أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۴۸۸۸
زمان انتشار: ۱۳:۰۹     ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت گفت: سارق سابقه داری که اقدام به باز کردن دینام کولرهای اماکن تجاری می‌کرد با ۴۰ فقره سرقت دستگیر شد.

به گزارش پایگاه 598، سرهنگ «خیراله دولتخواه» با اشاره به افزایش سرقت دینام کولر از اماکن و مراکز تجاری در حوزه سرکلانتری پنجم، گفت: رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در گام اول تحقیقات به محل های وقوع سرقت مراجعه و با پایش سرنخ‌های موجود و بررسی فیلم دوربین های مداربسته تصویری از چهره سارق به دست آوردند که با طرح موضوع در قرارگاه سرقت سرکلانتری پنجم، عکس‌های متهم پس از آموزش های لازم در اختیار گشت‌های سرکلانتری قرار گرفت.

به گفته این مقام انتظامی در ادامه رسیدگی به پرونده، اواخر تیرماه سال جاری ماموران گشت کلانتری ۱۵۰ تهرانسر حین انجام ماموریت، یک نفر به نام «سینا» که شباهت زیادی به عکس سارق داشت را دستگیر کردند.

دولتخواه افزود: متهم در بازجویی‌های اولیه ابتدا منکر هرگونه سرقت شد و برای فرار از موضوع و مشخص نشدن سوابقش، خود را با هویت جعلی معرفی کرد اما با بازجویی‌های دقیق مشخص شد هویت اصلی وی «وحید» ۳۱ ساله و یکی از سارقان حرفه‌ای منازل و اماکن تجاری است.

وی ادامه داد: وحید، زمانی که خود را در برابر ادله و مستندات قانونی دید چاره‌ای جز اعتراف نداشت و با قبول سرقت‌ها به کارآگاهان گفت، سال ۹۸ که از زندان آزاد شدم با ابزاری مانند سیم‌چین و پیچ گوشتی در نیمه‌های شب حدود ساعت یک بامداد تا ۴ صبح، مراکز تجاری که فاقد نگهبان بود را شناسایی می کردم و پس از بازکردن در ساختمان به پشت‌بام می رفتم و دینام کولرها را می دزدیدم و در هر مرحله ۵ تا ۶ دستگاه دینام سرقت می‌کردم، در آخرین سرقتم، ۶ دستگاه دینام را در نقطه‌ای از جنوب تهران پنهان کردم.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی با بیان اینکه متهم در ادامه بازجویی ها به ۴۰ فقره سرقت دینام کولر و فروش آنها به رهگذران اعتراف کرد، افزود: با تکمیل پرونده، متهم به دادسرا منتقل و با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شد.

کشف ۴۵ فقره سرقت موبایل در شهرستان شهریار

فرمانده انتظامی استان تهران نیز از دستگیری موبایل قاپ حرفه‌ای با ۴۵ فقره سرقت در شهرستان شهریار خبر داد.

سردار «محسن خانچرلی» در این باره اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت در شهرستان شهریار، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه سارق را شناسایی، و وی را طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران ادامه داد: متهم در تحقیقات پلیس به ۴۵ فقره موبایل قاپی در سطح شهرستان شهریار اعتراف، و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

خانچرلی، مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ را آسان ترین پل ارتباطی بین مردم و پلیس دانست و از شهروندان خواست که هرگونه تحرکات مشکوک و اعمال مجرمانه را از این طریق به پلیس اطلاع دهند.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها