کد خبر: ۴۷۴۲۹۸
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
حاجی دلیگانی در گفتگو با پایگاه خبری ۵۹۸:
عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه پالایشگاه ستاره خلیج فارس حربه تحریم را خنثی کرد، گفت: مدیران قوی و با روحیه جهادی در ساخت این پالایشگاه نقش داشتند که باید الگویی برای سایر بخشهای تولید باشد.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، این روزها که کشور ما تحت شديدترين تحریم‌های ظالمانه قرار گرفته است، بهترین کاری که هر فرد یا مجموعه‌ای می‌تواند انجام دهد، تلاش در جهت تولید با کیفیت و ارتقای توان اقتصادی داخلی است. وقتی دست به شناسایی این معیار در مجموعه‌های گوناگون کشور می‌زنیم به پالایشگاه ستاره خلیج فارس می‌رسیم. پالایشگاهی که زیر نظر هلدینگ بزرگ شستا قرار داشته و کارش را آنقدر درست انجام داده است که مورد تحسین رهبر انقلاب نیز قرار گرفته است.

گفتنی‌ست شستا یکی از نمونه‌‌ترین مجموعه‌ها برای ارتقای اقتصاد ملی‌ست. زیرا علاوه بر بکارگیری و بالابردن توان تولید شرکت‌های زیر مجموعه‌‌اش مانند شرکت‌های پتروشیمی یا دارویی، شاهد شفاف‌سازی این هلدینگ بزرگ با ورود به بورس هستیم.


از همین رو، تصمیم گرفتیم با یکی از نمایندگان دغدغه دار مجلس که علاوه بر پاکدستی، در جهت ارتقای کیفیت اقتصاد کشور، بارها از طریق تریبون مجلس و قدرت قوه مقننه استفاده کرده است، گفتگو داشته باشیم. گفتگویی در خصوص آنچه که این پالایشگاه استراتژيک انجام داده است و اثرات فوق‌العاده‌ای که بر روی اقتصاد کشور گذاشته است.


حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری 598 با اشاره به تمجید رهبر معظم انقلاب از تکمیل پالایشگاه تحریم شکن ستاره خلیج فارس در اوج تحریم‌ها گفت: در زمان طاغوت جمعیت ایران 36 میلیون نفر بود و روزانه شش میلیون نفت خام صادر می شد که دلارهای حاصل از این فروش نفت وارد کشور می شد.

وی افزود: به رغم این درآمد سرشار کشور، توجهی به ساخت پالایشگاه نمی شد اما بعد از انقلاب به ساخت پالایشگاه و تولید فراورده های نفتی توجه ویژه شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمنان با استفاده از تحریم می خواستند جلوی پیشرفت کشورمان را بگیرند، تصریح کرد: دشمنان احساس کردند که یکی از راهکارهای ضربه زدن به اقتصاد کشور، تحریم فروش نفت و فراورده های نفتی یا همان بنزین است اما جمهوری اسلامی به سمت ساخت پالایشگاه و خودکفایی رفت.

حاجی دلیگانی با اشاره به ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس در شرایط تحریم گفت: این پالایشگاه روزانه 33 میلیون لیتر بنزین تولید می کند و در واقع این رقم تولید یعنی بیش از یک سوم بنزین کشور توسط این پالایشگاه تهیه می شود.

وی تاکید کرد: ساخت و تکمیل این پالایشگاه در شرایط تحریم کار بسیاز بزرگی بود که توسط متخصصان داخلی انجام شد و این روند مدیریت و ساخت آن باید الگویی برای سایر بخش های تولید و مدیران کشور باشد.

عضو هیئت رئیسه مجلس ساخت این پالایشگاه در شرایط تحریم را کار بسیار ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: این پالایشگاه نه تنها حربه تحریم فروش بنزین و فراورده های نفتی به کشور را خنثی کرد، بلکه با تولید در داخل باعث خودکفایی شد. ضمن اینکه باعث ایجاد اشتغال و تولید ثروت هم شده است.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه ساخت این پالایشگاه نشان از مدیریت خوب توسط مدیران جهادی در کشور است، افزود: این نشان می دهد مدیرانی در ساخت این پالایشگاه نقش داشتند که معتقدند «ما می توانیم» و دارای روحیه کار جهادی در عرصه های مختلف هستند.

وی تاکید کرد: اگر این پالایشگاه ساخته نمی شد امروز باید شاهد تشکیل صف های طولانی در پمپ بنزین ها می بودیم که خوشبختانه پالایشگاه خلیج فارس این مشکلات را رفع کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز یکشنبه 22 تیر در بخشی از بیانات خود در ویدئو کنفرانس با نمایندگان مجلس یازدهم، ضمن تمجید از تکمیل و ساخت پالایشگاه تحریم‌شکن میعانات گازی خلیج فارس به وجود تحریم‌های خارجی علیه کشورمان اشاره کردند و فرمودند:

«...بنیه‌ی کشور قوی است. چرا می‌گوییم بنیه‌ی کشور قوی است؟ به خاطر ظرفیّت‌های گسترده‌ای که در کشور وجود دارد...بعضی از این ظرفیت‌ها طبیعی است و بعضی انسانی؛ لذا می‌بینید به خاطر همین ظرفیّت‌ها است که در دوران سخت‌ترین تحریم‌ها و فشارهای همه‌جانبه‌ای که علیه کشور در زمینه‌ی اقتصاد به وجود می‌آید، کشور توانسته چند هزار شرکت دانش‌بنیان به وجود آورد و صدها طرح زیربنایی ایجاد کند، در همین دوران تحریم و با وجودِ کاهشِ درآمدِ نفت، کار بزرگی مثل ایجادِ پالایشگاهِ ستاره‌ی خلیج فارس را انجام بدهد؛ یک حرکت به این بزرگی، و کارهای فراوان که در زمینه‌ی مسائل نیرو، آب و برق انجام گرفته؛ افتتاح‌های فراوانی دارد انجام می‌گیرد که شما می‌بینید این‌ها را؛ اینها واقعی است، اینها وجود دارد، دارد کار انجام می‌گیرد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها