أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۴۴۵۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
ماجرای برجام و خسارت های آن؛
تبدیل ظریف به مصدق، سناریویی بود که پس از شروع مذاکرات هسته ای، از سوی نشریات زنجیره ای غربگرا دنبال شد و این در حالی بود که مشی مصدق، سزاوار عبرت گرفتن بود و نه تجربه مجدد. در ادامه همین رویکرد اشتباه بود که معاون وزیر خارجه گفت "امضای جان کری تضمین است" و تیتر شرق در بحبوحه هشدار های صاحب نظران شد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598-محمد ایمانی؛  روزنامه شرق، از قول رئیس گروهک نهضت آزادی تیتر زده؛ "به ظریف گفتیم در راه مصدق قدم بردار".


تبدیل ظریف به مصدق، سناریویی بود که پس از شروع مذاکرات هسته ای، از سوی نشریات زنجیره ای غربگرا دنبال شد و این در حالی بود که مشی مصدق، سزاوار عبرت گرفتن بود و نه تجربه مجدد.

در ادامه همین رویکرد اشتباه بود که معاون وزیر خارجه گفت "امضای جان کری تضمین است" و تیتر شرق در بحبوحه هشدار های صاحب نظران شد.

رویکرد مصدق، اعتماد به آمریکا بود. او در واشنگتن با "دین آچسن" وزیر خارجه و "هری ترومن" رئیس جمهور ملاقات و مذاکره کرد. اما آمریکایی ها در  پشت پرده، در تدارک عملیات آژاکس (کودتای 28 مرداد 32)  با همراهی انگلیس بودند.


فعالان و دلسوزان نهضت ملی کردن نفت، بارها درباره اعتماد به دشمن هشدار دادند، مصدق بی اعتنایی کرد. تا کار به کودتا و بازگشت دیکتاتوری پهلوی برای 25 سال دیگر انجامید

متاسفانه در ماجرای برجام و خسارت های آن، وقتی که کار از کار گذاشت و آمریکایی ها نقشه خود را پیش بردند، آقای ظریف در سخنانی تلخ گفت "اعتراف می کنم اعتمادم به جان کری اشتباه بود".
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Netherlands
۱۶:۰۳ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۹
۰
۰
ظرف نشسته ی ظریف بوی گندگرفته جام برجام شکسته ی روحانی آب هسته ای روریخته
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۹
۰
۰
مصدق با ملاکهای امروزی اصلاح طلبان یک فرد جنگ طلب بود که زبان تعامل با
دنیا را بلد نبود و ایران به دلیل وجود او دچار انواع بحرانهای اقتصادی و
سیاسی شد و تورم و رکود بی سابقه را بر کشور حاکم کرد و حتی نتوانست یک
قطره نفت بفروشد. در عوض زاهدی که آمد سیاستهای تهاجمی را کنار گذاشت و
با دنیا تعامل کرد و تورم را برطرف کرد و شرکتهای بزرگ نفتی جهان به
ایران سرازیر شدند و.... فقط سوال اینجا است که اصلاح طلبان و سرداران
وادادگی چطور حتی اسم مصدق را بر زبان می برند و ادعای پیروی از او را
دارند وقتی در عمل شاگردان ممتاز کلاس درس زاهدی و رزم آرا هستند؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها