أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۴۷۶۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۱۲ مرداد ۱۳۹۹
هشدار نیویورک تایمز
نیویورک تایمز هشدار داد موج دوم حمله ویروس کرونا به آمریکا، خطرناک‌تر و گسترده‌تر از قبل خواهد بود.
آغاز موج دوم شیوع کرونا در آمریکابه گزارش سرویس بین‌الملل پایگاه 598، نیویورک تایمز از افزایش مجدد تعداد مبتلایان به کرونا در برخی ایالت‌های آمریکا ازجمله میزوری، ایلینوی و ویسکانسین خبر داد.  این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی به قلم جولی باسمان، مانی فرناندز و توماس فولر نوشت: بار دیگر ویروس کرونا با سرعتی خطرناک در منطقه میدوست [ایالت‌های غرب میانه]آمریکا در حال گسترش است و تعداد مبتلایان در ایالت‌های مختلف از می‌سی سی پی گرفته تا فلوریدا و کالیفرنیا که پیش از این هم بیشترین موارد ابتلا را داشتند، درحال افزایش است.

درحالی که آمریکا شاهد موج دوم شیوع بیماری کرونا است و میزان روزانه ابتلا به این بیماری به سطح خطرناکی رسیده است، این احساس گسترده وجود دارد که پیشرفت‌هایی که در زمینه مبارزه با این بیماری حاصل شده بود، تاثیر خود را از دست می‌دهد و هیچ منطقه‌ای در آمریکا ایمن نیست.
در ایالت‌های میزوری، ویسکانسین و ایلینوی، مقامات دولتی درحال تشدید محدودیت‌ها برای مردم و مشاغل هستند و هشدار‌های جدی درباره افزایش بستری شدن بیماران مبتلا به کرونا به گوش می‌رشد.
برخی ایالت‌ها در جنوب و غرب آمریکا بالاترین میزان موارد جدید ابتلا به بیماری کرونا را گزارش می‌کنند و گفته می‌شود این همه گیری مناطق روستایی و شهری را به طور یکسان تحت تاثیر قرار داده است.
در برخی مناطق آمریکا تعداد مبتلایان به کرونا کاهش یافته بود، اما اکنون این روند معکوس شده و تعداد بیماران درحال افزایش است.
جی بی پریتزکر، فرماندار ایلینوی هفته گذشته درباره افزایش شیوع کرونا در سراسر آمریکا هشدار داد و گفت، هرچند ایلینوی با موج اول کرونا جنگیده و توانسته بود اوضاع را به گونه‌ای مدیریت کند که گسترش ویروس را کاهش دهد، اما این موفقیت زودگذر بود.
به گفته وی تا روز پنجشنبه، در این ایالت به طور متوسط در هر روز بیش از هزار و ۴۰۰ مورد ابتلا به کرونا به ثبت رسیده است. این رقم در آغاز ژوئیه ۸۰۰ نفر بود.
پریتزکر در شهرستان پئوریا که در ماه گذشته تعداد کل مبتلایان به کرونا در آن دو برابر شده است، تاکید کرد: ما در مرحله خطرناکی قرار گرفته ایم.
اکنون امید چندانی وجود ندارد که آمریکا بتواند به زودی این همه گیری را تحت کنترل درآورد. میانگین هفت روزه تعداد مبتلایان جدید به کرونا در دو هفته اخیر ۶۵ هزار نفر بوده است. با افزایش شیوع بیماری در بخش‌هایی از جنوب و غرب میانه، پیشرفت‌های به دست آمده در برخی ایالت‌ها عمدتا بی اثر شده است.
لینا هیدالگو، قاضی و مقام ارشد در شهرستان هریس، گفت: اکنون خستگی و ناامیدی جمعی وجود دارد که من نیز آن را حس می‌کنم، همه آن را حس می‌کنیم. اینکه برای پایان یافتن واقعی این وضع هیچ چشم اندازی وجود ندارد، خیلی سخت است.
روز جمعه دکتر آنتونی فائوچی، کارشناس ارشد بیماری‌های واگیردار آمریکا، در کنگره به طور محتاطانه ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال یا اوایل سال ۲۰۲۱ واکسنی ایمن و موثر برای کرونا تولید خواهد شد. هرچند درباره توانایی دولت فدرال برای ایمن سازی سریع بیشتر مردم آمریکا ابراز تردید کرد.
تعداد روزانه مبتلایان به کرونا در ژاپن، کشوری با رسم دیرینه استفاده از ماسک، نیز در ماه ژوئیه ۵۰ درصد افزایش یافت. استرالیا کشوری که راحتتر از سایر کشور‌ها می‌تواند ارتباط خود را با کل جهان قطع کند، هم در ملبورن و اطراف آن در حال مبارزه با موج جدید ابتلا‌ها است. هنگ کنگ و اسپانیا نیز با موج دوم شیوع کرونا دست به گریبانند.
البته درهیچ کدام از این کشور‌ها تعداد مبتلایان به اندازه آمریکا که بیشترین تعداد موارد ابتلا به کرونا و مرگ بر اثر آن را در جهان دارد، بالا نبوده است.
موج جدید شیوع بیماری در بسیاری از ایالت‌ها در پی کاستن از محدودیت‌های پرهزینه اقتصادی به راه افتاد که با هدف متوقف کردن گسترش ویروس اعمال می‌شدند.
به عنوان مثال در کالیفرنیا که بیش از ۵۰۰ هزار مورد ابتلا به کرونا یعنی بیش از سایر ایالت‌ها در آن گزارش شده است، رفع محدودیت‌ها پیامد‌های فاجعه باری به دنبال داشته است. زمانیکه در ماه‌های مارس و آوریل این همه گیری در شمال شرق در حال گسترش بود، کالیفرنیا توانست آمار روزانه ابتلا‌های خود را بر روی حدود دو هزار نفر نگاه دارد. اما اکنون این رقم چهار برابر شده و به روزی هشت هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها