يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۴۸۱۴
زمان انتشار: ۱۰:۵۵     ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
مجیدی برای خط‌ونشان عجله کرد؛
فرهاد مجیدی، سرمربی جوان و کم تجربه استقلال جدا از خوشحالی و مشت‌های گره‌کرده‌اش بابت بردن سپاهان، یک ژست خاص دیگر هم داشت.
به گزارش پایگاه 598، مجیدی بعد از بازی رو به عکاسان علامت هیس نشان داد تا به نوعی منتقدان را به سکوت دعوت کند و شاید هم کنایه‌ای به هشتگ استراماچونی برگرد زده باشد. فرهاد طی هفته‌های گذشته فشار بسیار زیادی را از طرف رسانه‌ها، تعدادی از پیشکسوتان استقلال و هواداران تیمش تحمل کرده منتهی 2 برد متوالی در لیگ این اعتماد به نفس را به او داده که حالا از منتقدانش بخواهد فعلا کاری به او نداشته باشند و بگذارند بازی‌های استقلال در لیگ و جام حذفی تمام شود و بعد از آن درباره عملکرد او قضاوت کنند.

هیس فرهاد با ۴۰درصد برد استقلال!

هرچند برد 10 نفره مقابل سپاهان برای فرهاد و استقلالی‌ها خیلی شیرین بود اما آمار گویای این واقعیت است که سرمربی جوان آبی‌ها برای تقابل مستقیم با منتقدانش عجله کرده و شاید بهتر بود بعد از یک برد شیرین مقابل زردهای اصفهان با آرامش بیشتری به رختکن می‌رفت.

عملکرد کلی
10 بازی است که مجیدی در لیگ برتر روی نیمکت آبی‌ها می‌نشیند و تیمش در این 10 بازی فقط 4 بار طعم برد را چشیده و با 2 باخت و 4 مساوی نه تنها از کورس قهرمانی جا مانده که هنوز سهمیه لیگ قهرمانان را هم قطعی نکرده و ممکن است در 3 هفته پایانی جدول، لیگ دستخوش تغییرات زیادی شود.

فقط 40درصد برد و میانگین 1.6امتیاز در هر بازی. شاید حالا متوجه شده باشید که چرا می‌گوییم برای نشان دادن هیس و دعوت منتقدان به سکوت خیلی زود بود

بن‌بست تاکتیکی
استقلال از 3 بازی اخیر خود 2 برد و یک مساوی کسب کرده و مسلما از نظر امتیازگیری تیم فرهاد روند رو به رشدی داشته است. اما نباید فرموش کرد که 2 برد استقلال مقابل پارس‌جنوبی و سپاهانی بوده که در این مقطع از فصل با بیشترین حاشیه و جنجال‌ها مواجه بوده‌اند. حتی اگر از حواشی 2 رقیب بازنده استقلال هم بگذریم و از نظر فنی یک‌بار دیگر 2 برد استقلال را مرور کنیم باز هم به این نتیجه می‌رسیم که استقلال با مجیدی هنوز به بلوغ تاکتیکی نرسیده است.

میانگین مالکیت توپ در استقلال استراماچونی نزدیک به 60درصد بوده اما مالکیت توپ استقلال فرهاد مجیدی در اکثر بازی‌ها زیر 50درصد بوده است. به عنوان مثال در بازی مقابل سپاهان درصد مالکیت توپ استقلالی‌ها فقط 40درصد بود و در بازی مقابل صنعت‌نفت هم مالکیت توپ آبی‌ها 45درصد بوده. حتی مقابل پارس‌جنوبی بحران‌زده هم این درصد مالکیت تقریبا 50-50 بوده و همه این‌ها نشان می‌دهد که استقلال هنوز از نظر تاکتیکی می‌لنگد!

برد با خلاقیت‌های فردی
اگر از گل علی کریمی مقابل پارس‌جنوبی بگذریم بقیه گل‌های استقلال در بازی‌های اخیر روی حرکات انفرادی و به اصطلاح خلاقیت‌های فردی و البته شم بالای گلزنی شیخ دیاباته به ثمر رسیده است.

فرض کنید در بازی مقابل صنعت‌نفت، پارس‌جنوبی و سپاهان خبری از یک مهاجم گلزن در خط حمله استقلال به نام دیاباته نبود، آیا بدون دیاباته هم استقلال می‌توانست این 9 امتیاز حساس را به جمع امتیازات خود اضافه کند؟

هیس زود بود

شاید مجیدی به عنوان یک مربی جوان و با‌انگیزه آینده درخشانی داشته باشد اما او باید بداند که برای خیلی از کارهایی که می‌کند هنوز زود است؛ کار‌هایی مثل پوشاندن لوگوی لباس تمرینات به سبک کارلوس کی‌روش، نشان دادن هیس به سبک مورینیو و تحریم کنفرانس خبری به سبک استراماچونی!

مجیدی هنوز اول راه است و در این ابتدا نه توانسته توانایی‌های خود را به عنوان یک مربی اثبات کند و نه به موفقیتی دست یابد. شاید خیلی از هواداران استقلال به نتایج اخیر دل بسته باشند اما با کمی منطق می‌توان پی برد که امتحان اصلی فرهاد در جام حذفی خواهد بود. شاید بهتر بود فرهاد شاخ و شانه کشیدن برای منتقدان را می‌گذاشت برای قهرمانی در جام حذفی!



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها