يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۴۶۶۸
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
شورای هیئات‌ مذهبی کشور در خصوص مجالس محرم و تجمعات مذهبی و عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری بیانیه‌ای صادر کرد.
به گزارش پایگاه 598، شورای هیئات‌ مذهبی کشور در خصوص مجالس محرم و تجمعات مذهبی و عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه شورای هیئات مذهبی کشور آمده است: مقام معظم رهبری در خصوص عزاداری‌های محرم ۱۴۴۲ هجری قمری فرمودند: «در عزاداری‌ها معیار آن چیزی است که کارشناسان و ستاد ملی کرونا اعلام می‌کنند؛ بنده به توصیه این عزیزان عمل می‌کنم. توصیه من به مردم این است که ببینیم ستاد ملی کرونا چه می‌گوید و در مسئله عزاداری به گفته این ستاد عمل کنیم. اگر وضعیتی که داریم را شل بگیریم، فاجعه بزرگی رخ خواهد داد».

بی‌شک نقش هیأت‌های مذهبی در احیای شعائر محرم و صفر بر هیچ صاحب‌نظری پوشیده نیست. با فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) فرصت‌های بسیاری به صورت طبیعی به منصه ظهور می‌رسند.

یکی از فرصت‌های طلایی ایام محرم و صفر حضور اقشار مختلف مردم به‌خصوص جوانان در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا است. اما شرط حسینی بودن ولایت‌پذیربودن است و همه هیأت‌های مذهبی مواضع و رهنمودهای مقام معظم رهبری را فصل الخطاب می‌داند و در حال حاضر باید از این تهدید کرونایی هم با شعور حسینی یک فرصت طلایی ساخت.

۱ـ اذان و قرآن با صدای خوش و از تریبون اماکن مذهبی و هیأت‌ها پخش شود.

۲ـ حضور وعاظ و ذاکران برجسته در رسانه و پخش مستقیم مجالس حضرت اباعبدالله (علیه‌السلام) از طریق شبکه‌های تلویزیونی و فضاهای اینترنتی.

۳ـ احیا و افزایش روضه‌های خانگی، برافراشتن پرچم‌ها و کتیبه‌های سیاه رنگ در میادین‌ و خیابان‌ها و سر درب منازل و… با مدنظر قرار دادن فلسفه قیام حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و یاران با وفایش.

۴ـ فعالیت مستمر هیأت‌های مذهبی در رزمایش کمک‌های مومنانه و حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه.

لذا پیرو دستور اکید مقام معظم رهبری و ولی امر مسلمین برگزاری هرگونه تجمع و فراخوان در سطح هر نقطه از کشور، بدون موافقت و تأیید ستاد ملی کرونا و ستادهای استانی، تحت عنوان هیأت‌های مذهبی که مورد سواستفاده قرار می‌گیرد، ممنوع بوده و عواقب آن به‌عهده برگزار کنندگان خواهد بود و هوشیاری هرچه بیشتر ارادتمندان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) و شما مردم ولایت‌مدار در این ایام بیش از پیش ضروری است.

شورای مرکزی هیئات مذهبی کشور اوامر پیامبرگونه مقام عظمای ولایت فقیه امام خامنه‌ای را نصب‌العین خود قرار داده و خواستار همکاری و عمل به فرامین بیشتر معظم‌له است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها