يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۴۳۹۲
زمان انتشار: ۱۰:۲۵     ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
براساس اعلام رویترز
شش شهردار دموکرات آمریکا از کنگره خواستند استقرار نیرو‌های فدرال توسط رئیس جمهور را در شهرهایشان متوقف کند.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598 و به نقل از خبرگزاری رویترز، شش شهردار دموکرات آمریکا روز دوشنبه از کنگره خواستند استقرار نیرو‌های فدرال توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور را در شهرهایشان متوقف کند و این اقدام ترامپ را تشدید کننده تنش‌ها در اعتراضات به نژادپرستی دانستند که سراسر کشور را فرا گرفته است.
این درخواست درست همان روزی مطرح شد که دادستان ایالت اورگان از بازداشت ۲۲ تن به علت اتهاماتی خبر داد که ریشه در درگیری‌ها با نیرو‌های فدرال و پلیس مقابل ساختمان دادگاه فدرال در شهر پورتلند داشت.
این افراد به اتهام ارتکاب جرائم فدرال مختلف در اعتراضات روز‌های ۲۳ تا ۲۶ ژوئیه بازداشت شدند که درگیری با نیرو‌های فدرال از جمله اتهامات مطرح شده علیه آنهاست.
اعزام نیرو‌های فدرال به شهر پورتلند در ایالت اورگان به دنبال آن در کانون توجهات قرار گرفت که این نیرو‌ها با خودرو‌های شخصی بدون علامت، به معترضان نزدیک می‌شوند و بدون توضیح، آن‌ها را به زور سوار می‌کنند و به بازداشتگاه می‌برند. ضرب و جرح یک کهنه سرباز نیروی دریایی آمریکا و نیز هدف قرار دادن شهردار این شهر با گاز اشک آور از دیگر اقدامات این نیرو‌ها بوده است.
این شش شهردار دموکرات شهر‌های پورتلند، شیکاگو، سیاتل، آلبوکرکی، کانزاس سیتی و واشنگتن دی سی، در نامه‌ای به سران دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا، نوشتند: از کنگره می‌خواهیم قانونی را تصویب کند که این اقدامات را غیرقانونی و غیرقابل قبول اعلام کند.
این درخواست به دنبال آن مطرح شد که آتش اعتراضات به تبعیض نژادی در آمریکا این هفته شعله ورتر شد و در اعتراضات روز شنبه در آستین واقع در ایالت تگزاس، یک نفر کشته شد.
در اعتراضات در شهر آرورا در ایالت کلرادو نیز روز شنبه دو تن هدف اصابت گلوله قرار گرفتند.
پلیس در شهر سیاتل در جریان اعتراضات به استقرار نیرو‌های فدرال در پورتلند و آماده باش نیرو‌ها در سیاتل، ۴۵ تن را بازداشت کرد و معترضان در لس آنجلس با نیرو‌های پلیس مقابل ساختمان دادگاه فدرال در این شهر درگیر شدند.
ترامپ استقرار نیرو‌های فدرال را برای برقراری مجدد نظم عمومی در شهر‌هایی همچون پورتلند ضروری خوانده و گفته است: مقامات محلی نمی‌توانند یا نمی‌خواهند در این زمینه اقدامی به عمل آورند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها