أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۴۳۰۸
زمان انتشار: ۱۳:۳۳     ۰۶ مرداد ۱۳۹۹
ماموريت جديد نظريه پرداز بدنام فرانسوي
برنار هنري لوی مدافع سرسخت رژیم صهيونيستي، طراح همه پرسی جدایی کرد‌ها در شمال عراق، استقلال سودان جنوبی و از حاميان سرنگونی نظام سوريه، وارد مصراته شد.
به گزارش سرویس بین‌الملل پایگاه 598، روزنامه راي اليوم با انتقاد از سفر نظریه پرداز بدنام فرانسوی به لیبی، سفر او در این برهه حساس را مشکوک دانست.
عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم یادداشت امروز خود را به سفر برنار هنری لوی، به اصطلاح "فیلسوف" فرانسوی اختصاص داد که گفته می‌شود در سال‌های اخیر هرجا آشوب و هرج و مرجی هست رد پایی از او نیز مشاهده می‌شود.
لوی بعد از ۱۰ سال از حضور فعال در نابودی لیبی و حمایت از «انقلاب» و نقش مهمی که در متقاعد کردن نیکلا سارکوزی رئیس جمهور سابق، فرانسه ایفا کرد تا در لیبی دخالت نظامی و نظام قذافی را سرنگون کند، اکنون به مصراته رفته است. لوی، که طرفدارانش او را «پدر معنوی» انقلاب‌های «بهار عربی» می‌دانند تصاویری از خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است آنهم در حالی که افراد مسلح و نقابدار اطرافش هستند و نشانه‌های خوشحالی نیز در چهره اش دیده می‌شود و اعلام می‌کند در مرکز شهر ترهونه در غرب لیبی ایستاده است.
وی در کتابش با عنوان «جنگ بدون اینکه دوستش داشته باشیم» و در دیگر کتابهایش، یادداشت‌های روزانه خود را در لیبی مستند و توصیف کرده است که چگونه از نخستین کسانی بود که بود برای تایید «انقلابی ها» به بنغازی رسید و به توان خود در متقاعد کردن سارکوزی به دخالت نظامی افتخار کرده است. وی در کتاب خود همچنین توصیف کرد که چگونه با مصطفی عبدالجلیل، رئیس شورای ملی انتقالی، چند ساعت بعد از مراسم تنفیذش دیدار کرد و برای دیدار هئیت او به ریاست عبدالفتاح یونس با سارکوزی در کاخ الیزه برنامه ریزی کرد. آنهم در حالی که فهرستی از درخواست‌های نظامی شامل ۱۰۰ دستگاه خودروی نظامی شاسی بلند، ۱۰۰ دستگاه خودروی پیک آپ، ۸۰۰ قبضه خمپاره آر پی جی ضد تانک و پنج سامانه موشکی میلان با خود همراه داشت.
مسئله مهمتر این است که این به اصطلاح «فیلسوف» تاکید کرد ماموریتش را با توجه به دیدگاه یهودی خود و برای خدمت به امنیت رژیم اشغالگر اسرائیل، ثبات آن و تمایل شدیدش برای ایجاد روابط دیپلمات بین تل آویو و نظام جدید لیبی انجام داد که بعد از نظام دیکتاتوری و نظامی «فاسد» قذافی در لیبی به روی کار خواهد آمد.
لوی، با هواپیمای شخصی وارد فرودگاه مصراته شد و مقامات فرودگاه به او اجازه فرود دادند. روادیدش را هم وزارت خارجه دولت الوفاق لیبی صادر کرد، اما دفتر فایز السراج، رئیس شورای ریاستی، در بیانیه‌ای هرگونه ارتباط را درباره صدور ویزا برای او تکذیب کرد و دستور داد به منظور مشخص شدن همه واقعیت‌ها و جزئیات مربوط به این مسئله و اتخاذ تدابیر لازم، تحقیقات صورت گیرد. این موضع زمانی اتخاذ شد که خشم مردمی در مخالفت با سفر لوی، اکثر مناطق لیبی را فراگرفت.
عطوان افزود در یک برنامه تلویزیونی در لندن، که من مهمان حضوری بودم و لوی هم از فرانسه و با ارتباطات ماهواره‌ای مهمان برنامه بود، با وجود اصرار مجری برنامه، او با هرگونه محکومیت یا حتی انتقاد از جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در حمله سال ۲۰۱۴ به نوار غزه مخالفت کرد. لوی این تجاوز را تایید و از آن حمایت کرد، زیرا به عقیده او برای مبارزه با حماس صورت گرفته بود. او همچنین با جنایت جنگی دانستن این تجاوز مخالفت کرد؛ تجاوزی که به ویرانی ۱۰۰۰ باب منزل و شهادت حدود ۳ هزار نفر منجر شد که یک سوم آن‌ها کودک بودند. ویدیوی این برنامه در آرشیو بی بی سی، کانال دو، موجود است.
لوی از سرسخت‌ترین مدافعان رژیم اشغالگر قدس و جنایت هایش در سرزمین‌های اشغالی و از جمله کسانی است که همه پرسی جدایی کرد‌ها را در شمال عراق جشن گرفتند و استقلال سودان جنوبی را تایید و در دارفور دخالت نظامی کرد. او همچنین از طریق گزینه نظامی، با قدرت از مخالفان سوریه برای سرنگونی نظام این کشور حمایت کرد.
متاسفانه لوی، در روز روشن و از کانال‌های رسمی به لیبی سفر کرد و با استقبال رسمی مواجه شد تا «دستاوردهای» خود را ببیند و از نتایج «معجزه»‌ای که با کمک او در خاک لیبی رخ داد، با خبر شود و این معجزه همان تبدیل کردن لیبی به کشوری شکست خورده و چپاول ۳۰۰ میلیارد دلار از سپرده‌های این کشور است.
زمان این سفر به نظر «مشکوک» می‌آید و فکر نمی‌کنیم یک شبه درباره آن تصمیم گرفته شده باشد بلکه نتیجه تماس‌ها و عملیات هماهنگی است که چند روز یا بیشتر ادامه داشته است. او زمانی به لیبی سفر کرد که آمادگی‌ها برای نبرد «سرت الجفره» در اوج خود است؛ نبردی که برای دو طرف درگیر در شرق و غرب سرنوشت ساز به شمار می‌رود و سریعتر برای آن آماده می‌شوند. آیا پس پرده مسائلی وجود دارد و این "فیلسوف" لوی یکی از مهره‌هاست؟ چرا اکنون به این سفر اقدام کرد؟ آیا ویژگی ژورنالیستی که لوی پشت آن پنهان شده است؛ یعنی نوشتن تحقیقی درباره جنایت‌های ترهونه برای روزنامه محبوب ترامپ یعنی وال استریت ژورنال، بهانه قانع کننده‌ای است؟
در پایان آمده است: از هر شهروند لیبیابی که به صاحب این «معجزه» نه گفت و با ورود او به خاک پاک لیبی مخالفت کرد تشکر می‌کنیم؛ چرا که هویت دسیسه چینان برای جهان مشخص شده است و هیچ تردیدی نداریم که نوادگان شهید عمر مختار، که سربلند و در حالی که استعمار را رد می‌کرد و به انقلاب مردمش مطمئن بود، به پای چوبه دار رفت، در برابر همه کسانی خواهند ایستاد که علیه کشور، وحدت اراضی و جغرافیای انسانی آن توطئه می‌کنند، و آن‌ها را برای قصاص به دادگاه‌های عدالت محور و سالم تحویل خواهند داد تا به سبب جنایت‌ها و کشتار‌های وحشتناکی که مرتکب شدند، آنگونه که سزاوار هستند، مجازات شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها