يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۴۱۶۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
نمایندگی استرالیا در سازمان ملل طی بیانیه‌ای مدعی شده که هیچ مبنای قانونی برای ادعای حق ارضی و دریایی پکن در دریای چین جنوبی وجود ندارد.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، دفتر نمایندگی استرالیا در سازمان ملل مدعی شده‌ که هیچ مبنای قانونی برای ادعای ارضی و دریایی پکن در دریای چین جنوبی وجود ندارد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، این هیئت نمایندگی با تنظیم بیانیه‌ای گفته که استرالیا ادعای حق حاکمیت چین بر جزایر پاراکل و جزایر اسپراتلی در دریای چین جنوبی را نمی‌پذیرد.

 استرالیا در این بیانیه مدعی شده: «هیچ مبنای قانونی برای چین وجود ندارد تا این کشور خطوط مستقیمی را ترسیم کند که بیرونی‌ترین نقاط دریایی یا "مجمع‌الجزایر" در دریای چین جنوبی را به هم متصل می‌کنند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «استرالیا ادعای چین مبنی بر "حقوق تاریخی" یا "حقوق و منافع دریایی" که در "روال طولانی تاریخ [گذشته]" در دریای چین جنوبی تعیین شده را رد می‌کند.»

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا ماه گذشته با حمله به چین، ادعای حق حاکمیتی پکن درباره دریای چین جنوبی و منابع آن را کاملا غیر‌قانونی توصیف کرد.

وی طی بیانیه‌ای عنوان کرده بود: «ایالات متحده از (اقیانوس) هند-آرام آزاد و باز پشتیبانی می‌کند. امروز ما سیاست آمریکا را در بخش حیاتی از منطقه، دریای چین جنوبی توسعه می‌دهیم. ما کاملا شفاف می‌سازیم: ادعاهای پکن درباره منابع فراساحل در سرتاسر بخش عمده‌ای از دریای چین جنوبی کاملا غیرقانونی است.»

مناطق مورد منازعه در دریای چین جنوبی مورد ادعای پنج کشور از جمله چین است. در حال حاضر چین بخش عمده‌ای از این مناطق را تحت کنترل خود دارد. چین با ایجاد پایگاه‌های نظامی در جزایر دریای چین به تقویت موضع خود در آن پرداخته است. پکن اعلام کرده است که این پایگاه‌های نظامی کاملا دفاعی هستند.

اگر چه آمریکا با ارسال منظم ناوشکن‌ها و ناو هواپیمابرهای خود در تلاش است تا سیطره دریایی چین بر این مناطق مورد منازعه را به چالش بکشد. پکن بارها این اقدام آمریکا را تحریک آمیز توصیف کرده و از آمریکایی‌ها خواسته تا آب‌های منطقه را ترک کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها