امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۷۵۲۷۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۹     ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
سید مقتدی صدر با صدور بیانیه ای، پیشنهاداتی را در خصوص برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (علیه السلام) در سایه شیوع ویروس کرونا ارائه داد.

به گزارش پایگاه 598، سید مقتدی صدر با صدور بیانیه ای، پیشنهاداتی را در خصوص برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (علیه السلام) در سایه شیوع ویروس کرونا ارائه داد.

متن پیشنهاد مقتدی صدر به شرح زیر است:

اول: اطعام فقرا، نیازمندان و آسیب دیدگان و آوارگان در حدّ توان.

دوم: برگزاری مراسم عزداری در مساجد و عبادتگاه ها در زمان های مشخص به گونه ای که اهالی از آن رنجیده نشوند.

سوم: برافراشتن و نصب پارچه نوشته های مشکی و پرچم ها در اماکن عمومی و خصوصی بدون ایجاد اذیت و آزار برای دیگران.

چهارم: انتشار دستور العمل هایی در خصوص احیای شعائر حسینی در شبکه های اجتماعی.

پنجم: در صورت امکان زیارت حرم اهل بیت (علیهم السلام)؛ باید این مسئله به صورت گروه گروه انجام شود و از تجمعات بزرگ جلوگیری گردد. همچنین باید به دستور العمل های بهداشتی پایبند بود و این امکان وجود دارد که از دور و از مکان های باز زیارت کرد.

ششم: شهادت حضرت ابا عبد الله الحسین (علیه السلام) برای اصلاح بود، لذا باید برای اصلاح نفس، دوری از دنیا و آراسته شدن به اخلاق و مخالفت با ظلم، فساد و مفسدان تلاش کرد. خداوندا شاهد باش که ما تا زمانی که زنده باشیم به اصلاح ادامه می دهیم.

هفتم: پرداختن زیاد به طاعات و عبادت هایی که جای ثواب عزاداری و احیای یاد اهل بیت (ع) را می گیرد. شاید برخی از این عبادت ها برای اهل بیت (ع) از برخی شعائر – به ویژه شعائر جدید- شایسته تر و دوست داشتنی تر باشد، مثل ذکر تسبیح، نماز شب، قرائت قرآن و امثال آن.

هشتم: رسانه ها و شبکه های ماهواره ای مسئولیت بزرگی در پخش عزاداری ها، سخنرانی ها و احیای شعائر حسینی و تمرکز بر منبر محمدی، علوی، فاطمی و حسینی دارند.

نهم: اعلام مخالفت با اشغالگران از طریق آنچه قبلا بیان کردیم که همان راه و سیره حسینی است.

دهم: کنار گذاشتن اختلافات و کشمکش های طایفه ای، اعتقادی و سیاسی؛ چرا که این خروج از سیره حسینی است که از فرقه گرایی و از همگسستگی خالی بود و آراسته به وحدت، اطاعت و ایثار بود.

یازدهم: تعامل مثبت با مشکلات ملت های مظلوم از طریق مساجد، مأذنه ها، سایت ها و شبکه ها. هر کس که به امور مسلمانان اهمیت ندهد، از آنان نیست.

ای برادران: اگر خداوند به خاطر ویروس کرونا ما را از عبادت های دسته جمعی محروم کرده است، ما راه های دیگری مثل مواردی که ذکر شد یا موارد دیگر داریم، لذا باید به گونه ای مراسم عزاداری را برگزار کنیم که به هیچ کس آسیبی نرسد.

عاشق اهل بیت(ع)

مقتدی صدر


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها