أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۴۶۴۷
زمان انتشار: ۱۱:۰۰     ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
دو تن از مرزبانان هنگ مرزی سردشت روز پنجشنبه نهم مرداد در راستای مبارزه با پدیده شوم قاچاق به شهادت رسیدند و سه مرزبان دیگر مجروح شدند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه خبری شهدای ناجا، مرزبانان هنگ مرزی سردشت روز پنجشنبه حین رصد و پایش نوار مرزی متوجه برخی رفت و آمدهای مشکوک شدند که پس از بررسی دریافتند عده‌ای در حال جابه‌جایی کالای قاچاق و انتقال آن از مرز هستند. مرزبانان موفق به توقف و دستگیری قاچاقچیان و ضبط کالای قاچاق شدند اما در این عملیات‌ گروهبان‌یکم متین ساعدی و سرباز مهدی ملکی به دلیل واژگون شدن خودرو به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. سرباز ملکی اهل زنجان در محل حادثه به شهادت رسید و گروهبان ساعدی، اهل سنندج با وجود انتقال به بیمارستان امام(ره) و تلاش پزشکان شربت شهادت نوشید.

سردار حسین خانی، فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی درباره این حادثه به خبرگزاری مهر گفت: روز پنجشنبه یک دستگاه خودرو با پنج سرنشین حین پایش و گشت و کمین نوار مرزی متوجه برخی تحرکات مرزی شدند که متأسفانه در عملیات، گروهبان‌یکم ساعدی و سرباز ملکی شهید و سه مرزبان هنگ مرزی سردشت هم مجروح و به بیمارستان منتقل شدند. حال مرزبانان مجروح رو به بهبودی است.

آذربایجان غربی با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان ۸۹۱ کیلومتر مرز مشترک دارد.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها