أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۴۹۵۲
زمان انتشار: ۱۴:۳۴     ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در چهار ماهه امسال در همسنجی با پارسال تولید خودرو رشد ۱۹ درصدی داشت و این صنعت پس از دو سال از رشد منفی خارج شد.
به گزارش پایگاه 598، «حسین مدرس‌خیابانی» ‌امروز (چهارشنبه) افزود: در حالی که با خروج خودروسازان فرانسوی و کره‌ای رنو و کیا پس از دور تازه تحریم‌های آمریکا، کسی فکر نمی‌کرد بتوانیم به تولید ادامه دهیم، اما امسال تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش ایرنا، در سال ۹۸ در مجموع ۸۳۱ هزار و ۳۳۴ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که در مقایسه با سال ۹۷ افت ۱۳ درصدی داشت.

برخی رکوردهای حوزه صنعت و معدن

سرپرست وزارت صنعت، در ادامه به ثبت برخی رکوردها در حوزه‌های صنعتی و معدنی در هفت سال گذشته از دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: به‌طور نمونه تولید فولاد در هفت سال گذشته در مقایسه با پیش از آن دو برابر و در مقایسه با پیش از انقلاب ۳۰ برابر شده است.

وی افزود: در حوزه سیمان، رشد ۱۵ برابری تولید نسبت به سال ۵۷، در حوزه پتروشیمی رشد دو برابری در مقایسه با سال ۹۱ و در حوزه نساجی و پوشاک رشد بیش از دو برابری در هفت سال گذشته حاصل شده است.

مدرس‌خیابانی همچنین از رشد ۳۱ درصدی تولید لاستیک خودرو در سه ماهه امسال خبر داد که با همت تولیدکنندگان این حوزه در شرایط دشوار تحریم‌ها و کرونا به دست آمد.

وی بیان‌داشت:‌ در حالی که تا ۱۰ سال پیش واردکننده کولر گازی بودیم، امروز ۷۵ درصد نیازها در این حوزه از داخل تامین می‌شود و فقط یکی از واحدهای تولیدی در این حوزه از ابتدای امسال تا امروز بیش از سه برابر کل پارسال تولید داشته است.

سرپرست وزارت صنعت، رشد ۴۹ درصدی تولید آلومینیوم در چهار ماهه امسال را یادآور شد و گفت: ‌پارسال ظرفیت تولید آلومینیوم به ۷۵۰ هزار تن رسید که دو برابر ظرفیت پیش از آن است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها