کد خبر: ۴۷۴۱۵۱
زمان انتشار: ۱۰:۳۸     ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
دادستان‌ها در آمریکا علیه ۱۸ نفر از تظاهرات‌کنندگان بازداشت‌شده در شهر «پورتلند» طرح اتهام کرده‌اند.
طرح اتهام علیه ۱۸ معترض بازداشت‌شده در تظاهرات «پورتلند» آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری پایگاه 598، دادستان‌های آمریکا جمعه علیه ۱۸ معترضی که در تظاهرات‌‌های خیابانی شهر «پورتلند» واقع در ایالت «اورگن» دستگیر شده‌اند طرح اتهام کرد. 

خبرگزاری رویترز نوشته اتهامات مطرح‌شده علیه این معترضان طیف گسترده‌ای از حمله به پلیس گرفته تا ایجاد حریق و ورود غیرقانونی به ملک دیگران را شامل می‌شود. 

دستگیری این معترضان طی چند روز گذشته در جریان درگیری با نیروهای پلیس فدرال که با تجهیزات سنگین عازم پورتلند شده‌اند صورت گرفته است. 

اعزام نیروهای پلیس فدرال با انتقاد روبه‌رو شده و  دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرده پلیس و نیروهای امنیتی نباید از زور غیرمتناسب در برابر معترضان و روزنامه‌نگاران استفاده کرده و آنها را دستگیر کنند. 

هفته‌‌نامه نیشن اخیراً گزارش داده مأموران پلیس‌های فدرال در شهر «پورتلند» با استفاده از خودروهایی که آرم پلیس ندارند در شهر گشت‌زنی کرده و معترضان را دستگیر می‌کنند.

 تظاهرات‌های سراسری در آمریکا تقریباً ۲ ماه بعد از قتل نژادپرستانه «جورج فلوید» کماکان ادامه دارند. شهر پورتلند این روزها به کانونی جدید برای این تظاهرات‌ها تبدیل شده است.  

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها