أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۵۱۱۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
نماینده ائتلاف الفتح خبر داد که نخست‌وزیر عراق در جریان سفر خود به آمریکا تأکید خواهد کرد که باید عناصر آمریکایی از خاک عراق خارج شوند.
به گزارش پایگاه 598، «محمد کریم» نماینده ائتلاف الفتح عراق بار دیگر بر لزوم اخراج نظامیان تروریست آمریکایی تأکید کرد.





کریم به پایگاه خبری المعلومه گفت که مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق در جریان سفر آینده خود به آمریکا، پیامی برای این کشور منتقل خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه پیام این است که عراق، محلی برای درگیریهای بین‌المللی و منطقه‌ای نخواهد بود، تصریح کرد، مسائل سیاسی، اقتصادی و امنیتی را با مسئولان آمریکایی بررسی خواهد کرد.

این نماینده عراقی تصریح کرد: «الکاظمی در جریان دیدار با ترامپ، به مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نیروهای خارجی از کشور و در صدر آن، نیروهای آمریکایی پایبند خواهد بود».

کریم خاطر نشان کرد، این سفر برای بررسی مسائل اقتصادی و امنیتی مهم است؛ زیرا عراق نیازمند این است که نیروی هوایی خود را مجهز کرده و باید به آمریکا اعلام کند که «تأمین امنیت حریم هوایی خود، آزاد است».

وی در پایان تأکید کرد، الکاظمی به ترامپ خواهد گفت که عراق، حیاط خلوت کاخ سفید و همچنین در درگیریهای بین‌المللی کنونی، در هیچ محوری قرار ندارد.

قرار است الکاظمی هفته آینده در جریان یک سفر رسمی به آمریکا عزیمت کند و با مسئولان این کشور به ویژه دونالد ترامپ دیدار کند.

در همین ارتباط،«ایناس المکصوصی» عضو پارلمان عراق تأکید کرد «دور نخست گفت‌وگوی عراق و آمریکا صرفا کلمات پراکنده‌ای بود که در بندهای آن، چیزی وجود نداشت که به سود منافع ملی عراق باشد».

این نماینده عراقی خاطر نشان کرد، در دور نخست مذاکرات عراق و آمریکا، ابعاد اقتصادی و خدماتی مد نظر قرار نگرفت و در این زمینه نیز باید توصیه‌های صورت گیرد.

مرحله نخست گفت‌وگوهای راهبردی بین بغداد و واشنگتن از پنجشنبه (۱۱ ژوئن)، به صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد و دو طرف درباره نحوه ادامه روابط دو جانبه رایزنی کردند و قرار است این گفت‌وگوهای مقدماتی ادامه یابد.

یکی از مهم‌ترین خواسته‌های عراق، خروج نیروهای خارجی بویژه نظامیان آمریکا از عراق است که برآوردها حکایت از آن دارد که بین شش الی نه هزار نیروی آمریکایی در عراق حضور دارند.

موضوع اخراج نیروهای آمریکا از عراق بعد از آن جدی و تبدیل به خواسته پارلمان این کشور شد که ارتش آمریکا، شماری از نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق را در غرب این کشور هدف قرار داد و بعد از آن در اقدامی جنایتکارانه، شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به همراه «ابومهدی المهندس»، معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی و نیروهای مرتبط به این سازمان را در تاریخ ۱۳ دی ماه گذشته به شهادت رساند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها