يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۴۱۷۴
زمان انتشار: ۱۳:۲۳     ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
به مناسبت سالروز عملیات مرصاد؛
در روزهای پایانی ۸ سال دفاع مقدس و پس از قبول قطع نامه ۵۹۸ شورای امنیت توسط ایران، گروهک منافقین با ادعای اینکه ۴۸ ساعته به تهران می رسند، عملیاتی نظامی را آغاز کردند که حاصل آن، شکست مفتضحانه شان توسط نیروهای نظامی و مردمی ایران بود.
سرویس سیاسی پایگاه 598-دکتر سید جواد هاشمی فشارکی؛ «مرصاد» از ماده «رصد» (بر وزن حَسَدْ) به معناى آمادگى براى مراقبت از چيزى است و در فارسى از آن تعبير به در كمين بودن می‌کنیم و «مرصاد» به معناى «كمينگاه» است.

منظور از «مرصاد» در آیه «اِنَّ رَبّكَ لَبِالمِرْصادَ» دو قول وجود دارد: نخست آنکه. خداوند در كمين گردنكشان در اين دنياست و به موقع آن‌ها را در هم می‌کوبد؛ و دوم اینکه این آيه هم ناظر به قيامت؛ يعنى خدا در كمينگاه طغيانگران هم در اين جهان و هم در جهان ديگر در كنار پل صراط است؛ ولى به‌هرحال، آيه مفهوم مكانى ندارد، چراكه خداوند مكانى ندارد. لذا خداوند در سوره «فجر» آيه 14 به عنوان تهديدى نسبت به طغيان گران، بعد از ذكر عذاب دنيوى آن‌ها و مجازات‌های دردناكى كه دامن گير آن‌ها شده، می‌فرماید: (پروردگار تو مسلماً در كمينگاه است)؛ «اِنَّ رَبَّكَ لَبِالْمِرْصَادِ«.

بر اساس آیه فوق، برنامه‌های دشمنان اسلام در بزنگاه‌ها با کمینگاه‌های خداوند و با شکست قطعی مواجهه خواهد شد وامید دشمنان به تتمه سرمایه‌های اجتماعی و شبکه‌های داخلی وابسته‌شان به‌زودی قطع می‌شود و همان‌طور که در حمله نظامی امریکا در طبس و یا حمله سازمان منافقین در سال 68 در کمینگاه الهی مرصاد به جهنم رفتند، در مرصاد اقتصادی، مرصاد سیاسی، مرصاد فرهنگی و غیره نیز کمینگاه‌های الهی، پیش روی آنان است و به‌زودی آنان را به کام آتش می‌فرستد.

الف – مرصاد محقق یافته

در طول چهار دهه عمر بابرکت جمهوری اسلامی فتنه‌های زیادی توسط دشمنان صورت گرفت که کمینگاه الهی، انقلاب را از شر فتنه دشمنان رهایی داد.

1) مرصاد اول، مرصاد کودتای نوژه

در دی ۱۳۵۸ یکی از هواداران شاپور بختیار، به نام مهندس قادسی، نمودار سازمانی را تهیه کرد و نام آن را نقاب گذاشت. از نظر مسئولان نقاب، فتح تهران مساوی با پیروزی در سراسر کشور بود و با تصوری که از کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ داشتند فکر می‌کردند با سقوط تهران همه کشور تسلیم آن‌ها می‌شوند.

با رسیدن هواپیماها به تهران قرار بود بیت حضرت امام (ره)، فرودگاه مهرآباد، دفتر نخست وزیری، ستاد مرکزی سپاه پاسداران، ستاد مرکزی کمیته‌های انقلاب، پادگان ولی‌عصر (عج)، پادگان امام حسین (ع) و چند نقطه مهم دیگر بمباران شود.پس از بمباران‌های هوایی، هواپیماها با شکستن دیوار صوتی به نیروی زمینی علامت می‌دادند که مرحله دوم کودتا را آغاز کند.

در این مرحله باید صداوسیما، فرودگاه مهرآباد، ستاد ارتش جمهوری اسلامی، پادگان حر، پادگان قصر و پادگان جمشیدیه تسخیر شود و در سطح شهر تهران با اعمال خشونت و ارعاب حالت نظامی ایجاد شود، طبق برنامه اگر نیروی زمینی موفق نمی‌شد صداوسیما را تسخیر کند، هواپیماها آنجا را بمباران می‌کردند.

اقدام کودتا به ضد کودتا تبدیل می‌شود و انقلاب در برابر خطری که در چند قدمی‌اش کمین کرده بود، مرصاد الهی، با امدادهای غیبی آن‌ها را لو داد و نیروهای انقلاب وارد عمل شدند و همه عوامل کودتا دستگیرشدند.

2) مرصاد دوم مرصاد نظامی آمریکا در طبس

این واقعه، پس‌ازآن روی داد که جیمی کارتر، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده، تصمیم گرفت تا به ایران حمله نظامی کند. بهانۀ این هجوم، آزادی جاسوسانی بود که به اسارت دانشجویان پیرو خط امام درآمده بودند. طی این عملیات ۶ هواپیما و ۸ بالگرد آمریکایی، دزدانه وارد حریم هوایی ایران و منطقه طبس می‌شوند، در حین این عملیات ۳ بالگرد دچار نقص فنی شده و در نهایت عملیات با کشته شدن ۸ نفر به علت وقوع طوفان شن در منطقه طبس و برخورد یک هواپیمای سی-۱۳۰ و یک بالگرد سی‌اچ-۵۳ با یکدیگر کشته می‌شوند و ۵ بالگرد هم روی زمین باقی می‌ماند و بقیه نیروها با ۵ هواپیما خود را به ناو هواپیمابر نیمیتز می‌رسانند و عملیات به‌طور کامل شکست می‌خورد.

لذا چهارم اردیبهشت 1359 "مرصاد الهی " با تکرار سوره فیل بود و یوم الفیل دیگر. بدین گونه عنایت، لطف و رحمت الهی بر مؤمنین گسترانیده شد؛ و شن‌های کوچک بیابان بر نشانه‌های بزرگ قدرت مادی مستکبران فائق آمد و مسلمانان مشاهده کردند که خداوند با هواپیماهای غول پیکر جنایت کاران چه کرد و چگونه کیدشان را تباه نمود و مزدورانشان را روسیاه ساخت.

3) مرصاد سوم مرصاد نظامی سازمان منافقین خلق

در تیرماه 1367 جمهوری اسلامی ایران رسماً قطعنامه 598 را پذیرفت در حالی كه از بدو تصویب این قطعنامه در 30 تیر 1366، ایران آن را رد نكرده بود و برای تأمین اهداف خود، از طریق مذاكره با دبیر کل سازمان ملل، برای پذیرش قطعنامه شروطی را طی نموده بود و در واقع عملاً آن را به صورت مشروط پذیرفته بود.

اما به دلیل كارشكنی آمریكا، انگلیس و فرانسه در طول مذاكرات و ورود مستقیم آمریكا به جنگ با ایران، پس از مشورت و تصمیم مسئولان عالی‌رتبه، با موافقت امام خمینی، در 27 تیرماه سال 67 ایران اعلام كرد قطعنامه 598 را بدون قید و شرط پذیرفته است. درست ۶ روز پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت سازمان ملل از سوی ایران، مقارن ساعت ۱۴: ۳۰ سوم مرداد سال ۶۷ منافقین و ارتش عراق به تصور اینکه اوضاع داخلی ایران نابسامان است، عملیات مشترک خود را با هجوم زمینی از مسیر سرپل ذهاب و از جنوب گردنه پاتاق (نزدیکی سرپل ذهاب) آغاز و به طرف شهر کرند پیشروی کردند.

حدود ساعت ۱۸: ۳۰ اولین تانک‌های عراقی با آرم منافقین وارد شهر شدند و پس از تصرف کرند، حرکت خود را به سمت اسلام‌آباد غرب آغاز و به محض رسیدن به مدخل شهر، اقدام به قطع برق و ارتباط مخابراتی و هم چنین تیراندازی و آشفته نمودن اوضاع کردند.

رزمندگان خودی در روز ۵ مرداد عملیات مرصاد را با رمز «یا علی‌بن‌ابی‌طالب (ع)» آغاز کردند و طی چندین ساعت، صدها تن از منافقین را به هلاکت رسانده و مابقی را به فرار وا داشتند.

در این عملیات، رزمندگان اسلام از قسمت سه راهی اهواز (پشت پمپ بنزین اسلام آباد) دشمن را دور زدند و تلفات زیادی به منافقین وارد کردند. طبق یک آمار بیش از ۲۵۰۰ نفر از منافقین در این عملیات به هلاکت رسیدند.

عملیات مرصاد؛ مصداق آیه شریفه «اِنَّ رَبّکَ لَبِالمِرْصادَ»وامید واهی دشمنان به سازمان تروریستی منافقین بود که بحمداالله کمینگاه الهی آنان را به نابودی کامل کشاند.

4) و مرصادهای دیگر

دشمنان انقلاب و بشریت، ازآنجاکه برمدار باطل و اهداف شیطانی خود هستند، ندای حق‌طلبی انقلاب اسلامی را بر نمی‌تابند و همچنین به دنبال استثمار ایران اسلامی هستند، لذا به‌صورت مستقیم و یا عوامل نفوذی و شبکه‌های زیرزمینی داخلی‌شان، مکرر درصدد فتنه‌انگیزی هستند، وهمان طور که در طول چهار دهه عمر بابرکت جمهوری اسلامی انبوه فتنه‌های دشمنان در مرصاد الهی، انقلاب را از شر فتنه دشمنان رهایی داد، مرصادهای دیگری پیش رو خواهد بود.

ب- مرصادهای پیش رو:

5) مرصاد اقتصادی

‌افزایش بسیار شدید و غیرمنطقی قیمت ملک، ساختمان، خودرو، لوازم و تجهیزات، ارز در ماه‌های اخیر و بالا رفتن قیمت تمامی اقلام اساسی و ضروری مردم، فشار سختی را بر مردم وارد کرده و به عقیده برخی اقتصاددان‌ها پاشنه آشیل اقتصاد کشور بود. این موضوع بر وضعیت کنونی سیستم مالی و روان جامعه اثر منفی گذاشت.

علل مشکلات فعلی اقتصاد کشور قبل از تحریم‌های آمریکا، اعتماد کردن به دشمن، سوء تدبیر و کاهلی مسئولان دولتی بر می‌گردد یعنی اگر مسئولان درایت به خرج می‌دادند و از ظرفیت‌های داخل کشور استفاده می‌کردند در حال حاضر این مشکلات برای کشورمان به وجود نمی‌آمد.

اصلاح نظام بانکی، اصلاح ساختار بودجه‌نویسی، بازتعریف دولت (دولت کوچک و چابک) و توجه به شرایط خاص کنونی؛ مبانی پایان دادن به رکود بی‌سابقه حاضر و گذار از دوران تحریم اقتصادی است، به‌طوری‌که ضمن ایجاد رونق در توزیع ثروت هم موفق عمل کند.

بحمداالله در دوره تصدی آیت‌الله رئیسی بر قوه قضاییه و تلاش محوری دفع مفاسد دانه درشتان و گردن کلفتان، کمینگاه‌های شبکه‌های فساد اقتصادی را کشف کرده و مرصاد دیگری در حال وقوع می‌باشد.

6) مرصاد سیاسی

ساختارهای نظام سیاسی کشور به خوبی در قانون اساسی ترسیم‌شده است و وظایف و مسئولیت‌های نهادهای مختلف معین شده است. گرچه ممکن است در بخشهایی از نظر قانونی ضعف‌ها، نارسایی‌ها و خلأهایی وجود داشته باشد، لکن مشکلات کشور مربوط به ساختارهای نظام نیست بلکه از مدیران و نحوه مدیریت آنان می‌باشد و انبوه دستاوردها و پیشرفت‌های بی‌نظیر نظام در عرصه‌های مختلف پزشکی، نانو، الکترونیک، هوا و فضا، هسته‌ای، نظامی و... و خدمات و تحولات گسترده و بی‌نظیر در کشور در طول حیات نظام جمهوری اسلامی، علیرغم همه تحریم‌ها و محدودیت‌ها، در مقایسه با پیش از انقلاب، به خوبی بیانگر کارآمدی نظام و ظرفیت مبانی و ساختارهای آن در تحقق رشد و پیشرفت کشور است.

همان‌گونه که مقام معظم رهبری دراین‌باره فرمودند: «دشمن در تبلیغات وسیع خود تلاش می‌کند که کمبود‌های معیشتی و اقتصادی کشور را به نظام اسلامی و به جمهوری اسلامی نسبت بدهد؛ این نقشه‌ دشمن است. آن‌ها می‌خواهند این‌جور وانمود بکنند که نظام اسلامی قادر نبوده است و قادر نیست مشکل اقتصادی ملّت ایران را و مشکلات اساسی ملّت ایران را حل کند و گره‌ها را باز کند؛ یک سوءاستفاده‌ این‌جوری می‌خواهند بکنند برای کوبیدن نظام اسلامی. این حرف ناشی از بغض و عداوت و کینه‌ آن‌ها به نظام اسلامی است. این یک حرف خلاف واقع است، خدماتی که نظام اسلامی و جمهوری اسلامی به ایران و ملّت ایران در این مدّت کرده است، یک خدمات برجسته و فوق‌العاده است. اگر وضع ملّت را و وضع کشور را مقایسه کنیم با قبل از دوران اسلامی یعنی در دوران طاغوت، آن‌وقت معلوم می‌شود که چه خدمات بزرگ و ارزشمندی را نظام اسلامی تقدیم کرده است. بله، ضعف‌هایی وجود دارد؛ این ضعف‌ها مربوط به مدیریت ماها است، این مربوط به کمبود‌ها و ناتوانایی‌های مدیرانی است که در بخش‌های مختلف مشغول کار بوده‌اند؛ امّا نظام اسلامی توانایی‌هایی را در خود پرورش داده و مدیرانی را تربیت‌کرده است که توانسته‌اند کارهای بسیار بزرگی را در طول این سی و چند سال برای کشور انجام بدهند؛ آن‌هم درحالی‌که در این سی و چند سال، ملّت از همه طرف در فشار تحریم و فشار اقتصادی دشمنان بوده است.»

انشالله در گام دوم انقلاب، مرصاد سیاسی بروز خواهد یافت و نسل جوان مؤمن انقلابی، مدیریت سیاسی کشور را، به اسوه و نمونه در جهان مبدل خواهد ساخت و زمینه‌ساز دولت مهدوی (عج) خواهد شد.


7) مرصاد فرهنگی

رهبر انقلاب از همان اولین سالهای پایان دفاع مقدس، خبر از تهاجم و شبیخون فرهنگی آنان دادند. چنانچه در یکی از سخنرانی‌ها می‌فرمایند: «دشمن از راه اشاعه فرهنگ غلط – فرهنگ فساد و فحشاء – سعی می‌کند جوان‌های ما را از ما بگیرد. کاری که دشمن از لحاظ فرهنگی می‌کند یک تهاجم فرهنگی بلکه باید گفت یک شبیخون فرهنگی و یک قتل عام و غارت فرهنگی است»

اکنون در آغاز دهه پنجم به دنبال مهار انقلاب و فروپاشی از درون را توسط سربازان فرهنگی خویش دنبال می‌کند. لذا مدیریت کلان حوزه فرهنگی کشور بایستی با حساسیت و اعتقاد به ضرورت مقابله با «ناتوی فرهنگی» به دست کسانی باشد که معتقدند می‌توان در مقابل غول عظیم رسانه‌ای غرب ایستاده و بایستی در این راستا تمام ترفندهای فرهنگ مهاجم تبیین و شناخته شود و متناسب با آن ابزار کافی فراهم گردد و ازآنجاکه تهاجم فرهنگی فرایندی فرهنگی است باید با تولیدات فرهنگی متناسب با فرهنگ ملی و دینی و به صورت تهاجمی و نه تدافعی با آن مقابله کرد؛ و انشاالله با توان فرماندهان و سربازان جبهه نرم انقلاب، به‌زودی با مرصاد فرهنگی، شاهد تحول فرهنگی در کشور خواهیم بود.

8) مرصاد اجتماعی

دشمنان درصدد ترور افکار عمومی و سرمایه‌های اجتماعی‌اندو گفتار و رفتار بسیاری از اصلاح‌طلبان در همسویی در جنگ همه‌جانبه دشمنان خارجی، آنان به‌سان پیاده‌نظام آمریکا و اسرائیل عمل می‌کنند، به‌عنوان مثال اظهارات شیرزاد، باوند و زیباکلام در دانشگاه تهران که به دعوت شاخه دانشجویی حزب مشارکت در تالار فردوسی دانشکده ادبیات بیان شده، به خوبی نشان می‌دهد که این مساله یک حقیقت بسیار تلخ است.

مواضع دشمن پسند این طیف افراد، پیش از این نیز باعث شده بود تا بارها مقامات آمریکای جنایتکار و اسراییل وحشی از اصلاح‌طلبان به عنوان «سرمایه اجتماعی» اپوزیسیون در ایران نام ببرند.

جرج بوش سال 2008 قبل از تدارک برای سفر خاورمیانه‌ای با محور اعلام شده "مهار نفوذ ایران" در نطق رادیویی گفت: "آن‌ها با چالش‌های فراواني روبرو هستند و چشم اميدشان به ماست!"و همچنین "ما از دموکرات‌ها و اصلاح‌طلبان از بیرون و بغداد تا دمشق و تهران حمایت خواهیم کرد و در کنار آن‌ها خواهیم ایستاد."

در جريان فتنه 88 نیز، نتانياهو نخست‌وزير رژيم صهيونيستي با صراحت اعلام كرد كه «اصلاح‌طلبان بزرگ‌ترين سرمايه اسرائيل در ايران هستند!» و شيمون پرز، رئيس‌جمهور رژيم كودك كش اسرائيل گفت: «اصلاح‌طلبان به نمايندگي از اسرائيل با رژيم اسلامي ايران مي‌جنگند

این نشانه‌های آشکار، در امید دشمن به دنباله‌های سرمایه‌های اجتماعی خود، به خوبی نشان می‌دهد تریبون‌های داخلی آمریکا و اسراییل در ایران فقط به برخی روزنامه‌های زنجیره‌ای منحصر نمی‌شود و بسیاری از چهره‌های اصلاح‌طلب با جاده‌صاف‌کنی برای دشمن، در عمل ثابت کرده‌اند «سرمایه‌های اجتماعی» اسراییل در کشور هستند. تا سرمایه‌های اجتماعی عظیم مردمی را همسو با اهداف دشمنان کنند و به خواسته آنان تن دردهند، لکن بحمدالله با ارتقای آگاهی و بصیرت مردم، مرصاد اجتماعی در آینده نزدیک رقم خواهد خورد و طومار اندک پایگاه‌های اجتماعی دشمنان به‌زودی فرو خواهد ریخت.

9) مرصاد رسانه‌ای

دشمنان انسانیت، تمامی عناصر لشکر رسانه‌ای خود را بر علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته و از تمامی ابزارهای رسانه‌ای را بکار گرفته است، بیش از یکصد شبکه به‌صورت تخصصی علیه ایران به لهجه‌های مختلف فعالیت می‌کنند و می‌خواهند بنیان‌های اخلاقی و اعتقادی مردم را از بین برده و هم‌راستا با اهداف شیطانی خود کنند.

دشمنان در جنگ نرم که تبعات زیان بارش مهلک‌تر از جنگ متعارف بوده با حداکثر توان وارد شده و به روش‌های متعدد گروه‌های سنی مختلف را تحت لوای خود قرار داده است. لذا تهاجم بی امان دشمن به حریم فکری، عقیدتی و فرهنگی جامعه خواهان حرکت تهاجمی است؛ و انشاالله، مرصاد رسانه‌ای به مدد الهی، فتنه‌های آنان خنثی و موازنه را تغییر خواهند داد و به‌زودی پیام "اناالمهدی" در تمامی عالم طنین‌انداز خواهد شد.

10) و مرصادهای دیگر

طبعاً دشمنان دین الهی و انسانیت، از همه توانایی‌ها و همه ابزارها بهره گرفته و خواهد گرفت و انشاالله در گام دوم انقلاب، به مدد الهی و مدیران جوان انقلابی، مرصادهای دیگر بروز یافته و تمامی کمین گاه‌های دشمن فتح خواهد شد.

11) سخن پایانی

از ابتدای انقلاب تاکنون انواع تهدیدات علیه جمهوری اسلامی وجود داشته است که مردم فهیم و بصیر میهن اسلامی با همبستگی و اقتدار و عمل به فرامین امام راحل و رهبری و نیز کمینگاه‌های الهی، از کید دشمنان عبور کرده و تداوم راه انقلاب اسلامی را تضمین بخشند.

بررسی و شناخت تهدیدات و توانمندی‌های دشمن شرط اول و الزامی در جهت پی بردن به اهداف دشمن است و کشف به موقع تهدید و چگونگی آن و تمرکز به موقع امکانات در جهت تدابیر هوشمندانه مقابله با آن، موجب رفع نقاط ضعف و کاهش آسیب‌پذیری می‌شود. در باور کارشناسان امور دفاعی، پرداختن به مقوله تهدیدات می‌تواند آن را تبدیل به فرصتی برای کسب توان دفاعی و خنثی‌سازی نقشه‌های تهاجمی دشمن و حتی بازدارندگی کند؛ و مرصادهای عظیم الهی بر دشمنان بشریت را به همراه آورد و در این کارزار با سفیانی‌ها، زمینه‌ساز ظهور مهدوی (عج) گردد.

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی مؤلف کتاب نظام مدیریت فرهنگی در شهر اسلامی – ایرانی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها