کد خبر: ۴۷۴۳۶۹
زمان انتشار: ۰۹:۳۵     ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
مهدی طارمی و سردار آزمون با زدن 35 گل در مجموع آقای گل لیگ روسیه و پرتغال شدند.
به گزارش پایگاه 598، کسب عنوان آقای گلی در این دو لیگ که جزو ده لیگ برتر فوتبال اروپا هستند، افتخاری است که حالا نصیب سردار آزمون و مهدی طارمی شده؛ دو ستاره ای که زوج خط حمله تیم ملی را تشکیل دادند و حالا باید خود را آماده بازی در تیم ملی و البته شاید یک ترانسفر ویژه پیش از آن آماده کنند.

 

طارمی در حالی با 18 گل صدرنشین جدول گلزنان لیگ برتر پرتغال شد که نخستین فصل بازی در این لیگ را تجربه می‌کرد. طارمی بعد از ترک پرسپولیس دو سال و نیم در قطر بازی کرد و سپس در 27 سالگی راهی ریوه آوه شد و خیلی زود در قاره سبز جا افتاد. او علاوه بر 18 گل، دو پاس گل هم داد تا روی 20 گل تیمش تاثیر بگذارد؛ یعنی 41.6 درصد گل های این فصل ریوه آوه با دخالت مستقیم مهاجم ایرانی به دست آمد و البته باید توجه کرد که طارمی پنالتی های پرتعدادی را هم برای تیمش به ارمغان آورد.

 

 

نکته مهم درباره مهاجم شماره 99 این است که با درخشش در لیگ پرتغال ارزشش افزایش داشته و به 3.4 میلیون یورو رسیده که احتمالا باتوجه به آقای گلی بیشتر هم خواهد شد. این در حالی است که ارزش این ستاره خط حمله تیم ملی در زمان جدایی از پرسپولیس 2 میلیون یورو و دوره بازی در الغرافه هم 1.7 میلیون یورو بود!

 

سردار آزمون اگرچه تعداد گل کمتری نسبت به طارمی زده و با 17 گل کفش طلا را به ارمغان آورده اما 7 گل پاس گل دارد و به تنهایی 24 گل ساخته است. او همچنین با دقت 52 درصدی امار بهتری را نسبت به مهدی طارمی دارد. او در مجموع 76 شوت زد که آمار بهتری نسبت به همتای خود در لیگ پرتغال است و همچنین آزمون هر 124 دقیقه یک گل زد که این آمار هم نرخ قابل توجهی است.

 

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها