أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۴۸۲۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۰     ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
در ادامه جنایات وحشیانه عربستان علیه ملت یمن؛
جنگنده‌های متجاوز ائتلاف سعودی در ماه ژوئیه دست کم ۵۹۸ بار مناطق مختلف یمن را بمباران کردند که نیمی از این حملات در استان مأرب انجام گرفت.
به گزارش سرویس بین‌الملل پایگاه 598 و به نقل از خبرگزاری مطبوعات یمن؛ یک منبع نظامی یمنی روز یکشنبه با تاکید بر تشدید قابل ملاحظه حملات ائتلاف تحت امر سعودی و اماراتی به یمن در ماه ژوئیه، گفت: جنگنده‌های متجاوز در ماه گذشته نزدیک به ششصد بار استان‌های مختلف یمن را بمباران کردند که نیمی از این حملات درشهر‌ها وروستا‌های استان مأرب صورت گرفت.
این منبع نظامی در نشست خبری گفت: استان‌ها و مناطق مرزی یمن در ماه گذشته دست کم ۵۹۸ بار هدف حملات جنگنده‌های متجاوز سعودی آمریکایی قرار گرفتند؛ جنگنده‌های ائتلاف متجاوز در ماه ژوئیه جنایت‌های جنگی متعددی علیه شهروندان یمنی مرتکب شدند که مهمترین و بارزترین آن جنایت و قتل عام مردم منطقه المقاش در استان صعده در روز دوم ژوئیه گذشته بود که باعث جان باختن یک کودک و زن سالمند و زخمی شدن شش تن دیگر شد که چند کودک درمیان زخمی‌ها بودند.
این منبع نظامی خاطر نشان کرد خانه یک شهروند یمنی به نایف مجلی در شهرستان وشحه استان حجه هم در روز سیزده ژوئیه هدف حمله جنگنده‌های ائتلاف قرار گرفت که به جان باختن ده غیر نظامی که بیشترآنان زنان و کودک بودند، منجر شد و دو نفرهم زخمی شدند.
جنگنده‌های عربستان‏، دو روز بعد جنایت دیگری مرتکب شدند و با بمباران یک مراسم عروسی در منطقه المساعفه المرازیق در استان الجوف دست کم ۹ نفر را شهید و هفت دیگر را زخمی کردند که برخی از قربانیان و زخمی‌ها زن و کودک بودند.
تشدید حملات و جنایت‌های جنگی ائتلاف متجاوز سعودی علیه غیر نظامیان یمنی در حالی صورت می‌گیرد که ائتلاف سعودی - اماراتی همزمان از حمایت خود از تلاش سازمان ملل متحد برای برقراری صلح دریمن و التزام ائتلاف به حفظ آرامش و آتش بس ادعایی خود در یمن سخن می‌گوید.
عربستان سعودی و متحدانش حدود شش سال است که با حمایت آمریکا جنگی را علیه یمن کشور همسایه‎اش آغاز کرده است. ائتلاف تحت فرماندهی عربستان با استفاده از جت‌های جنگنده و کشتی‌های جنگی، هزاران غیرنظامی یمنی را کشته و اقتصاد شکننده یمن را نابود کند. معمار این جنگ، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با رویای پیروزی سریع وارد این جنگ شد، اما این رویا به سرعت رنگ باخت.
عربستان و متحد اصلی‎اش، امارات عمدتا از جنگ هوایی برای حمله به یمن استفاده می‌کنند. آن‌ها که با جنگ افزار‌ها و بمب‌های آمریکایی مسلح شده‎اند، هزاران حمله هوایی به بیمارستان‎ها، مراسم عروسی و مراسم تشییع جنازه را در مناطق تحت کنترل نیرو‌های یمنی انجام داده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها