أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۴۱۴۳
زمان انتشار: ۰۹:۳۲     ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
حدنصاب جدید قهرمانی در فوتبال ایران؛
سیدجلال حسینی هشتمین قهرمانی خود در لیگ برتر را در حالی جشن گرفت که حالا شمار قهرمانی هایش در لیگ با جدی ترین تعقیب کننده پرسپولیس برابری می‌کند.

کاپیتان سیدجلالِ 23 ساله در روزی که علی دایی را به همراه نارنجی پوشان روی دوش گرفت و قهرمانی در لیگ ششم را با سایپا جشن گرفت، شاید فکرش را هم نمی‌کرد که چند سال بعد شهریار برای هشتمین قهرمانی اش در لیگ برتر پیغام بفرستد و قهرمانی اش با پرسپولیس را تبریک بگوید. اما این اتفاق برای حسینی رخ داد و او حالا با 8 قهرمانی در لیگ برتر، پرافتخارترین فوتبالیست ایرانی محسوب می‌شود.

 

کاپیتان جسور و مستحکم پرسپولیس که امروز به شکلی عجیب مرتکب پنالتی شد، در حالی هشتمین مدال قهرمانی اش را به گردن می‌آویزد که حالا بیشتر قهرانی های لیگ برتری اش با پرسپولیس بوده و سرخ ها می‌توانند در کری خوانی های خود به داشتن چنین ستاره ای فخر بورزند؛ فخر به بازیکنی که نقش پررنگی در این جام های پرتعداد ایفا کرده و این را می‌توان از آمار دفاعی تیمش هم دریافت.

 

 

 

پرسپولیس در فصل جاری تنها 12 گل خورده و مجموع گل هایی که آن ها در چهار فصل اخیر خورده‌اند عدد 56 را نشان می‌دهد؛ یعنی میانگین 0.48 گل در هر بازی که آماری فوق العاده در سطح فوتبال ایران به حساب می‌آید و همچنین در مقایسه با سال های پیش از سیدجلالِ پرسپولیس نیز کیفیت سیدجلال را نمایان می‌کند.

 

نکته جالب درباره سیدجلال حسینی این است که او حالا با 8 قهرمانی در لیگ ایران با جدی ترین تعقیب کننده پرسپولیس در جدول افتخارات لیگ یعنی استقلال برابری می‌کند. حسینی این تعداد قهرمانی را در 17 سال بازی در لیگ برتر به دست آورده و حدودا هر دو سال یک بار فاتح لیگ برتر ایران بوده است. البته حسینی با سه قهرمانی سوپرجام، یک قهرمانی جام حذفی و یک فینال آسیا، تعداد مدال های خود را دو رقمی می‌بیند و شاید تا پایان فصل جاری جام هایش به عدد 15 نیز برسد.

 

 

البته در فوتبال اروپا فوتبالیست هایی نظیر توماس فرمالن هم بوده اند که حتی در یک سال شش قهرمانی را به دست آوردند اما تاثیری در مسابقات نداشتند و اغلب از روی نیمکت و سکو بازی را دنبال می‌کردند اما ارزش کار سیدجلال زمانی مشخص می‌شود که بدانیم که او بیش از 100 بازی در چهار سال آینده برای پرسپولیس انجام داده و این فصل هم در 16 بازی لیگ برتر فیکس بوده و در دیگر مسابقات نیز هر زمان که فرصتی به او رسیده، اثربخش ظاهر شده. نظیر دیدار با پیکان که بلافاصله بعد از ورود به زمین مانع از ریباند توپ و گلزنی آسمانی پوشان شد. حسینی در سپاهان نیز هر سه فصل بیش از 30 بازی انجام داد و حتی در جریان قهرمانی سایپا هم مدافع میانی اصلی این تیم بود.

 

پایان دوران سیدجلال دیر یا زود فراخواهد رسید اما پرسپولیسی ها باید بدانند که او گوهری کمیاب است که در این سال ها اشتباهاتش کمتر از انگشتان یک دست و بازی های درخشانش بی شمار بوده اند. یحیی گل محمدی بی تردید بر این موضوع واقف است که قدرت رهبری کاپیتان حسینی یکی  از عوامل موفقیت تیم برانکو و تیم فعلی سرخپوشان بوده و ادامه حضورش دستکم خیال پرسپولیسی ها را از نظم تیمی و قدرت دفاعی راحت خواهد کرد.

حالا او منتظر این است که جام را بالای سر ببرد؛ اتفاقی تکراری که در این سال ها هواداران پرسپولیس به آن عادت کرده اند اما خود سیدجلال نه. این همان رازی است که کاپیتان شماره چهار را از بقیه متمایز می‌کند و در جایگاهی قرار می‌دهد که به تنهایی پرافتخارترین فوتبالیست لیگ حرفه ای ایران باشد.


منبع : ورزش سه
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها