کد خبر: ۴۷۴۵۷۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
تدوام تنش میان واشگتن و پکن
وزیرامور خارجه آمریکا مدعی شد علت افزایش بی سابقه تهدید‌های پکن ناشی از زانو زدن آمریکا در برابر چین است.
به گزارش سرویس بین‌الملل پایگاه 598، وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد این سطح از تهدیدی که ما اکنون در آن به سر می‌بریم و برای امنیت ملی آمریکا نیز تهدید به شمار می‌آید ناشی از ضعف و زانو زدن در برابر چین است.  وزارت امور خارجه آمریکا متن مصاحبه مایک پمپئو وزیر امور خارجه این کشور را با مایکل ناولز مجری برنامه بن شاپیرو روی تار نمای قرار داد. در این مصاحبه پمپئو بطور بی سابقه ای به چین حمله کرد و حتی مدعی شد مقصر بحران مدیریت کرونا در آمریکا و تحولات اخیر این کشور چینی ها هستند.  
 
ازنظر ترامپ چین تهدید اول امنیت ملی آمریکا است
از منظر امنیت ملی آمریکا‏، تهدیدی که رئیس جمهور ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۵ درباره حزب کمونیست چین مطرح کرد هنوز هم واقعی است. به همین جهت ما همه اقدامات مناسب را در پیش گرفته ایم تا این رابطه را به گونه‌ای بازآرایی کنیم که آزادی مردم آمریکا تامین شود و مورد حفاظت قرار گیرد.
این را اولین بار در مسئله سیاست دولت ما در قبال مسائل تجاری با چین دیدیم. ما قبلا یک مجموعه رابطه یکجانبه تجاری داشتیم که در آن حزب کمونیست چین مالکیت معنوی را سرقت می‌کرد و بعدا همان را باز می‌گرداند و به خود ما می‌فروخت.
آمریکا نگران سرقت های سایبری است
وزیر امورخارجه آمریکا گفت: چینی‌ها سرقت‌های سایبری را در حدی انجام می‌دادند که هیچ کشور دیگری در آن سطح امروزه انجام نمی‌دهد و از این طریق مشاغل را در سراسر آمریکا نابود می‌کرد، زیرا که مالکیت معنوی اصل اساسی و پایه‌ای برای اشتغالزایی طبقه کارگری آمریکا به شمار می‌رود.
پمپئو در ادامه افزود : ترامپ این مسئله را بسیار جدی گرفته است. من می‌توانم مدت زمانی طولانی درباره کار‌هایی که ما انجام داده ایم و قصد انجام دادن آن‌ها را داریم صحبت کنم، ولی ماموریت تعریف شده ما این است که اطمینان حاصل کنیم قرن بعدی نیز همانند قرن کنونی‏، در اختیار غرب، دموکراسی و آزادی باشد و تحت سلطه الگویی نباشد که شی جین پینگ رئیس حزب کمونیست چین به دنبال آن است.
 
پمپئو: دیگر نباید در برابر چین زانو زدچین مقصر اصلی بحران کرونا در آمریکا است
وزیر امورخارجه آمریکا مدعی شد: مطمئنا مسئله این است که این ویروس از ووهان چین نشات گرفته و ضمن کشتن صد‌ها هزار نفر در سراسر جهان هزاران میلیار دلار ثروت را نابود کرده است و همانگونه که رئیس جمهور ترامپ گفت دامنه تخریبی که در نتیجه اقدام حزب کمونیست چین در مخفی کردن و لاپوشانی آن و اجازه دادن به افراد برای خروج از چین در شرایطی که می‌دانستند این امر خطر زیادی دارد و افراد زیادی را در سراسر جهان آلوده می‌کند به اندازه‌ای است که به نظر من امروزه این توافق دیگر یک اولویت به شمار نمی‌رود.
پمپئو در ادامه این مصاحبه گفت آن‌ها (چینی ها) بسیاری از وعده‌های خود را برای جهانیان زیر پا گذاشته اند. آن‌ها قول داده بودند که منطقه دریای چین جنوبی را مسلح نخواهند کرد. آن‌ها به مردم هنگ کنگ وعده داده بودند آزادی‌های آن‌ها را برای ۵۰ سال تامین خواهند کرد. آن‌ها به سازمان جهانی بهداشت قول داده بودند در صورت بروز هر گونه مشکلی مسئولیت پذیر باشند. این اتفاقی است که در رژیم‌های مستبد می‌افتد.
 
تغییر رویکرد آمریکا در قبال چین ضروری است
وزیر امور خارجه آمریکا افزود: برای دهه‌های متوالی روسای جمهوری آمریکا از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات از برخورد مستقیم و روراست با چین امتناع کرده اند. این سطح از تهدیدی که ما الان در آن به سر می‌بریم و این تهدیدی که برای امنیت ملی آمریکا ایجاد شده است ناشی از این ضعف و زانو زدن در برابر چین و تسلیم شدن است. این رفتار ما این باور را به چین داده است که آن‌ها می‌توانند آزادانه حرکت کنند و شاهد واکنشی از طرف غرب و آمریکا و مردم آزادی دوست نباشند.
مایک پمپئو درپایان گفت: رئیس جمهور ترامپ اعلام کرده است این رفتار دیگر بس است. ما این رابطه را از نو متوازن خواهیم کرد. ما امیدواریم حزب کمونیست را وادار کنیم به گونه‌ای رفتار کند که با اقداماتی که در گذشته کرده اند متفاوت است‎‏؛ آن‌ها مدت زمانی طولانی از آمریکا سوء استفاده کرده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها