يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۴۹۰۹
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
آخرین راهبردهای اصلاح طلبان؛
اخبار بدست آمده از تصمیمات جدید حلقه تصمیم ساز جریان اصلاحات در خصوص کنشگری در فضای موجود و برنامه ریزی برای انتخابات 1400 حکایت دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از دانا، اصلاح طلبان که پیش از این با شکست در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با نزاع های درونی میان دو طیف اصلاح طلبان قدرت محور و جامعه محور روبرو و حتی با دامنه ای از احتمال حضور یا تحریم انتخابات 1400 مواجه بود، اخیرا با بررسی و پایش های اخیر خود نسبت به احیای جریان اصلاح طلبی و موفقیت در انتخابات سال آینده امیدوارتر از گذشته شده است.
 
ماجرا از این قرار است که هسته تصمیم ساز و تصمیم گیر جریان اصلاحات در بررسی های خود برخی حواشی بوجود آمده در مجلس شورای اسلامی را پایه تحلیل های خود قرار داده و تاکید کرده اند برخی تندروی های نمایندگان مجلس را باید سریعا در جامعه به قدرت طلبی و دوری از توجه به مردم ترجمه کرد.
 
این هسته تصمیم ساز جریان اصلاحات با تاکید بر این که حواشی مجلس یازدهم بهترین فرصت را در اختیار جریان اصلاحات قرار داده چند نکته را به این شرح مورد اشاره قرار داده اند:
 
- نزاع ها و جنگ قدرت برخی طیف های جریان اصولگرا، کانون مطالبه گری را از دولت و اصلاح طلبان به سمت مجلس پرهیاهو تغییر داده است.
 
- به دلیل حافظه کوتاه مدت مردم، جریان اصلاحات نه تنها فاصه گذاری از دولت را با کمترین هزینه دنبال می کند بلکه مجلس یازدهم موجب شده که با کمپرس شدن مشکلات به نام این مجلس، عملا جریان انقلابی در کانون مطالبه قرار گرفته و مسئول وضع موجود جریان راست و انقلابی تعریف شود.
 
- رسانه های اصلاح طلب ضمن ضریب دادن به نزاع های اصولگرایان و تصویر سازی از این مجلس به عنوان مجلس معطوف به قدرت، باید تلاش کنند با نزاع ها و ادعاهای اصولگرایان فضا را تسخیر کرده و آنقدر فضا اشباع شود که توده های مردمی نسبت به وعده ها و کنش های اصولگرایان بی حس شوند.
 
اصلاح طلبان معتقدند که باید توان، ایده و تمامی پتانسیل های جریان اصولگرا را با تحریک در حوزه های مختلف برون ریزی کنند.
 
از سوی دیگر این جریان مدعی است که اگر (اصلاح طلبان) هم بازسازی گفتمانی و تشکیلاتی خود را تسریع کند، می توان با ایده و حرف نو و در شرایطی که اصولگرایان و جریان انقلابی حرفی برای گفتن ندارند، وارد میدان 1400 شوند.
 
- رسانه های اصلاح طلب باید دستورکار مستمر خود را ایمیج سازی از مجلس به عنوان مجلس بدون دستاورد و بدون برنامه قرار دهند و...
 
در همین راستا با توجه به مطالب گفته شده شنیده می شود که برخی از بزرگان جریان اصلاحات تاکید کردند با همین دست فرمان مجلس یازدهم و کنشگری هوشمند طیف های اصلاح طلب می توان امیدوار بود که اصلاح طلبان سال بعد در پاستور باشند.
به باور این افراد، حداقل آورده این کنشگری می تواند پایان آزمون جوانان مومن انقلابی و گام دوم نیز می باشد.
 
در این میان مروری بر این مطالب نشان می دهد که جریان اصلاحات چگونه بدنبال بهره گیری از برخی حواشی مجلس یازدهم برای احیای خود و یک کلاهبرداری دیگر سیاسی از مردم برای رسیدن به قدرت بوده و در این مسیر سهل انگاری و عدم توجه برخی طیف های جریان اصولگرایی به وضعیت، موقعیت و شرایط کنونی می تواند اصلاح طلبان را امیدوار به برنامه های خود نماید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها