أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۴۹۷۹
زمان انتشار: ۲۳:۱۴     ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
سفارت جمهوری اسلامی پاکستان در تهران سمیناری را بصورت مجازی در روز استعمار کشمیر برگزار کرد. اقدام غیرقانونی دولت هند در لغو وضعیت ویژه قانون اساسی هند در اشغال غیرقانونی جامو و کشمیر وهمچنین محاصره نظامی با بدترین وحشیگری های نیروهای اشغالگر هند در این برنامه مورد توجه قرار گرفت.
به گزارش پایگاه 598، سفارت جمهوری اسلامی پاکستان در تهران سمیناری را بصورت مجازی در روز استعمار کشمیر برگزار کرد. اقدام غیرقانونی دولت هند در لغو وضعیت ویژه قانون اساسی هند در اشغال غیرقانونی جامو و کشمیر وهمچنین محاصره نظامی با بدترین وحشیگری های نیروهای اشغالگر هند در این برنامه مورد توجه قرار گرفت.

پیام های رییس جمهور، نخست وزیر و وزیر امور خارجه پاکستان برای شرکت کنندگان در این برنامه از جمله استادان ایرانی، دانشگاهیان، عالمان، شخصیت های رسانه ای، افراد پاکستانی و دانشجویان پاکستانی و ایرانی قرائت گردید.

سفیر پاکستان جناب آقای رحیم حیات قریشی با تاکید بر نقض جدی حقوق بشر در جامو و کشمیر اشغالی هند اعلام داشتند که استفاده وحشیانه زور و محاصره  کشمیر در سرکوبی مبارزات مردم کشمیر در دستیابی به حق خودمختاری خود ناکام مانده است.

سفیر پاکستان همچنین گفت که پاکستان موضوع کشمیر را در هر مجمعی مطرح و جامعه جهانی را نسبت به اقدامات دولت فاشیست مودی در منطقه کشمیر حساس نموده است. دولت هند با لغو ماده های 35A و 370 قانون اساسی سعی در اجرای دستورالعمل های بدخواهانه هندو دارد که هدف آن تبدیل اکثریت مسلمان به اقلیت در منطقه جامو و کشمیر اشغالی هند میباشد. علیرغم درخواست های دبیرکل سازمان ملل و سازمان های حقوق بشر ، دولت هند همچنان به محاصره غیرقانونی و نقض حقوق بشر ادامه می دهد. کشمیر به بزرگترین زندان جهان تبدیل شده است. وی گفت که محاصره مداوم نظامی، زندگی در کشمیر را فلج کرده است.

سفیر پاکستان تأکید کرد که پاکستان به حمایت از کشمیری ها در دستیابی به حق خود مختاری خود ادامه خواهد داد. ایشان همچنان از رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله سید علی خامنه ای، دولت و مردم ایران در حمایت از مسلمانان کشمیر و محکوم کردن خشونت های اخیر دولت هند بر جامو و کشمیر اشغالی قدردانی نمودند.

عالمان برجسته ایرانی حجت الاسلام والمسلمین سید سلمان نقوی و سیدحسن رضا در سخنان خود ، لغو وضعیت ویژه در کشمیر، خشونت ها و نقض حقوق بشر توسط نیروهای اشغالگر هند در قبال کشمیرهای صلح طلب منطقه جامو و کشمیر اشغالی هند را محکوم اعلام کردند. آنان از امت مسلمان خواستند تا اجماعا صدای خود را در حمایت از مسلمانان بی گناه کشمیری بلند کرده و ضمن درخواست احیای فوری وضعیت ویژه در این منطقه ، خواستار پایان دادن به محاصره غیرقانونی جامو و کشمیر اشغالی شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها