أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۴۹۷۵
زمان انتشار: ۱۵:۰۶     ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
رئیس پلیس راهور ناجا جزئیات اقساطی شدن پرداخت جرائم راهنمایی و رانندگی را اعلام کرد.
به گزارش پایگاه 598، سردار سید کمال هادیانفر در ارتباطی زنده با شبکه خبر در این باره اظهار کرد: به مناسبت هفته ولایت طرح تقسیط جرائم برای خودروها و موتورسیکلت های توقیفی در مراکز شماره گذاری را اجرا می کنیم.

وی افزود: هموطنان می توانند به مراکز مراجعه و از این خدمات بهره مند شوند. مشمولان تا ۳۱ مرداد فرصت دارند که به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند و از این خدمات بهره ببرند.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه افراد با اصل سند مالکیت به پلیس راهنمایی و رانندگی محل سکونت خود مراجعه کنند، گفت: آنها بدون هیچ گونه پیش پرداختی یک سال فرصت دارند جرائم را به صورت اقساطی پرداخت کنند. سپس به پلیس ۱۰+ مراجعه کرده و فرایند ترخیص را انجام دهند.

هادیانفر افزود: نیروی انتظامی در سال گذشته بیش از ۷۰ میلیون خدمت به مردم ارائه داده که ۳۵ میلیون مورد آن در پلیس راهنمایی و رانندگی انجام شده است. مزایای درنظر گرفته شده به مناسبت هفته ولایت ترخیص و تقسیط جرائم و بخشودگی میزان توقیف وسایط نقلیه جزو موضوعاتی است که ابلاغ شده و ساعت کار مراکز از ۱۴ به ۱۶ افزایش یافته است.

وی در پاسخ به اینکه آیا این تصمیم برای جرائم با هرمبلغی است یا محدودیتی درنظر گرفتید؟ گفت: طبق قانون وسایل نقلیه که بالای یک میلیون تومان جریمه دارند باید توقیف شوند. تعداد زیادی خودرو و موتور سیکلت داریم که به علت دیون جریمه توقیف هستند. سال گذشته در یک نوبت طرح تقسیط را اجرا کردیم و درصد زیادی از هموطنان از این امکان استفاده و خودروی خود را ترخیص کردند.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: امسال در هفته ولایت و تا پایان این ماه این امکان فراهم شده که بدون پیش پرداختی، به پلیس راهنمایی و رانندگی محل سکونت خود مراجعه و از طرح تقسیط استفاده کنند و نسبت به ترخیص وسیله نقلیه اقدام کنند.

هادیانفر با بیان اینکه سایت راهور ۱۲۰ یک تأخیر ۲۴ ساعته در اعمال جریمه ها دارد، گفت: اما آنها که عجله دارند و میخواهند به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند توصیه می کنیم همانجا میزان جرائم را با پوزهایی که وجود دارد پرداخت کنند.

وی درباره قبض های جریمه نیز گفت: بخشی از جرایم به صورت سیستمی اعلام و به صورت پیامک به هموطنان ابلاغ می شود و با شناسه قابل پرداخت است. در واقع بخش زیادی از جرائم با دست افزارهای سپهر قابل پرداخت است و اگر راننده تخلف کند پیامک برایش ارسال می شود و دیگر قبضی صادر نمی شود. اما بخش محدودی ار افسران از قبض جریمه استفاده می کنند که غالبا شناسه پرداخت و شناسه قبض ندارد.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: از هموطنان درخواست می کنیم آنها که قبض جریمه دریافت می کنند در پرداخت جریمه عجله نکنند بعد از ۴۸ تا ۷۲ ساعت جریمه با شناسه پیامک می شود که می توانند از طریق اینترنتی و یا بانک پرداخت کنند. اگر پیامکی واصل نشد به این معناست که شماره تلفن همراهش در سیستم ما اشکالی دارد که باید به مراکز مراجعه و شماره تلفن خود را ثبت، به روز رسانی و یا اصلاح کنند.

هادیانفر درباره فعالیت مراکز شماره گذاری نیز اظهار کرد: این مراکز بیش از ۱۷ سال خدمت ارائه می کنند و هموطنان رضایت دارند، به استثنای نیمه دوم سال ۹۸ و نیمه اول امسال که مراجعات تا ۵۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش مراجعه دارد.

وی افزود: ساعت کار مراکز از ساعت ۱۴ به ۱۶ افزایش یافته تا هموطنان بتوانند از خدمات استفاده کنند. هرچند ابلاغیه پروتکل فاصله گذاری اجتماعی را هم داریم و هموطنان را تا رسیدن نوبتشان در خودرو نگه می داریم تا مراکز را خلوت مدیریت کنیم. از روز یکشنبه هفته آتی دو مرکز میثم و خاوران تهران را به صورت نوبت دهی اینترنتی عملیاتی می کنیم.

رئیس پلیس راهور ناجا درباره تست سلامت روان رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی نیز گفت: ما بیش از ۱۲ هزار راننده ناوگان مسافری و ۳۵۰ هزار راننده ناوگان باری داریم و مکلف هستیم ضمن سلامت جسمی و بینایی، تست سلامت روان هم در دستورکار باشد. در کمیسیون ایمنی راهها تصویب و قرار شد این طرح به زودی اجرایی شود.

هادیانفر ادامه داد: این طرح با کمک وزارت راه، راهور و اورژانس کشور اجرایی می شود. اگر بر اساس تحلیل ها به این نتیجه برسیم که راننده ای بیش از حد معمول متخلف است حتما مورد سنجش روانی قرار می‌گیرد و اگر سلامتش کامل نباشد قوانین درباره وی اجرا خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها