يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۵۲۰۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
چمپیونزلیگ منتظر درخشش کینگ لئو
موندو دپورتیوو از مسی به عنوان ستاره اصلی لیگ قهرمانان در لیسبون یاد کرده و او را به عنوان کابوس بایرن مونیخ توصیف کرده است.
به گزارش پایگاه 598، درحالیکه مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان از جمعه در شهر لیسبون و به صورت تورنمنتی متمرکز با مسابقات تک حذفی برگزار می شود بارسلونا قرار است در این روز به مصاف بایرن مونیخ برود. روزنامه کاتالان موندو دپورتیوو صفحه اول امروز خود را به لیونل مسی اختصاص داده و از او به عنوان ستاره اصلی لیسبون و کابوس بایرن یاد کرده است.

 

موندو می‌گوید مسی بزرگترین دارایی بارسا برای پشت سر گذاشتن بایرن است. او رویای فتح ششمین قهرمانی چمپیونزلیگ در شهر لیسبون را در سر دارد. بایرن این را می‌داند و مسی حالا به کابوس اصلی آلمانی‌ها برای روز جمعه تبدیل شده. ضربه‌ای که در بازی مقابل ناپولی به پای مسی وارد شد بایرن را چند ساعتی خوشحال کرده بود ولی حالا مشخص شده او در سلامت کامل به سر می‌برد و روز جمعه به میدان خواهد رفت.

 

 

این در حالی است که بایرن بعد از پیروزی‌های مقتدرانه بر چلسی در مرحله قبل حالا از سوی بسیاری بخت اول قهرمانی به حساب می‌آید. بایرن اولاً لواندوفسکی را در بهترین دوران فوتبالی اش در اختیار دارد‌، نسبت به بارسلونا تیمی متعادل‌تر دارد و بازیکنان جوانی برایش بازی می‌کنند که در کنار باتجربه‌ها یک ترکیب هماهنگ و کامل ایجاد کرده. اما موندو می‌گوید تنها چیزی که بایرن در اختیار ندارد لئو مسی است. همان دارایی باارزشی که در اختیار بارسا است و بایرن را مضطرب کرده.

 

مسی در دیدار روز شنبه مقابل ناپولی نشان داد که استراحت بعد از پایان لالیگا برایش خیلی مفید بوده. مسی در نیمه دوم به دلیل ضربه‌ای که از کولیبالی خورده بود کمتر درخشان بود اما در نیمه اول یک نمایش عالی داشت و مهمترین نقش را در رسیدن بارسا به این مرحله بازی کرد. مسی در 33سالگی بار دیگر ارزش خود را برای بارسا ثابت کرد تا این تیم با وجود همه مشکلات درونی حالا بار دیگر بتواند رویای فتح چمپیونزلیگ را در سر بپروراند.

 

آمار بازی‌های قبلی دو تیم هواداران بارسا را بیشتر از باواریایی‌ها خوشبین می‌کند. بایرن تا کنون سه بار در لیگ قهرمانان مقابل بارسایی ایستاده که مسی را در ترکیب داشته. از این سه بازی بارسا دو بار پیروز شده و البته در هر دو بازی مسی نقش بسیار مهمی داشته و گلزنی کرده.

 

در فصل 2008-2009، فصل سه گانه معروف پپ گواردیولا، بارسا در یک چهارم نهایی مقابل بایرن ایستاد و در بازی رفت موفق شد آلمانی ها را 4-0 در هم بکوبد. مسی دو گل از گلهای بارسا را در آن بازی به ثمر رساند. در نوبت بعدی، دو تیم در نیمه نهایی چمپیونزلیگ مقابل هم ایستادند و این بار هم در بازی رفت مسی و یارانش موفق شدند بایرن را 3-0 شکست دهند. مسی در این بازی هم دو گل به ثمر رساند که یکی از آنها با دریبل تاریخی و ماندگار ژروم بواتنگ همراه بود. بارسا به این ترتیب به فینال رسید و برای پنجمین بار فاتح چمپیونزلیگ شد.

 

 

تنها باری که بایرن موفق شده بارسای مسی را در لیگ قهرمانان شکست دهد به سال 2013 برمی گردد. آن روزها تیتو ویلانووا روی نیمکت بارسا می‌نشست و مسی و بارسا بعد از یک فصل بسیار دشوار در لالیگا از نظر فیزیکی کاملاً خسته بودند. مسی تنها توانست در بازی رفت مقابل بایرن به میدان برود و باواریایی‌ها این بار از کاتالانها کاملاً بهتر بودند.

منبع : ورزش سه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها