أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۴۰۸۹
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
مرکز اطلاع‌رسانی اتاق عملیات نیروهای شرق لیبی تحت فرماندهی خلیفه حفتر مدعی سرنگونی دو پهپاد ترکیه در مرز شهر سرت شد.
به گزارش پایگاه 598، مرکز اطلاع‌رسانی اتاق عملیات الکرامه وابسته به نیروهای تحت فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» صبح امروز (پنجشنبه) مدعی شد که دومین پهپاد ترکیه را در مرز شهر سرت واقع ۴۵۰ کیلومتری طرابلس پایتخت لیبی سرنگون کرده‌اند.

طبق گزارش وبگاه «بوابة إفریقیا»، در بیانیه مرکز فوق آمده است که «پدافند هوایی نیروهای لیبی در ساعات اولیه صبح امروز موفق شد یک پهپاد ترکیه را در ساحل غربی شهر سرت سرنگون کند».

روزنامه «رأی‌الیوم» نیز نوشت که نیروهای حفتر صبح امروز دو پهپاد ترکیه یکی در جنوب و دیگری در غرب شهر سرت را سرنگون کردند.

روز چهارشنبه (دیروز) سرتیپ «احمد المسماری» سخنگوی نیروهای حفتر اعلام کرد که محورهای دو شهر سرت و الجفره طی دو روز گذشته به انواع سلاح‌ها، خودروهای زرهی، سیستم‌های راداری و پدافند هوایی مجهز شده‌اند.

او بر آمادگی نیروهای خود برای ورود به هر گونه درگیری نظامی تأکید کرد.

لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.

نیروهای حفتر از فروردین ۱۳۹۸ با حمایت چند کشور اروپایی و عربی حمله به طرابلس پایتخت لیبی را آغاز کردند و پس از گذشت بیش از یکسال موفق نشدند به داخل شهر نفوذ کنند و به دلیل مقاومت شدید نیروهای دولت وفاق ملی، مجبور به عقب‌نشینی از مرز طرابلس و ترهونه شدند. دولت وفاق ملی نیز از حمایت ترکیه و قطر برخوردار است.

نیروهای دولت وفاق ملی پس از سیطره بر مناطق جنوبی طرابلس و شهر ترهونه (۸۰ کیلومتری جنوب شرقی طرابلس) در اوایل ژوئن گذشته، پیشروی به سمت شهر سرت را آغاز کرده‌اند.

به گفته مسئولان لیبی دولت وفاق ملی در صدد بازپس‌گیری سرت و پایگاه الجفره است حال آنکه نیروهای بین‌المللی در تلاش هستند تا از وقوع درگیری نظامی جدید در لیبی جلوگیری کنند و کشورهای حامی حفتر نیز در تلاش هستند تا از پیشروی نیروهای حفتر در شرق ممانعت کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها