أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۴۶۳۷
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۱۷ میلیون و ۶۵۸ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۶۸۰ هزار نفر ثبت شد.
به گزارش پایگاه 598، سخنگوی وزارت بهداشت ایران از شناسایی ۲۶۷۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: مجموع جان‌باختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۱۶ هزار و ۷۶۶ نفر رسید.

دکتر سیما سادات لاری گفت: از ۹ تا ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۶۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۵۲۳ نفر از آنها بستری شدند. وی افزود: بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۰۴ هزار و ۲۰۴ نفر رسید.

لاری ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۹۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۷۶۶ نفر رسید.

وی با بیان این‌که تاکنون ۲۶۳ هزار و ۵۱۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، گفت: ۴۰۲۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری با بیان این‌که تاکنون ۲ میلیون و ۴۵۶ هزار و ۹۰۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، اظهار کرد: استان‌های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، همچنین استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویراحمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

اینفوگرافیک | ۱۵ استان قرمز کرونایی ؛ جدیدترین آمار کرونا در کشور

  • کاهش شیوع کرونا در روسیه طی ماه گذشته | انجام بیش از ۲۸ میلیون تست

در طول یک ماه گذشته تعداد موارد جدید ابتلا به عفونت کووید۱۹ در روسیه بیش از ۲۰ درصد کاهش یافته، ضمن این‌که برای شناسایی موارد جدید آلودگی به ویروس کرونا، تاکنون بیش از ۲۸ میلیون آزمایش انجام شده است.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه اعلام کرد که در طول ماه جولای (۱۱ تیر الی ۱۱ مرداد ماه) تعداد موارد ابتلا به عفونت ویروس کرونا در این کشور ۱۹۲ هزار و ۱۳۲ مورد بوده، در حالیکه این آمار در ماه ژوئن (۱۲ خرداد الی ۱۱ تیر) بیش از ۲۴۲ هزار نفر بود. بدین ترتیب، تعداد موارد شناسایی شده جدید آلودگی به ویروس کرونا معادل ۲۰.۶ درصد کمتر از ماه گذشته بود. در ماه ژوئن نیز این رقم حدود ۱۹ درصد کمتر از آمار ثبت شده در ماه مه بود.

این ستاد همچنین یادآور شده است که طی یک روز گذشته، ۵ هزار و ۴۸۲ مورد جدید عفونت کرونا در روسیه ثبت شده است. بیشترین موارد در شهر مسکو (۶۹۵ مورد) و منطقه سه‌وردلوفسک (۲۱۰) است. در این مدت همچنین ۸ هزار و ۷۵۵ نفر به طور کامل بهبود یافتند و ۱۶۱ بیمار هم جان باختند.

بدین ترتیب، در مجموع از زمان شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا در روسیه، تاکنون ۸۳۹ هزار و ۹۸۱ مورد عفونت کووید-۱۹ به ثبت رسیده است. ضمن اینکه در این مدت ۶۳۸ هزار و ۴۱۰ بیمار بهبود یافته و ۱۳ هزار و ۹۶۳ بیمار درگذشتند.

در عین حال، سرویس فدرال خدمات بهداشتی و رفاه انسانی روسیه نیز اعلام کرد که متخصصین این کشور تاکنون بیش از ۲۸ میلیون آزمایش برای شناسایی موارد ابتلا به عفونت ویروس کرونا انجام داده‌اند.

طبق این اطلاعات، تنها طی یک روز گذشته، ۳۰۳ هزار تست کرونا انجام شده است. و در این رابطه در حال حاضر، بیش از ۲۵۷ هزار نفر در همه مناطق روسیه تحت نظارت پزشکی باقی مانده‌اند.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها