت فشار قرار داده است.

به گزارش المانیتور، «کریس مورفی»، عضو ارشد دموکرات در کمیته فرعی خاورمیانه در مجلس سنا در تلاش است دولت ترامپ را مجاب کند توجیه قانونی خود برای حمله به سردار سلیمانی در ماه ژانویه را از رده‌بندی محرمانه خارج کرده و منتشر کند.

طبق این گزارش، مورفی درخواست خودش در این خصوص را تقدیم تشکلی در دولت فدرال کرده که مسئولیت بررسی درخواست‌ها برای انتشار علنی اسناد را به عهده دارد.

المانیتور نوشته هر یک از شهروندان آمریکا می‌توانند درخواست خود برای انتشار علنی اسناد را تحویل «هیئت بین‌سازمانی بررسی درخواست‌های اسناد محرمانه امنیتی» بدهند. با این حال، به نوشته المانیتور، این نخستین بار است که یک نماینده کنگره برای مجبور کردن دولت به انتشار یک سند درخواستش را به این بخش ارائه می‌دهد.

مورفی در بیانیه‌ای گفت: «بارها شاهد بوده‌ایم دولت ترامپ اطلاعات را فقط به خاطر مضرات سیاسی آن برای خودش در راه محرمانه قرار داده است.»

وی اضافه کرد: «مردم آمریکا حق دارند بدانند چرا دولت ترامپ  در ماه ژانویه ترجیح داد [سردار] قاسم سلیمانی را علی‌رغم تبعات گسترده آن برای امنیت آمریکا بکشد. با مخفی کردن دلایل حقوقی این اقدام، امکان گفت‌وگوی عمومی درباره عقلانی بودن این حمله وجود ندارد.»

دولت ترامپ مدعی شده اقدام برای ترور سردار سلیمانی، به موجب ماده ۲ قانون اساسی آمریکا و همچنین قانونی مصوب سال ۲۰۰۲ که برای اقدام نظامی علیه عراق مورد استفاده قرار گرفت موجه بوده است. دولت ترامپ مدعی شده که سردار سلیمانی «تهدیدی قریب‌الوقوع» برای آمریکا ایجاد می‌کرده است.

این ادعای دولت ترامپ تا به حال نتوانسته نماینده‌های کنگره آمریکا به خصوص سیاستمداران حزب دموکرات را قانع کند.

دولت ترامپ چند ماه پیش از استدلال اولیه‌اش مبنی بر اینکه سردار سلیمانی در حال طراحی اقداماتی با تهدید قریب‌الوقوع علیه آمریکا بوده عقب نشست.

«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در مصاحبه‌ای اخیراً گفته برنامه‌ریزی برای ترور سردار سلیمانی از مدت‌ها قبل از اجرای آن انجام شده بود.

دولت آمریکا بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» و یا ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه روی آورد.

ترامپ بعد از خروج از برجام  وعده داده بود با پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشارحداکثری»، ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد او در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

«لئون پانه‌تا»، وزیر دفاع اسبق آمریکا اخیراً در مصاحبه با یک رسانه صهیونیستی اذعان کرد که آمریکا تقریباً در همه جبهه‌ها علیه ایران شکست خورده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها