کد خبر: ۴۷۴۱۱۷
زمان انتشار: ۰۱:۰۲     ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
خبرگزاری رویترز و شبکه المیادین لبنان از ایجاد مزاحمت جنگنده‌های متخاصم برای هواپیمای مسافربری ایران در آسمان سوریه خبر دادند.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، پرواز مسافربری هواپیمای ماهان به مقصد بیروت، اندکی پیش از فرود مورد تهاجم یک هواپیما جنگنده قرار گرفت.

در حالیکه برخی منابع خبری از اسراییلی بودن این جنگنده خبر داده اند، گفته می شود احتمال دارد این هواپیما امریکایی باشد.

در اثر این تهاجم، هواپیمای ایرانی مجبور به فرود سریع شد که در اثر آن تعدادی از مسافران آسیب دیدند.

حال یکی از مصدومان مساعد نیست.

جنگنده اسرائیلی با نزدیک شدن به هواپیمای مسافری ایرانی که در مسیر تهران به بیروت بود باعث شد خلبان برای فرار از تصادف، مجبور به فرود اضطراری شود که باعث زخمی شدن تعدادی از مسافرین گردید.

جزئیات جدید از تعرض به هواپیمای ایرانی

دو جت جنگنده درآسمان سوریه برای هواپیمای مسافربزی ماهان به مقصد لبنان ایجاد مزاحمت کردند.
خلبان پرواز در واکنش به این مساله مجبور شد سطح پرواز هواپیما را بطور ناگهانی کاهش دهد که این مساله باعث مجروح شدن چند سرنشین هواپیما شد.
مجروحین هواپیمای ماهان پس از فرود درفرودگاه بیروت درحال مداوا و رسیدگی هستند.
یک منبع در هواپیمایی لبنان به شبکه خبری المیادین گفت به نظر می‌رسد جنگنده‌ای که برای هواپیمای مسافربری ایران در حریم هوایی سوریه مزاحمت ایجاد کرده آمریکایی بوده است.

رهگیری هواپیمای مسافربری ماهان از سوی جنگنده ناشناس

هواپیمای ایرانی با شماره پرواز۱۱۵۲ از تهران عازم بیروت پایتخت لبنان بود که پس از عبور هواپیمای جنگنده ناشناس از فاصله ایمنی استاندارد و نزدیک شدن به هواپیمای مسافری مجبور به تغییر وضعیت سریع شد.

با توجه به منطقه وقوع این رخداد و مکالمه خلبان جنگنده با خلبان هواپیمای ماهان گمانه هایی در مورد اسراییلی یا آمریکایی بودت هواپیمای جنگنده وجود دارد.

هواپیمای مسافربری ماهان در فرودگاه لبنان به زمین نشسته مسافران آسیب دیده برای درمان به مرکز درمانی در بیروت منتقل شده اند.

جنگنده‌های آمریکایی که به هواپیمای مسافربری ایرانی تعرض کرد وتصویر آن در رسانه ها منتشر شد، از نوع F15E، در آسمان الانبار عراق بوسیله هواپیماى KC2 Voyager سوختگیری کرد.

شبکه المیادین به نقل از یک منبع خبری گزارش داد «جنگنده‌های اسرائیلی» تعمداً اقدام به پرواز در نزدیکی هواپیمای مسافربری ایران کرده‌اند تا پدافند هوایی سوریه هواپیما را ساقط کند.


خلبان هواپیمای ماهان: جنگنده‌ها آمریکایی بودند

بر اساس اعلام خلبان هواپیمای خطوط هوایی ماهان ،دوجنگنده ای که این هواپیما در آسمان سوریه تهدید کرده اند آمریکایی بوده اند.
درگفتگویی که خلبان هواپیمای ماهان با خلبانان دو جنگنده برای اعلام هشدار جهت رعایت فاصله ایمن داشته است آنها خود را آمریکایی معرفی کرده اند.
در صورت تایید نهایی انجام این اقدام از سوی جنگنده های امریکایی انتظار می رود در اولین گام، اقدامات دیپلماتیک و حقوقی به منظور اعلام اعتراض رسمی جمهوری اسلامی نسبت به راهزنی هوایی جنگنده های ارتش تروریست آمریکا و تهدید جان مسافران پرواز مسافری انجام شود.

 خبر اشتباه درباره شهادت یکی از مسافران هواپیمای ماهان

 مطلبی که به نقل از المیادین و شهادت یکی از مسافران در حال انتشار است اشتباه ترجمه‌ای بوده و هنوز خبری درباره شهادت هیچکدام از مسافران منتشر نشده است

مسافران مصدوم ایرانی نبودند/ جنگنده ها امریکایی بودند

یک مقام اگاه از حمله دو جنگنده امریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان در اسمان سوریه خبر داد.
ساعتی پیش یک فروند هواپیمای ماهان که از فرودگاه امام خمینی به مقصد بیروت در پرواز بود از سوی دو فروند جنگنده امریکایی که از یکی از پایگاه های نظامی این کشور در منطقه مدیترانه در اسمان سوریه در پرواز بودن به هواپیمای مسافری ماهان نزدیک شده که سبب شد تا خلبان ایرانی این هواپیما تصمیم به کاهش ارتفاع بگیرد.
یک منبع اگاه در یکی از نهادهای رصد ترافیک هوایی به خبرنگار مهر گفت در اثر این کاهش ارتفاع تعدادی از مسافران لبنانی به دلیل نبستن کمربند دچار مصدومیت شدند ولی مسافران ایرانی میان مصدومان نبودند.
این مقام اگاه افزود هواپیمای مذکور پس از نشستن در فرودگاه بیروت سوختگیری کرده و مجدد در حال بازگشت به ایران است.
این مقام اگاه افزود مشخص نیست که ایا به خلبان هواپیمایی ماهان از سوی این دو جنگنده هشدارهای فرود یا شلیک داده شده یا خیر که پس از برگشتن به فرودگاه امام خمینی و ارایه گزارش ها این موضوع روشن خواهد شد.

به احتمال بسیار زیاد جنگنده های آمریکایی از پایگاه هوایی موفق السلطي در اردن به پرواز در آمده بودند.

هواپيماى ماهان بيروت را به مقصد تهران ترک كرد.

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از منابعی در سازمان هواپیمایی این کشور نوشت مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ایران در منطقه التنف، واقع در مرز عراق و سوریه صورت گرفته است.

 

خ
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها