يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۴۰۶۵
زمان انتشار: ۱۰:۴۴     ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
مربی حال حاضر پرسپولیس در دورانی که بازیکن جوانی بود در تیم سپاهان توپ می زد و در یک بازی حساس باعث شکست تیم محبوبش شد.

به گزارش پایگاه 598، پرسپولیس در سال 1372 شرایط ویژه ای داشت. آن ها در ابتدای این سال در بازی برگشت برابر نیسان ژاپن در فینال جام در جام آسیا در ورزشگاه آزادی با یک گل شکست خورد و قهرمانی را از دست داد. علی پروین آن موقع همزمان سرمربی پرسپولیس و تیم ملی بود؛ او بعد از شکست و ناکامی در رقابت های مقدماتی جام جهانی 1994 که در قطر برگزار می شد ، از تیم ملی کنار گذاشته بود و در پرسپولیس هم مربیگری نکرد تا ناصرمحمدخانی و محمدپنجعلی کار هدایت تیم را به عهده بگیرند. تیم البته در پایان فصل بعد از سایپا که قهرمان شد به مقام دوم رسید.


با این وجود در آن سال یک اتفاق دیگر هم رخ داد و پرسپولیس اولین شکستش برابر سپاهان را تجربه کرد؛ شکستی که یک پرسپولیسی با گلش آن را رقم زد و آن حمیدمطهری بود که بعدها به عنوان بازیکن به پرسپولیس آمد و اکنون نیز مربی این تیم است.

 

 

 


در این بازی که سه شنبه 5 بهمن 72 در زمین ناهموار و هوای سرد ورزشگاه 22 بهمن اصفهان برگزار شد پرسپولیس که با سایپا برای قهرمانی رقابت می کرد بعد از تساوی نارنجی ها در تبریز و شکست جنوب اهواز دیگر تیم مدعی قهرمانی ، به دنبال برد برابر سپاهان و بالابردن شانس قهرمانی بودند توسط تیم اصفهانی و ستاره 18 ساله اش سورپرایز شدند. پرسپولیس در این بازی که محمدخانی و پنجعلی هدایتش می کردند با ترکیب محمودخوراکچی، نجم الدین بخشی ، محمدپنجعلی، مجتبی محرمی، جواد منافی، حمید درخشان، رضا شاهرودی، حسین عبدی(محمودکلهر)، حسن شاه محمدی، فرشاد پیوس و حسن شیرمحمدی به زمین رفتند. در سپاهان هم بازیکنانی به میدان رفتند که بعضی از آن ها بعدها به چهره های سرشناسی در فوتبال ایران بدل شدند؛ مثل پرویز برومند دروازه بانی بعدها به استقلال آمد که در آن زمان 21 سال داشت، کریم قنبری که بعدها مربی تیم سپاهان شد و حمید مطهری که در رده های مختلف ملی بازی کرده و به پرسپولیس پیوست.


بازی دو تیم در حالی مقابل چشم 20 هزار هوادار تا دقیقه 80 مساوی پیش می رفت که سپاهانی توانسته بودند با عملکرد خوب خط هافبکشان که مطهری و قنبری در آنجا بازی می کردند پرسپولیس را تحت تاثیر قرار داده و در نهایت این حمید مطهری بود که در فاصله ده دقیقه مانده به پایان بازی کار را تمام کرد. در این دقیقه یک ضربه پنالتی به سود سپاهان اعلام شد :" کسی جرات نمی کرد پنالتی را بزند. من از همه کوچکتر بودم اما توپ را برداشتم و زدم و گل شد. این بازی باعث شد پرسپولیس قهرمانی را از دست بدهد." همانطور که حمید مطهری می گوید پرسپولیس می توانست با این بازی از سایپا پیش افتاده و در نهایت به مقام قهرمانی برسد اما این اتفاق رخ نداد و باخت برابر سپاهان منجر به نایب قهرمانی این تیم شد.

 

 

 


جالب است که حمید مطهری که 27 سال پیش مانع از قهرمانی پرسپولیس شد اینروزها در کنار یحیی گل محمدی و دیگر اعضای کادرفنی پرسپولیس تلاش می کند تا این تیم را به مقام قهرمانی برساند

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها