يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۴۵۴۹
زمان انتشار: ۰۹:۲۷     ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
برخی از این به‌اصطلاح شاخ‌ها به دلیل فعالیت‌های مفسدانه، از سوی پلیس ایران و حتی در خارج از کشور به‌وسیله اینترپل دستگیر شدند.
به گزارش پایگاه 598، با خبر صدور مجوز کارگردانی سینما برای یکی از به اصطلاح شاخ‌های اینستاگرامی‌که تا پیش از این، کلیپ‌های مبتذل می‌ساخت، بحث حمایت از این عناصر توسط دستگاهای دولتی و حاکمیتی بیش از پیش مطرح شد.

شاخ‌های اینستاگرامی‌اغلب برای مطرح شدن به انواع و اقسام اعمال ساختارشکن و مفسده‌آمیز دست زده و اساس کارشان تأثیر بر روی سبک زندگی مخاطبانشان اعلام شده که در شبکه‌های به‌اصطلاح اجتماعی مانند اینستاگرام مورد حمایت قرار می‌گیرند.

برخی از این به‌اصطلاح شاخ‌ها به دلیل فعالیت‌های مفسدانه، از سوی پلیس ایران و حتی در خارج از کشور به‌وسیله اینترپل دستگیر شدند.

اما آنچه در این میان، از همه تأسف بارتر به‌نظر می‌رسد، این است که برخی از این به اصطلاح شاخ‌های اینستاگرامی ‌توسط رسانه ملی و برنامه‌های به اصطلاح جوانانه‌اش، مطرح شده و راهشان به فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باز شده است.

یعنی در واقع با حضورشان در برنامه‌های تلویزیونی، اولین گام‌ها را برای شناساندن خود به کاربران فضای مجازی برداشتند. 

فردی که اخیرا از معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، مجوز کارگردانی سینما دریافت کرد، قبلاً در برنامه‌هایی مثل «من و شما»، «ایرانیوم» و ویژه برنامه «بوی عیدی» در قاب تلویزیون دیده و معروف شد و سپس در فضای مجازی به ساخت کلیپ‌های مبتذل دست زد و با استفاده از سابقه حضور تلویزیونی به سرعت در فضای مجازی مطرح گردید. فرد دیگری از همین به‌اصطلاح شاخ‌ها با برنامه «خنداننده‌شو» به شهرت رسید و حتی در همین سریال «آخر خط» نیز بازی داشت.

پیش از این نیز بارها از سوی دلسوزان و عناصر متعهد فرهنگی، خیرخواهانه به رسانه ملی هشدار داده شد که برخی برنامه‌ها به جای تکیه بر تخصص‌های دانش‌محور و مهارت‌های تکنولوژیک و مبتکران علمی، متأسفانه به توانایی‌های نمایشی و اکروباتیک (که لااقل در اولویت‌های امروز کشور قرار نمی‌گیرند) می‌پردازند و بدین‌ترتیب، فضای فعالیت را هم برای علائق و تمایلات فن‌آورانه و علمی ‌تنگ می‌کنند و هم برای برنامه‌های بازی محور و سرگرم‌کننده محض عرصه‌های وسیعی می‌گشایند که بیشتر زیبنده جوامع و کشورهای کوچک و مینیاتوری حاشیه جنوبی خلیج ‌فارس هستند که به جز درآمد نفت و استعمار خارجی به موضوع دیگری اساساً فکر نمی‌کنند. نه سرزمین و مردم ما که به فرمایش رهبر معظم انقلاب بایستی در مراحل جهش تولید و جهاد اقتصادی باشند تا در میادین نفس گیر نبرد اقتصادی با دشمن کینه‌ورز و غدّار، پیروز میدان شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها