يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۵۲۲۳
زمان انتشار: ۱۳:۰۹     ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از برخی حوزه‌های غیر استاندارد آزمون کارشناسی ارشد، تصریح کرد: بسیاری از پروتکل‌های سختگیرانه توافق شده در نشست کمیسیون آموزش، در آزمون ارشد رعایت نشد.
به گزارش پایگاه 598، احمدحسین  فلاحی با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد، عنوان کرد: هرچند این آزمون نسبت به آزمون دکتری با رعایت پروتکل‌های سختگیرانه‌تری برگزار شد، اما دارای ایراداتی بود که این مسائل نباید برای آزمون سراسری تکرار شود.




نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از حوزه‌های آزمون به هیچ عنوان استانداردهای لازم برای برگزاری آزمون را نداشت و بررسی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از کلاس‌ها و سالن‌ها دارای امکانات تهویه هوا نبودند.

وی تصریح کرد: قطعا سازمان سنجش برای برگزاری آزمون سراسری باید طبق توافقی که در کمیسیون آموزش صورت گرفت، از امکانات وزارت ورزش مانند 8 هزار ورزشگاه در سراسر کشور بهره ببرد و برگزاری آزمون سراسری در حوزه‌های برگزاری آزمون ارشد کاملا اشتباه است. برای نمونه در استان همدان، دانشگاه بوعلی شرایط برگزاری آزمون را نداشتند.

عدم حضور نیروی انتظامی، آتشنشانی و ناظران بهداشت در برخی حوزه‌ها

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: همچنین در برخی از حوزه‌‎ها شاهد حضور نیروی انتظامی، آتشنشانی و ناظرین بهداشتی نبودیم در حالیکه حضور این اقشار در محل آزمون لازم است.

پرداخت حق‌الزحمه ناظران با تأخیر مواجه است

وی یادآور شد: همچنین در پرداخت حق‌الزحمه نیز کوتاهی‌هایی صورت می‌گیرد که این پرداختی‌ها توسط سازمان سنجش به سازمان و نهادها و نهایتا به ناظرین با تأخیر مواجه بوده و همین مسئله موجب استقبال پایین ناظران برای حضور در حوزه‌ها شده است.

فلاحی با بیان اینکه هزینه‌هایی که از داوطلب هنگام ثبت در کنکور اخذ شده باید صرف برگزاری و دانشجو شود، افزود: باید در هنگام ورود به داوطلبان ماسک و آب معدنی تحویل داده می‎شد که این اتفاق نیز در بسیاری از حوزه‌ها محقق نشده است.

تراکم 20 درصد در حوزه‌های برگزاری آزمون رعایت نشد

وی تأکید کرد: همچنین در نشست کمیسیون آموزش نسبت به رعایت تراکم 20 درصدی در حوزه‌های امتحانی تأکید شد که این مسئله نیز در بسیاری از حوزه‌ها رعایت نشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس افزود: به هنگام ورود داوطلب به حوزه‌های امتحانی نیز نظارت‌ها و کنترل‌های لازم برای وجود نداشت که داوطلب به همراه خود موبایل نداشته باشد یا برای نمونه در بسیاری از حوزه‌ها احراز هویت از داوطلب به شکل درستی صورت نگرفته است که همه این موارد برای آزمون سراسری باید اصلاح شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها